احتمال رسیدن بیت‌کوین به ۴۰,۰۰۰ دلار در هفته آتی!

تحلیل بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ تیر ۱۴۰۰

با گذشت زمان اتفاقات بیشتری افراد را به سمت دنیای مالی دیجیتال، بیت کوین و‌ به صورت کلی رمزارزها سوق می‌دهند؛ همان‌طور که دیدیم با شیوع بیماری کرونا در سال ۱۳۹۸ و آغاز قرنطینه‌های خانگی، افراد بیشتر به ارزهای دیجیتال روی آوردند. یکی دیگر از این اتفاقات تورم است که باعث می‌شود مردم رمزارزها را انتخاب کنند.

 براساس گزارش‌های ارائه شده شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در آمریکا در ماه می (خرداد)، ۰/۵٪ افزایش یافت که کمی از میزان پیش‌بینی شده (یعنی ۰/۶ درصد) کمتر است. با این حال این شاخص در مقیاس سالیانه، ۳/۴٪ افزایش یافته است که بیشترین رشد ثبت شده از سال ۱۹۹۱ تاکنون می‌باشد.

در حالی که فدرال رزرو آمریکا اعتقاد دارد نرخ تورم فعلی، موقت و زودگذر است، اما تحلیل‌گران بانک BofA ارزیابی‌های متفاوتی دارند. براساس پیش‌بینی این بانک، نرخ تورم در آمریکا طی دو تا چهار سال آینده بالا باقی خواهد ماند و در محدوده ۲ الی ۴ درصد قرار خواهد داشت. همچنین این بانک معتقد است که فدرال رزرو طی ۶ ماه آینده برای جلوگیری سقوط بازار نرخ‌ها را افزایش خواهد داد.

گفتنی است که اگر نرخ تورم همچنان بالا باقی بماند، احتمالاً سرمایه‌گذاران بیشتری به بیت کوین (BTC) روی آورند تا از این طریق از دارایی خود در برابر تورم محافظت کنند. 

شرکت CoinShares در ۳۱ خرداد (۲۱ ژوئن) گزارشی در این باره منتشر کرد و اظهار داشت:

از اینکه نرخ تورم تا ۵ سال آینده به چه سطحی می‌رسد مطمئن نیستیم اما می‌توانیم قاطعانه بگوییم که در این بازه زمانی مردم برای محافظت از سبد دارایی خود، به بیتکوین و سایر دارایی‌های واقعی رو می‌آورند.

در ادامه به تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین در هفت روز آینده پراخته‌ایم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در ۵ تیر (۲۶ ژوئن) به ناحیه حمایتی ۲۸ الی ۳۱ هزار دلار سقوط کرد اما نکته مثبت این است که گاوها همزمان با این ریزش قیمت اقدام به خرید کردند. این موضوع نشان دهنده تجمع خریداران در سطوح پایین قیمتی است.

قیمت بیتکوین

ازین پس گاوها تلاش خواهند کرد تا نمودار بیت کوین را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۵,۱۴۸ دلار) سوق دهند. اگر آن‌ها به هدف خود برسند احتمالا فشار فروش بیت کوین کم کم کاهش پیدا می‌کند. واگرایی مثبت (positive divergence) که در نمودار شاخص مقاومت نسبی (RSI) مشاهده می‌شود نیز به آغاز یک رالی اشاره دارد.

  • در صورتی که بیت کوین بتواند از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه فراتر رود، راه برای حرکت به ناحیه مقاومت بالا سری در سطوح ۴۰,۰۰۰ الی ۴۲,۴۵۱/۶۷ دلار باز می‌شود. از آنجایی که میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۴۳,۵۰۵ دلار) دقیقاً بالای این ناحیه قرار دارد، ممکن است صعود از این سطح برای گاوها کار سختی باشد. در این شرایط ممکن است قیمت بیتکوین برای چند روز بین سطوح ۲۸۰۰۰ دلار الی ۴۲,۴۵۱/۶۷ دلار تثبیت شود. هرچقدر که بیت کوین زمان بیشتری در این محدوده باقی بماند، شکست سطح مقاومت بعدی سخت‌تر خواهد بود.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها بتوانند قیمت بیت کوین را به زیر سطح ۲۸۰۰۰ دلار برسانند و در همین ناحیه نگه دارند روند به نفع آن‌ها تغییر خواهد کرد.

قیمت بیت کوین

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند تا در سطح ۳۰۰۰۰ دلار یک الگوی کف‌های بالاتر (higher bottom) تشکیل دهند. مسطح بودن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص مقاومت نسبی در نزدیکی نقطه میانی‌اش نشان می‌دهد که فروشندگان در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

  • در صورتی که گاوها بتوانند نمودار بیتکوین را بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارند، قیمت این رمزارز می‌تواند تا سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه افزایش یابد. با شکسته شدن این سطح مقاومت تریدرها بیشتر اقدام به خرید می‌کنند و در این شرایط احتمال رسیدن قیمت به بالای سطح ۴۰,۵۲۷ دلار افزایش می‌یابد.
  • با این حال اگر خرس‌ها قیمت بیت کوین را به زیر سطح ۳۰ هزار دلار بکشانند، این روند صعودی رخ نخواهد داد.
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.