۴ رمزارز با احتمال رشد در روزهای پیش رو (آدا، لونا، وی‌چین، تزوس)

۴ رمزارز با احتمال رشد در روزهای پیش رو (آدا، لونا، وی‌چین، تزوس)
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ شهریور ۱۴۰۰

در روزهای گذشته می‌توان آدا را آلت کوین خبرساز بازارکریپتوکارنسی‌ها دانست. این رمزارز در تلاش است تا خودش را به بالای سطح مقاومت ۳ دلاری برساند و در حال حاضر با قیمت ۲/۸۱ دلار معامله می‌شود. 

سوالی که در حال حاضر پیش می‌آید این است که آیا تثبیت بیت کوین زیر مقاومت ۵۰ هزار دلاری باعث خرید بیشتر آلت‌کوین‌ها می‌شود؟ در ادامه به تحلیل تکنیکال رمزارزهای آدا (ADA)، لونا (LUNA)، وی‌چین (VET) و تزوس (XTZ) که ممکن است طی چند روز آینده عملکرد قابل توجهی داشته باشند می‌پردازیم.

تحلیل قیمت آدا (ADA)

در حال حاضر قیمت آدا بین سطوح ۲/۴۷ تا ۲/۹۷ دلار تثبیت شده است. این رمزارز در ۲۶ آگوست (۴ شهریور) تا سطح برک‌اوت ۲/۴۷ دلاری ریزش کرد، اما جهش ناگهانی آدا در ۲۷ آگوست (۵ شهریور) نشان داد که گاوها این سطح را به یک حمایت قوی تبدیل کرده‌اند.

قیمت آدا

تثبیت قیمت در نزدیکی رکورد قیمتی سیگنال مثبتی است زیرا نشان می‌دهد که تریدرها با ریزش قیمت اقدام به خرید می‌کنند. در نمودار روزانه آدا شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و شاخص RSI نیز در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار دارد؛ این موضوع نشان می‌دهد آدا در مسیر یک روند صعودی قرار دارد.

  • اگر خریداران بتوانند قیمت آدا را به بالای مقاومت روانی ۳ دلاری سوق دهند، این رمزارز می‌تواند روند صعودی خود را آغاز کند. تارگت این روند صعودی سطح ۳/۵۰ دلاری است.
  • در مقابل نیز اگر قیمت آدا از محدوده مقاومتی ۲/۹۷ الی ۳ دلاری برگردد، ممکن است قیمت این رمزارز برای چند روز در این محدوده به دام بیفتد. در صورت یک شکست و بسته شدن قیمت زیر سطح ۲/۴۷ دلار، ممکن است مومنتوم این روند صعودی ضعیف شود.

قیمت آدا

در نمودار چهار ساعته، شاخص مقاومت نسبی (RSI) یک الگوی واگرایی منفی (negative divergence) تشکیل داده و این موضوع نشان دهنده کند شدن روند صعودی است. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت آدا را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند و در همان ناحیه حفظ کنند، ممکن است قیمت این رمزارز تا سطح ۲/۴۷ دلار کاهش یابد.

  • یک جهش ناگهانی از این سطح حمایت می‌تواند باعث باقی ماندن آدا بین سطوح ۲/۴۷ الی ۲/۹۷ دلار شود. در این شرایط خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت ADA را به زیر محدوده حمایتی ۲/۴۷ الی ۲/۳۱ دلار بکشانند.
  • در مقابل نیز اگر گاوها بتوانند قیمت آدا را به بالای سطح ۲/۹۷ دلار سوق دهند و در همان ناحیه نگه دارند، ممکن است روند صعودی مجددا آغاز شود.

تحلیل قیمت لونا (LUNA)

توکن LUNA در حال حاضر در یک روند صعودی قوی قرار دارد. قیمت این آلت کوین پس از چند روز تثبیت قیمت، در روز ۲۷ آگوست (۵ شهریور) از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۶/۴۲ دلار) یک جهش ناگهانی داشت و این موضوع نشان داد که احساسات حاکم بر بازار مثبت است.

قیمت لونا

صعودی بودن شیب میانگین متحرک و قرار داشتن شاخص RSI در ناحیه اشباع خرید نشان می‌دهد که گاوها بازار لونا را در دست دارند. در صورت صعودی بودن روند لونا، اولین تارگت آن سطح ۴۳ دلار و سپس ۵۰ دلار است.

با این حال فیتیله بلند ثبت شده روی نمودار کندل استیک نشان می‌دهد که خرس‌ها با تمام قوا از مقاومت بالاسری دفاع می‌کنند. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت لونا را به زیر سطح ۳۲ دلار برسانند، این رمزارز می‌تواند تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بریزد.

این سطح برای گاوها اهمیت زیادی دارد زیرا با یک جهش قوی می‌توان گفت روند صعودی ادامه خواهد داشت. در مقابل نیز با رسیدن نمودار به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌توان گفت که مومنتوم صعودی ضعیف شده است.

قیمت لونا

در نمودار چهار ساعته بالا می‌بینیم یک الگوی broadening triangle تشکیل شده که نشان دهنده افزایش نوسانات LUNA است. با این که خریداران توانستند قیمت LUNA را به بالای الگوی مثلث برسانند، اما نتوانستند این جایگاه را برای مدت زیادی حفظ کنند؛ این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها به صورت تهاجمی  در سطوح بالای قیمتی اقدام به فروش می‌کنند.

  • اگر نمودار لونا از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش ناگهانی داشته باشد، گاوها بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت این رمزارز را به بالای مقاومت بالاسری سوق دهند. اگر آن‌ها بتوانند قیمت را بالای مثلث حفظ کنند، ممکن است روند صعودی LUNA با تارگت ۴۶/۹۵ دلار آغاز شود.
  • در مقابل نیز اگر نمودار لونا به زیر میانگین‌های متحرک برسد، قیمت این رمزارز می‌تواند تا خط حمایت الگوی مثلث بریزد. با شکست و بسته شدن قیمت زیر این حمایت می‌توان گفت که خرس‌ها بر گاوها پیروز شده‌اند. در این شرایط ممکن است قیمت LUNA تا ناحیه حمایتی ۲۰/۸۱ الی ۲۲/۴۰ دلار بریزد.

تحلیل قیمت وی‌چین (VET)

پس از یک رشد ناگهانی که وی چین (VET) در روز ۲۱ جولای (۳۰ تیر) از پایین‌ترین سطح خود یعنی ۰/۰۵ دلار انجام داد، در نمودار این رمزارز یک الگوی پرچم سه گوش تشکیل شد.

قیمت وی چین

در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۱۱ دلار) تقریبا افقی شده و شاخص RSI نیز در نزدیکی نقطه میانی‌اش قرار دارد و این موضوع نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. با یک برک‌اوت و بسته شدن قیمت بالای خط مقاومت این الگو، می‌توان گفت روند صعودی ارز دیجیتال وی چین آغاز شده است.

  • اولین تارگت این حرکت صعودی، سطح ۰/۱۶ دلار است و در صورت عبور از این سطح، ممکن است قیمت VET تا سطح ۰/۱۹ دلار رشد کند.
  • در مقابل نیز اگر قیمت وی چین به زیر خط حمایت الگوی پرچم برسد این روند صعودی رخ نخواهد داد. در این شرایط ممکن است قیمت وی چین تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰/۰۹ دلار) کاهش یابد.

عکس

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که قیمت وی چین در داخل یک الگوی مثلث به دام افتاده است. شیب هر دو میانگین متحرک افقی است و شاخص RSI نیز درست زیر نقطه میانی‌اش قرار دارد. این شرایط نشان دهنده بلاتکلیفی بین خرس‌ها و گاوهای بازار است.

  • در صورت صعودی بودن روند و یک جهش ناگهانی، قیمت VET در سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه با مقاومت سختی روبه‌رو است. اگر نمودار از سطوح فعلی‌اش برگردد، خرس‌ها تلاش می‌کنند تا قیمت وی چین را به زیر خط حمایت بکشانند. در صورت موفقیت آن‌ها ممکن است شاهد ریزش قیمت VET تا سطح ۰/۰۸۲ دلار باشیم.
  • در مقابل نیز اگر گاوها بتوانند قیمت وی چین را به  بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، این رمزارز می‌تواند خط مقاومت را به چالش بکشاند. با یک برک‌اوت و بسته شدن قیمت بالای این سطح مقاومت، ممکن است روند صعودی مجددا آغاز شود.

تحلیل قیمت تزوس (XTZ)

هنگامی که قیمت تزوس به بالای مقاومت بالاسری یعنی سطح ۴/۴۷ دلار رسید، یک الگوی کف گرد (rounding bottom) را تکمیل کرد. این موضوع نشان دهنده آغاز یک روند صعودی جدید با تارگت ۶/۸۵ دلار است.

عکس

معمولا وقتی نمودار قیمتی از یک الگوی خاص خارج می‌شود مجددا سطح برک‌اوت را تاچ می‌کند. بنابراین ممکن است قیمت تزوس تا سطح ۴/۴۷ دلار کاهش یابد. اگر گاوها بتوانند این سطح را به یک سطح حمایت تبدیل کنند، می‌توان گفت روند صعودی جدید آغاز شده است. صعودی بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴/۲۵ دلار) و قرار داشتن شاخص RSI در منطقه اشباع خرید نشان دهنده برتری خریداران است.

در مقابل نیز گر نمودار از سطوح کنونی‌اش برگردد و به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، یعنی میزان عرضه از تقاضا بیشتر است. در این شرایط ممکن است شاهد سقوط قیمت XTZ تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳/۳۱ دلار) باشیم.

عکس

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که مومنتوم روند صعودی تزوس پس از رسیدن به بالای مقاومت ۴/۴۷ دلاری بیشتر شده است. شیب هر دو میانگین متحرک در حال افزایش است و شاخص RSI نیز در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار دارد و می‌توان گفت که بازار این آلت کوین فعلا در دست گاوها است.

  • در حال حاضر ممکن است شاهد رشد قیمت تزوس تا ناحیه مقاومت بالاسری یعنی سطوح ۶/۳۱ الی ۶/۵۰ دلار باشیم. در این شرایط خرس‌ها با تمام قوا برای جلوگیری از رشد بیشتر تلاش می‌کنند.
  • با این حال با رسیدن نمودار و بسته شدن قیمت زیر سطح میانگین متحرک صعودی، می‌توان گفت که این روند صعودی ضعیف شده است. در این شرایط ممکن است شاهد ریزش قیمت XTZ تا سطح برک‌اوت ۴/۴۷ دلاری باشیم.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به  سایت بیتستان خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.