کاهش هزینه تراکنش‌های اتریوم

اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ مرداد ۱۳۹۹

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، هم‌ بنیا‌‌ن‌گذار بلاک چین اتریوم، پیشنهاد کرده است که هزینه معاملات این رمزارز کاهش یابد.

او هشدار داده است که امنیت اتریوم، به دلیل داشتن هزینه‌های بالا، می‌تواند کاهش یابد و از طرحی تحت عنوان پروتکل EIP 1559، برای بهبود هزینه‌های این شبکه حمایت کرده است.

او افزایش هزینه‌های معامله اتریوم را دلیل دیگری بر اهمیت این موضوع و حمایت از این طرح دانست.

این طرح برای اولین بار توسط توسعه دهنده اتریوم، اریک کورنر (Eric Conner)، در سال ۲۰۱۹ ارائه شد و به گونه‌ای طراحی شد که در هر معامله حجم زیادی از هزینه‌های تراکنش را کاهش دهد. کاهش هزینه‌ها تا یک مقدار مشخص، برای رسیدن به حداقل هزینه صورت می‌گیرد و این حداقل هزینه را «هزینه پایه» (BASE FEE) نام گذاری کردند. این BASE FEE، هزینه معاملات را بر اساس سطح تراکم در شبکه تنظیم می‌کند.

با این روش شما دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های سوخت (gas fees) در کیف پول خود نخواهید داشت. هزینه سوخت، پولی است که شما برای تایید پرداخت تراکنش‌ها در شبکه اتریوم باید بپردازید. به عبارت دیگر، برای انجام هر تراکنشی اعم از ارسال توکن، اتریوم و یا قراردادهای هوشمند، فرد باید مقداری اتریوم به عنوان هزینه انجام تراکنش پرداخت کند.

با این حال کاربران می‌توانند به منظور سرعت بخشیدن به معاملات خود در صورت رضایت، به ماینرها مقداری بسیار کمی هزینه تراکنش پرداخت کنند.

 

همچنین دیوید هافمن (David Hoffman) مدیر ارشد این طرح در پستی روی وبلاگ خود،  EIP 1559 را پازل نهایی سیاست پولی کریپتوکارنسی‌ها نامید و اظهار داشت که اگر این پروتکل عملی شود، اتریوم کمیاب‌تر و در نتیجه امن‌تر می‌شود.

با کمیاب‎‌تر شدن اتریوم، امنیت بیشتر آن در آینده تضمین می‌شود.

 

هزینه معامله اتریوم از ماه آوریل (اردیبهشت) پنج برابر افزایش داشته است و از هفته گذشته نیز از 50 Gwei (هزینه سوخت در شبکه اتریوم) فراتر رفته است و در حال حاضر در حال رسیدن به ۵۰ درصد از درآمد پاداش یک بلاک جدید در اتریوم می‌باشد.

 

طبق مقاله ای که توسط محققان دانشگاه پرینستون منتشر شده، این موضوع می‌تواند امنیت شبکه را تضعیف کند، مگر اینکه طرح کاهش هزینه تراکنش‌های اتریوم یا EIP 1559 تصویب شود.

 

خرید ارز دیجیتال

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.