احتمال ادامه‌ی رشد کنونی بیت کوین تا سطح ۵۰ هزار دلار

احتمال ادامه‌ی رشد کنونی بیت کوین تا سطح ۵۰ هزار دلار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین با یک رشد ۴۳ درصدی و رسیدن از سطح ۲۹,۴۸۲/۶۱ در ۲۱ جولای (۳۰ تیر)، به ۴۲,۳۱۶/۷۱ دلار در ۳۰ جولای (۸ مرداد)، باعث قدرت گرفتن گاوهایی شد که تاکنون فقط نظاره‌گر بودند. بعد از این رشد ناگهانی تحلیل‌گران به این فکر افتادند که آیا بیت کوین روند صعودی سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ را مجددا تکرار می‌کند؟

جف راس، بنیا‌‌ن‌گذار و مدیرعامل شرکت Vailshire Capital، اظهار داشت که بیت کوین در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ و پس از سه ماه اخبار پیاپی منفی، یک افزایش قیمت ده برابری داشت. وی خاطر نشان کرد که:

من معتقدم بیتکوین امسال هم شاهد روند مشابهی خواهد بود.

پلن بی (PlanB)، خالق مدل انباشت به جریان (S2F) نیز اظهار داشت که بازگشت بیت کوین در ماه جولای (تیر و مرداد)، مانند حرکات ساعت بوده است. وی خاطرنشان کرد که اگر قیمت بیت کوین در ماه آگوست (مرداد و شهریور) به بالای سطح ۴۷ هزار دلار برسد، اعتبار مدل S2F حفظ خواهد شد.

در همین حین و در حالی که بیت کوین هنوز در رکود نسبی است، سرمایه‌گذاران نهادی در حال جمع آوری و ذخیره این رمزارز هستند. بر اساس گزارش The Street، اخیرا شرکت مدیریت دارایی GoldenTree ، مقدار نامعلومی بیت کوین خریده است.

پس از بهبود بازار که در چند روز گذشته شاهد آن بودیم، احساسات کوتاه مدت نسبت به بیت کوین به میزان قابل توجهی مثبت شده است. در ادامه به تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین پرداخته‌ایم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

روند صعودی قوی بیت کوین که از چند روز گذشته شروع شد، با سطح مقاومت ۴۲,۴۵۱/۶۷ دلار روبه رو است؛ با این حال نکته امیدوار کننده این است که خریداران دست از تلاش بر نمی‌دارند. این موضوع نشان می‌دهد که گاوها پیش بینی می کنند این روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد.

قیمت بیتکوین

صعودی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶,۸۰۰ دلار) و قرار داشتن شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که روند این رمزارز فعلا صعودی است. اگر گاوها بتوانند قیمت بیتکوین را به بالای سطح ۴۲,۴۵۱/۶۷ دلار برسانند، این رمزارز روند صعودی جدید خود را تا سطح روانی ۵۰ هزار دلار آغاز می‌کند.

  • در مقابل نیز در صورتی که نمودار از سطوح کنونی‌اش برگردد، گاوها تلاش خواهند کرد تا از سطح حمایت ۳۶,۶۷۰ دلار دفاع کنند. با یک جهش ناگهانی از این سطح، قیمت بیت کوین برای چند روز دیگر در ناحیه ۳۶,۶۷۰ الی ۴۲,۴۵۱/۶۷ دلار در نوسان خواهد بود.
  • در این بین خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح  ۳۶,۶۷۰ دلار برسانند و در این شرایط ممکن است شاهد ریزش قیمت تا ۳۱ هزار دلار باشیم.

قیمت بیت کوین

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که شیب هر دو میانگین متحرک صعودی است و شاخص RSI نیز در منطقه مثبت قرار دارد و می‌توان گفت فعلا خریداران بازار بیتکوین را در دست دارند. اگر نمودار از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش ناگهانی داشته باشد، گاوها مجددا تلاش می‌کنند تا آن را به بالای مقاومت ۴۲,۴۵۱/۶۷ دلار برسانند.

  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها موفق شوند نمودار را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ بکشانند، قیمت این رمزارز ممکن است تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ریزش کند. یک جهش ناگهانی از این سطح نشان دهنده هجوم خریداران در سطوح پایین قیمتی است.
  • اگر نمودار بیت کوین به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد روند صعودی قبلی ضعیف خواهد شد و ممکن است شاهد ریزش قیمت بیت کوین تا سطح ۳۶,۶۷۰ دلار باشیم.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به  سایت بیتستان خرید و فروش کنید

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.