آپدیت جدید بیت کوین کور بعد از ۸ ماه همکاری بیش از ۱۰۰ دولوپر

آپدیت جدید بیت کوین کور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

بیت کوین بر بستر اختصاصی خود فعالیت دارد و تا به این زمان، ارزهای دیجیتال زیادی به عنوان مشتقات بیت کوین به وجود آمده‌اند. شناخت ارزهای واقعی از ارزهای غیر واقعی و کلاهبرداری با روش‌های مختلفی امکان پذیر است، که یکی از این روش‌ها، استفاده از اپلیکیشن بیت کوین کور (Bitcoin Core) هست که به تازگی نسخه جدید آن توسط ولادمیر ون دِر لان (Wladimir van der Laan)، سازنده این اپلیکیشن معرفی شد. با بیتستان همراه باشید تا جزئیات دقیق‌تری از آپدیت جدید بیت کوین کور و ویژگی‌هایی که افزوده شده است را خدمتتان بیان کنیم.

امروز زمان انتشار رسمی Bitcoin Core 22.0، بیست و دومین نسخه اصلی نرم افزار اصلی بیت کوین است. نسخه جدید این اپلیکیشن تحت نظارت ولادیمیر وان در لان، دولوپر اصلی Bitcoin Core، توسط بیش از صد توسعه دهنده نرم افزار در مدت حدود هشت ماه توسعه داده شده است.. Bitcoin Core 22.0 اولین نسخه اصلی Bitcoin Core است که از ارتقاء پروتکل Taproot پشتیبانی می‌کند.

توجه داشته باشید که نسخه جدید، اولین نسخه بیت کوین کور است که ۰ را از شماره نسخه خود حذف می‌کند: این Bitcoin Core 22.0 است نه Bitcoin Core 0.22.0.

قبل از این که به معرفی آپدیت‌های صورت گرفته در بیت کورن بپردازیم، بهتر است بدانید که اصلا بیت کورن چیست و چه کاربردی دارد!

بیت کوین کور چیست؟

بیت کوین کور چیست؟

بخش جدایی‌ناپذیر از شبکه‌ی بیت کوین یک نرم‌افزار به نام Bitcoin Core است که به منظور شناخت بلاک‌های معتبر که در آن‌ها تراکنش‌هایی وجود دارد به کار برده می‌شود.

استفاده از این برنامه به بلاک چین بیت کوین کمک می‌کند تا کاملاً غیر متمرکز بماند و این بلاک چین از بلاک چین‌های انشعاب‌های دیگر (Hardfork) متفاوت شوند. برای مثال بیت کوین کش و بیت کوین گلد دو انشعاب از بیت کوین هستند. لازم به ذکر است که فول‌ نودهای شبکه‌ی بیت کوین از این برنامه استفاده می‌کنند.

روز‌به‌روز به هاردفورک‌های بیت کوین اضافه می‌شود؛ بسیاری از این فورک‌ها شبکه‌ای بسیار شبیه بیت کوین دارند ولی ممکن است در پارامتر‌های جزئی با بیت کوین تفاوت داشته باشند که همین امر سبب شود این ارزها درواقع بیت کوین نباشند! برای همین برنامه‌ی Bitcoin Core کمک می‌کند تا بلاک‌های بلاک چین اصلی از سایر بلاک‌ها تشخیص داده شود.

جالب است بدانید که این نرم افزار بر اساس تکه کدی که ساتوشی ناکاماتو در اینترنت منتشر کرده، توسط ولادیمیر وان در لان نوشته شد.

امکانات افزوده شده در آپدیت جدید بیت کوین کور:

این نرم افزار به نوعی جزو اصلی‌ترین نرم افزارها به منظور شناخت بلاک‌های معتبر است؛ حال می‌توانید از آن به منظور کیف پول امن هم استفاده کنید. در نسخه‌های قبلی نیز می‌توانستید از این نرم افزار به عنوان کیف پول استفاده کنید، اما در نسخه جدید آپدیت‌های زیادی انجام گرفته و حالا می‌توانید از رابط کاربری گرافیکی (GUI) نیز استفاده کنید.

پشتیبانی از I2P یکی دیگر از آپدیت‌های جدید این نرم افزار محسوب می‌شود. برای حفظ حریم خصوصی، کاربران Bitcoin Core می‌توانند از طریق شبکه Tor به صورت ناشناس به شبکه بیت کوین متصل شوند. I2P نیز مشابه Tor عمل می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا از لایه‌های مختلف رمزگذاری شده برای هر مرحله در زنجیره انتقال بیت کوین جهت مخفی سازی خود، و همچنین آدرس IP فرستنده و گیرنده استفاده کنند.

با انتشار آپدیت جدید بیت کوین کور، احتمال می‌رود که بستری مناسب برای خرید و فروش بیت کوین به وجود آمده باشد.

منبع خبر: bitcoinmagazine

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.