هزینه تراکنش‌های اتریوم ۸۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۸۰ درصدی هزینه‌های تراکنش‌ اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ شهریور ۱۳۹۹

در حالی که فعالیت کاربران اتریوم همچنان بالا است، هزینه تراکنش‌های این شبکه ۸۰ درصد کاهش یافته است و این موضوع نشان‌می‌دهد که از کندی این شبکه کاسته شده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط Etherscan، تعداد تراکنش‌های روزانه اتریوم از ۳آگوست (۱۳ مرداد) تاکنون، نسبتاً ثابت باقی مانده است.

با این حال، بعید به نظر می‌رسد که افت فعالیت کاربران اتریوم، روی کاهش کارمزد تراکنش‌های این شبکه، تاثیر چندانی داشته باشد. در عوض ممکن است که  ثابت‌ ماندن تعداد معاملات و تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین، تا حدی از فشار وارده بر اتریوم را کاسته باشد.

معاملات روزانه بر این شبکه از آوریل (اردیبهشت ) تا اواخر ژوئیه (امرداد)، به سرعت افزایش یافته است. اتفاقی که این‌جا ممکن است رخ دهد این است که وقتی تعداد معاملات و تراکنش‌های یک بلاک چین ناگهان افزایش یابد، آن شبکه برای مدتی طولانی می‌تواند دچار اختلال شود. هنگامی‌که وضعیت آن شبکه پایدار بشود و تعداد تراکنش‌ها نیز به سطح معقول‌تری برسد، تراکم بلاک چین نیز به‌مرور زمان کمتر می‌شود.

به نظر می‌رسد که اتفاقی مشابه، برای شبکه بلاک چین اتریوم افتاده است. این شبکه در چهار ماه گذشته نیز دچار انباشتگی شده بود. سرانجام روند فزاینده معاملات روزانه اتریوم متوقف شد و اتریوم فرصت این را پیدا کرد تا معاملات موجود را پردازش کند و از انباشتگی آن‌ها بکاهد.

 

اتریوم

محققان Santiment نیز اظهار داشتند که کاهش هزینه‌ها فرصتی «مناسب» برای ارزان‌تر کردن عملیات درون‌زنجیره‌ای است:

هزینه‌های معامله اتریوم نسبت به بیشترین مقداری که تاکنون داشته، حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است و اکنون به سطحی که آخرین بار در اواسط ماه ژوئیه (اواخر تیر) داشت، بازگشته است. این اتفاق فرصت مناسبی را برای عملیات درون‌زنجیره‌ای ارزان‌تر فراهم می‌کند.

 

اتریوم قرار است در پروژه اتریوم ۲، مکانیزم اجماع اثبات کار (proof-of-work) خود را به مکانیزم اجماع اثبات سهام (Proof of Stake) تغییر دهد و تا زمان رخ دادن این اتفاق، کاربران این شبکه ملزم به پرداخت هزینه تراکنش هستند.

با توجه به روند رو به رشد بازار امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، تا زمانی مکانیزم اجماع که این شبکه PoW باشد، ممکن است اتریوم دوباره شاهد افزایش موقت هزینه معاملات باشد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که تحلیل‌گران برای ارزش‌گذاری یک شبکه بلاک چینی، بر معیارهایی مانند کارمزد تراکنش‌ها و تعداد تراکنش‌های روزانه تکیه نمی‌کنند.

در هفته گذشته اتریوم، پس از یک صعود قوی و همزمان با رکود بازار سایر آلت کوین‌ها، دچار یک پول بک شد. محققان اظهار داشتند که اگر آدرس‌های منحصر به فرد به سرعت زیاد نشوند، افزایش فروش اتر(ETH) و سایر آلت کوین‌ها ادامه خواهد داشت:

به نظر می‌رسد پیش‌بینی که راجع به پول بک اتر و سایر آلت کوین‌ها داشتیم در حال رخ دادن است. این فشار فروش تا زمانی‌که قیمت‌ها از سودآوری فعلی آدرس‌های فعال روزانه کمتر نشود یا خریداران جدیدی به بازار ورود نکنند، ادامه خواهد داشت.

 

تعداد آدرس‌های جدید اتریوم از اوایل سال ۲۰۲۰ تاکنون به سرعت در حال افزایش بوده است که این موضوع روند میان‌مدت تا بلندمدت مناسبی را برای رمزارز اتر نشان می‌دهد.

 

بیت کوین در ایران

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.