کاهش بی‌سابقه هزینه تراکنش‌های بیت کوین

هزینه تراکنش‌ها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

متوسط هزینه‌ تراکنش‌های بیت کوین در حال حاضر ۰/۰۰۰۲ BTC و حدود ۷ دلار است. براساس داده‌های سایت تحلیلی بلاک‌چینی بیت‌اینفو‌چارت (BitInfoCharts)، متوسط هزینه‌ تراکنش‌های بیتکوین از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

بلاک‌چین بیت کوین برای هر تراکنش هزینه‌ای را دریافت کرده و به ماینرهای شبکه توزیع می‌کند. هزینه این تراکنش‌ها با توجه به عرضه و تقاضا تغییر می‌کند. زمانی‌که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، هزینه‌ تراکنش‌های بیت کوین افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، در تاریخ اول اردیبهشت ماه  (۲۱ آوریل) با افزایش تقاضا برای تراکنش‌های بیت کوین، هزینه معاملات افزایش یافت و به بالاترین سطح خود رسید. 

 

هزینه تراکنش‌ها در اول اردیبهشت با  ۶۲/۸ دلار به بالاترین سطح خود رسید.

 

پس از مدتی با ریزش قیمت بیت‌کوین، میزان علاقه سرمایه‌گذاران به این رمزارز نیز کاهش یافت. با کاهش تقاضا، هزینه تراکنش‌های این رمزارز  در یک روند نزولی قرار گرفت و به پایین‌ترین میزان خود در یک ماه گذشته رسید.  در هفته‌های گذشته قیمت بیت‌کوین از ۶۰ هزار دلار به ۳۶ هزار دلار سقوط کرد و این ریزش قیمت سبب کاهش بی‌سابقه هزینه تراکنش‌های این رمزارز شده است.

 

کاهش قیمت اولین رمزارز بازار، سختی شبکه بیت کوین را دچار تحول کرده است. گفتنی است سختی شبکه بیت‌کوین روز یکشنبه ۹ خرداد، ۱۶٪ کاهش  یافته و به پایین‌ترین سطح خود در یک سال گذشته رسیده است.

 

هزینه تراکنش‌های اتر در حال کاهش است

 

هزینه تراکنش‌های اتر یکی از مسائل دردسرساز برای  سرمایه‌گذاران رمزارز شبکه اتریوم است. به طور کلی، هزینه تراکنش‌های دومین رمزارز برتر  بازار ، از نقاط ضعف آن به حساب می‌آمد. سقوط قیمت بیت‌کوین و کاهش قیمت بسیاری از رمزارزها در روزهای گذشته موجب تقاضای کمتر در دنیای ارزهای دیجیتال شد. داده‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای سرمایه‌گذاری در اتر نیز کاهش یافته و همین مسئله باعث شده هزینه تراکنش‌های آن کمتر شود.

 

براساس داده‌های سایت CoinGecko، ارزش بازار جهانی رمزارزها  در یک ماه  اخیر، از ۲ تریلیون دلار به ۱/۶ تریلیون دلار  کاهش یافته است.

 

قیمت‌های کم، هزینه‌های تراکنش و قدرت هش کمتر  در یک ماه اخیر را به اقدامات متفاوت دولت‌ها  در زمینه قانون‌گذاری‌ها  مرتبط می‌دانند. همچنین از عوامل موثر در  کاهش هزینه‌های تراکنش رمزارزها می‌توان به ممنوعیت فعالیت ماینرها در چین اشاره کرد. گفتنی است صرافی‌های رمزارز  هوبی و اوکی‌اکسچنج نیز تراکنش‌های رمزارزی خود را محدود کرده‌اند. علاوه بر نکات ذکر شده، بخش مغولستان داخلی در کشور چین نیز  فعالیت‌های استخراج رمزارز را ممنوع اعلام کرده است.

 

به نظر شما چه عوامل دیگری باعث کاهش هزینه تراکنش‌های رمزارزی شده‌اند؟ کامنت بگذارید.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.