احتمال سقوط بیشتر بیت‌کوین در روزهای پیش رو!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

در چند روز گذشته برترین رمزارز بازار در فاز اصلاح قیمت بوده است و اکنون تریدرها کنجکاو هستند که ببینند این اصلاح قیمت تا کجا پیش خواهد رفت. با این حال هیچ‌کس به صورت دقیق نمی‌تواند دست به این پیش‌بینی بزند و تحلیل‌گران می‌توانند تا حدودی بر اساس اطلاعات و شواهد قبلی، روندهای احتمالی را حدس بزنند.

وقتی بازار نزولی است ترس ایجاد شده و فشار فروش تریدرها باعث کاهش قیمت بیشتری می‌شود. ماه اسفند معمولا برای برای بیت کوین دوران سختی بوده است و تریدرها ترجیح می‌دهند که به جای خرید تهاجمی در سطح پایین قیمتی، منتظر بمانند تا ببینند چه پیش خواهد آمد. 

با این حال همه اطلاعات حاکی بر نزولی بودن بازار نیستند. چندی پیش کی یانگ جو (Ki Young Ju) مدیرعامل CryptoQuant، اظهار داشت که جریان خروج دارایی از صرافی کوین‌بیس (Coinbase) در چند روز گذشته نشان می‌دهد که سازمان‌ها در سطوح پایین قیمتی در حال انباشت دارایی هستند.

در ادامه به بررسی روند قیمتی بیتکوین در هفته پیش رو می‌پردازیم.

 

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

نمودار قیمتی بیت کوین اخیرا به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۷/۴۴۱ دلار) رسیده است که می‌تواند آغازی برای یک اصلاح عمیق‌تر باشد. حمایت بعدی در این روند نزولی سطح‌ میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۱/۰۶۶ دلار) خواهد بود.

بیت کوین

به احتمال زیاد گاوها به سختی تلاش خواهند کرد تا قیمت بیت کوین به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نرسد؛ اگر آ‌نها موفق شوند و نمودار از این سطح یک جهش تا بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه داشته باشد، روند بیت کوین در ادامه صعودی خواهد بود و نشان‌دهنده خرید در سطوح پایین است.

با این حال از آنجایی که شیب میانگین‌های متحرک تقریبا افقی است و شاخص قدرت نسبی نیز درست زیر نقطه میانی‌اش قرار دارد، روند برترین رمزارز بازار نزولی به نظر می‌رسد.

اگر خرس‌ها بتوانند نمودار بیتکوین را به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، قیمت این رمزارز ممکن است تا ۳۸,۰۰۰ دلار سقوط کند.

شکستن این سطح آغازگر یک روند بسیار منفی و سقوط بیت کوین تا سطوح قیمتی ۳۲,۰۰۰ و سپس ۲۸,۸۵۰ دلار خواهد بود.

بیت کوین

در نمودار چهار ساعته نیز می‌بینیم که شیب میانگین‌های متحرک نزولی است و شاخص RSI در ناحیه منفی قرار دارد؛ در نتیجه فعلا خرس‌ها بازار پادشاه رمزارزها را در دست دارند. درحال حاضر بیت کوین در حال نزدیک شدن به سطح حمایت بحرانی ۴۱,۹۵۹/۶۳ دلار است.

  • اگر نمودار از این سطح حمایت یک جهش ناگهانی انجام دهد، گاوها تلاش می‌کنند تا آن را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر آن‌ها موفق شوند، بیت کوین می‌تواند خودش را تا بالای سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و سپس سطح قیمتی ۵۲,۰۰۰ دلار برساند.
  • در مقابل نیز اگر این سطح حمایت بشکند و خرس‌ها قیمت را پایین‌تر بکشانند، ممکن است شاهد اصلاح قیمت عمیق‌تری باشیم.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به سایت بیتستان، خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۱ دیدگاه برای “احتمال سقوط بیشتر بیت‌کوین در روزهای پیش رو!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.