افزایش ۱۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ آبان ۱۳۹۹

برترین رمزارز بازار از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون یک رشد ۱۱۸/۳۸ درصدی داشته و همین موضوع باعث شده که از دارایی‌هایی مانند طلا، سهام و دلار پیشی بگیرد. این رشد ۱۱۸ درصدی در حالی بوده که رشد نفت از ابتدای سال جاری منفی بوده است و دارایی‌هایی مانند طلا و دلار به ترتیب تنها ۲۷/۶۱ درصد و ۱/۵۸ درصد رشد داشته‌اند.

 

بیت کوین

 

چرا رالی بیت کوین در سال جاری میلادی تاثیرگذار است؟

روند صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به دو دلیل یک اتفاق مهم بوده است:

  •  اول این‌که قیمت بیت کوین در اسفند ۱۳۹۸ به میزان قابل توجهی سقوط کرد و به ۳/۵۹۶ دلار رسید و در حال حاضر بیش از چهار برابر از آن سطح، افزایش یافته است.
  • دوم این‌که این رمزارز در شرایط نابسامان انتخابات آمریکا، بسیار خوب عمل کرده و جایگاه خود را حفظ کرده است. همچنین بر اساس گزارش‌ها، تریدرها در طول انتخابات این کشور، بیت کوین را به عنوان یک دارایی امن برای مقابله با تورم در نظر گرفته‌اند.

اخیرا موسسات زیادی نیز برای سرمایه‌گذاری بیت کوین را انتخاب می‌کنند؛ رو آوردن سرمایه‌گذاران موسسه‌ای را نیز می‌توان از دیگر عوامل افزایش تقاضا برای این رمزارز در نظر گرفت.

آگاهی‌ افراد از بیت کوین افزایش یافته است

علاوه بر سرمایه‌گذاران موسسه‌ای، آگاهی مردم از بیتکوین افزایش یافته و این موضوع را می‌توان دلیل افزایش تقاضا برای آن دانست. به گزارش شرکت سرمایه‌‌گذاری Grayscale، از سال ۲۰۱۹ آگاهی عمومی از این رمزارز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است؛ بر اساس این گزارش، تعداد سرمایه‌گذاران بالقوه این رمزارز، از ۲۱ میلیون به ۳۲ میلیون رسیده است.

عوامل ذکر شده در بالا (انتخاب بیتکوین توسط سرمایه‌گذاران موسسه‌ای و خرده سرمایه‌گذاران)، احتمالا نیروی محرکه‌ای برای قرار گرفتن بیتکوین در روند صعودیِ سال ۲۰۲۰ بوده‌اند. همچنین این‌که این رمزارز توانست پس از سقوط چشم‌گیرش در اسفند ۱۳۹۸، دوباره از جای خود بلند شود، نشان می‌دهد که یک دارایی با ارزش برای ذخیره کردن است. تحلیل‌گران فکر می‌کنند که روند صعودی بیت کوین تا اواسط سال ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.