نسبت سود به زیان تحقق یافته بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسید

سقوط نسبت سود به زیان تحقق ‌یافته بیت کوین به کم ترین حد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ آذر ۱۴۰۱

بیتستان: طبق داده‌های اخیر Glassnode در هفت روز گذشته شاهد سقوط نسبت سود به زیان تحقق یافته بیت کوین به کم ترین حد خود بودیم. این شرایط به این معنی است که سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در حال حاضر بیشتر ضرر می‌کنند تا سود.

سقوط نسبت سود به زیان تحقق یافته بیت کوین به کم ترین حد

طبق آخرین گزارش هفتگی Glassnode، نسبت سود به زیان تحقق یافته بیت‌کوین اخیراً به کمترین مقدار خود رسیده است.

در بازار ارزهای دیجیتال به سود یا ضرر واقعی پس از فروش یک دارایی سود یا ضرر تحقق یافته (realized) می‌گویند. با توجه به قوانین سفت و سخت بعضی کشورها در مورد مالیات اکثر معامله‌گران ترجیح می‌دهند برای کاهش مالیات دارایی‌های خود را نفروشند و سود دارایی‌های خود را به صورت تحقق نیافته نگه دارند.

در مقابل سود یا ضرر تحقق نیافته یا (unrealized) هم به افزایش یا کاهش ارزش دارایی که هنوز به فروش نرفته گفته می‌شود. معیارهای سود و زیان تحقق یافته، داده‌های مرتبط با مقادیر سود و زیان فروش دارایی توسط سرمایه‌گذاران در سرتاسر بازار بیت‌کوین هستند. نسبت سود به زیان تحقق‌یافته شاخصی است که نسبت بین مقادیر جاری این دو معیار را اندازه‌گیری می‌کند.

نسبت سود به زیان تحقق ‌یافته بیت کوین

همانطور که در نمودار بالا می بینید، نسبت سود به زیان تحقق یافته بیت‌کوین به دنبال سقوط FTX به زیر مقدار ۱ سقوط کرده است. زمانی که این معیار کمتر از ۱ باشد، به این معنی است که سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در حال حاضر بیشتر ضرر می‌کنند تا سود.

نمودار قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین با قیمت حدود ۱۶/۹ هزار دلار در بازار معامله می‌شود و این رقم نشان می‌دهد که در هفته گذشته قیمت این رمزارز ۳ درصد افزایش یافته است. البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نمودار زیر روند قیمت بیت‌کوین در پنج روز گذشته را نشان می‌دهد.

قیمت بیت کوین

منبع: newsbtc

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.