افزایش چشم‌گیر هزینه تراکنش‌های اتر (ETH)

هزینه تراکنش‌های اتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

هزینه معاملات شبکه اتریوم (Ethereum) سر به فلک گذاشته است!

 

طبق گزارش ارائه شده توسط پلتفرم اطلاعات بلاک چین، Blockchair، میانگین هزینه معاملات انجام شده توسط کاربران اتریوم به رکورد جدید، یعنی  بیش از ۷/۵۰ دلار رسیده است.

هزینه تراکنش‌های اتر

از طرفی هم‌ بنیا‌‌ن‌گذار شبکه بلاک چین اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) بین ماه‌های  ژوئن و ژوئیه سال میلادی جاری  (خرداد و تیر ۱۳۹۹)، خواستار اصلاح سیستم هزینه‌های معاملات ارزهای دیجیتال در این شبکه شد، و اظهار داشت که هزینه‌ تراکنش بالا می تواند امنیت این شبکه را تضعیف کند.

طبق گفته بوترین، کارمزد زیاد معامله‎‌ها در این شبکه می‌تواند می‌تواند باعث شود ماینرهای بیشتری به صورت خودخواهانه اقدام به استخراج رمزارز کنند و این موضوع می‌تواند در نحوه پردازش معاملات  اختلال ایجاد کند.

وی به عنوان یک راه حل پیشنهاد کرد که طرح بهبود اتریوم ۱۵۹۹ اجرا شود. این طرح پیشنهاد می‌کند که هزینه‌های پایه معاملات در بلاک چین سوزانده شوند تا ماینرها به عنوان منبع درآمدی روی آن‌ها تکیه نکنند. او افزایش هزینه‌های معامله اتریوم را دلیل دیگری بر اهمیت این موضوع و حمایت از این طرح دانست.

 طبق مقاله‌ای نیز که توسط محققان دانشگاه پرینستون منتشر شده، از آن‌جایی که این موضوع می‌تواند امنیت شبکه را تضعیف کند، طرح کاهش هزینه تراکنش‌های اتریوم یا EIP 1559، بهتر است تصویب شود.

علاوه بر این، مکس برونشتین (Max Bronstein)، محقق Coinbase اظهار داشت که کارمزد بالای معاملات در شبکه اتریوم ناشی از افزایش تراکنش‌های استیبل کوین‌ها (stablecoins) در این شبکه است.

 

قیمت بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.