کاهش ۲۱ درصدی سختی شبکه بیت کوین برای اولین بار

کاهش ۲۱ درصدی سختی شبکه بیت کوین برای اولین بار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ تیر ۱۴۰۰

بر اساس گزارش‌ها‌ی ارائه شده پیش‌بینی می‌شود که به دنبال خروج گسترده ماینرها از چین، سختی استخراج بیت کوین در روز اول جولای (۱۰ تیر)، به اندازه‌ای کاهش پیدا کند که به سطح ثبت شده در اوایل سال ۲۰۲۰ برسد.

سختی استخراج بیت کوین به ۲۱/۱٪ می‌رسد!

دیلان لکلر (Dylan LeClair)، از مشاوران پولی شرکت 21st Paradigm، اظهار داشت که سختی شبکه بیت کوین پس از تنظیم و تعدیل بعدی، ۲۱ کاهش می‌یابد.

تعدیل سختی بیت کوین حدود ۲۱/۱- درصد تخمین زده می‌شود. در آمد ماینرها هم ۶۴/۵٪ کاهش یافته است. از طرفی نیز شرکت‌های استخراج رمزارز که قصد مهاجرت از چین را دارند مجبورند برای تامین هزینه‌، بیتکوین‌های خود را بفروشند و به فشار فروش دامن می‌زنند.

 شایان ذکر است که این تنظیمات به گونه‌ای در مکانیسم بیت کوین کدگذاری شده‌اند که زمانِ تولید بلا‌ک‌های جدید در شبکه را ثابت نگه دارند. بنابراین وقتی ماینرها از شبکه خارج می‌شوند، سختی شبکه برای جبران از دست رفتن توان محاسباتی آن‌ها کاهش می‌یابد.

معمولا تنظیم و یا تعدیل دو رقمی سختی شبکه (چه  مثبت باشد چه منفی) اتفاق نسبتا نادری است. بنابراین تعدیل سختی پیش رو، یعنی کاهش ۲۱ درصدی سختی شبکه، بزرگترین افت در تاریخ بیت کوین خواهد بود. 

از طرفی نیز درآمد ماینرها به ۲۳ میلیون دلار در روز رسیده است. این عدد نسبت به اوج‌ ثبت شده در می ۲۰۲۱، یک کاهش ۶۴/۵ درصدی داشته است.

مهاجرت ماینرها

وی همچنین اظهار داشت که ماینرها برای تامین هزینه‌های جابه‌جایی خود از کشور چین در حال فروش بیتکوین‌های خود هستند. شایان ذکر است که پس از اعلام ممنوعیت فعالیت این افراد در چین، ماینرها به کشورهایی مانند قزاقستان، آمریکا و حتی کشورهای آفریقایی مهاجرت می‌کنند. این موضوع را می‌توان یکی از اصلی‌ترین کاتالیزورهای افزایش فشار فروش بیت کوین دانست.

بر اساس گزارش شبکه کاوشگر BTC.com، سختی شبکه بیتکوین پس از این کاهش، احتمالا به ۱۶/۲۵T می‌رسد. این رقم پیش از این در ماه می۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹) ثبت شده است. 

شایان ذکر است که سختی استخراج بیتکوین هر دو هفته یک بار تعدیل می‌شود و در دو تعدیل قبلی ۱۶ و ۵ درصد کاهش یافته است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.