بیت‌کوین به دلیل ناکام بودن گاوها در حفظ سطح حمایتی وارد یک روند نزولی شده است

افت بیت کوین به دلیل ناکام بودن گاوها در حفظ سطح حمایتی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ شهریور ۱۴۰۱

بیتستان: بیت‌کوین دوباره در یک روند نزولی قرار گرفته است و به نظر می‌رسد که این افت قیمت همچنان ادامه دار باشد. افت بیت کوین به دلیل ناکام بودن گاوها در حفظ سطح حمایتی شدت بیشتری پیدا کرده است. در ادامه قصد داریم به تحلیل قیمت این ارز دیجیتال بزرگ در هفته پیش رو بپردازیم.

افت بیت کوین به دلیل ناکام بودن گاوها در حفظ سطح حمایتی

افت بیت کوین به دلیل ناکام بودن گاوها در حفظ سطح حمایتی

بازارهای سهام ایالات متحده در ۲۶ اوت بعد از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که به سیاست پولی خصمانه بانک مرکزی پرداخته و از آن حمایت کرد، افت کردند. به دلیل همبستگی زیادی که بین بازار سهام و بیت‌کوین ایجاد شده است، بازار ارزهای دیجیتال نیز شاهد فروش شدیدی در این تاریخ بود.

بیت‌کوین در این ماه حدود ۱۴ درصد کاهش یافته که بدترین عملکرد آن از ماه آگوست سال ۲۰۱۵ است. در آگوست ۲۰۱۵ قیمت این ارز دیجیتال ۱۸/۶۷ درصد کاهش یافته بود. بر اساس داده‌های CoinGlass، این عملکرد می‌تواند خبر بدی برای سرمایه‌گذاران باشد. در ادامه به تحلیل قیمت این رمزارز خواهیم پرداخت تا ببینیم در هفته پیش رو چه روندی خواهد داشت.

کاهش تقاضا برای خرید بیت‌کوین

بیت‌کوین اواسط هفته‌ی گذشته بازگشت ضعیفی را ثبت کرد که نشان می‌دهد گاوها برای خرید در سطوح پایین مردد هستند. خریداران بزرگ برای چند روز از سطح حمایتی دفاع می‌کردند، اما با این وجود نتوانستند قیمت را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۱,۸۰۶ دلار) رسانده و حفظ کنند. همین امر بیان می‌کند که تقاضا برای خرید در سطوح بالاتر کم است.

بالا نبودن تقاضا برای خرید بیت‌کوین

خرس‌ها و فروشندگان نیز از این فرصت استفاده کردند و قیمت را در ۲۶ آگوست به زیر کانال صعودی کشاندند. متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال کاهش بوده و RSI نزدیک به منطقه فروش بیش از حد نزدیک شده است. همین عوامل نشان می‌دهند که قدرت فروش خرس‌ها به مراتب بیشتر از قدرت خرید گاوها است.

BTC می‌تواند به منطقه حمایت قوی بین ۱۸,۹۱۰ تا ۱۸,۶۲۶ دلار سقوط کند. اگر قیمت از این منطقه بازگردد، گاوها سعی خواهند کرد قیمت را به بالای سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۲,۳۴۰ دلار) برسانند. در صورت موفقت آمیز بودن تلاش گاوها می‌توان انتظار داشت که این رمزارز به سطح ۲۵,۲۱۱ دلار نیز برسد.

اما اگر قیمت به زیر ۱۸,۶۲۶ دلار برسد، باید احتمال داد که بیت‌کوین دوباره سطح ۱۷,۶۲۲ دلار را آزمایش کند. خرس‌ها باید قیمت را به زیر این سطح برسانند تا بتوانند، از سرگیری روند نزولی را پایه‌ریزی کنند.

افت بیت کوین به دلیل ناکام بودن گاوها در حفظ سطح حمایتی

میانگین متحرک‌های نزولی در نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهند که خرس‌ها کنترل بیشتری بر بازار دارند؛ اما واگرایی مثبت در شاخص RSI نشان می‌دهد که فشار فروش در حال کاهش است.

اولین نشانه برای خارج شدن بیت‌کوین از روند نزولی، صعود آن به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. در صورت عملی شدن این اتفاق، BTC خواهد توانست تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز افزایش پیدا کند.

در مقابل، اگر قیمت به زیر ۱۹,۸۰۰ دلار برسد، میزان فروش شتاب بیشتری خواهد گرفت و این رمزارز ممکن است به منطقه ۱۸,۹۱۰ تا ۱۸,۶۲۶ دلار سقوط کند.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و معامله آن، به لینک زیر مراجعه کنید.

معامله بیت‌کوین

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.