تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین (‌۳ تیر)

تحلیل بیت کوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ تیر ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین در روزهای اخیر نوسانات بسیاری داشته است. موج نزول و صعود قیمت این رمزارز به گونه‌ای است که برخی از سرمایه‌گذاران آن را با نگرانی مواجه کرده است. اگرچه کاهش قیمت بیت‌ کوین تریدرهای این رمزارز را با چالش روبه‌رو کرده،‌ برخی از سرمایه‌گذاران رمزارزی به خصوص سرمایه‌گذاران نهادی به دنبال آن هستند که از فرصت پیش‌آمده استفاده کنند. 

سرمایه‌گذاران نهادی در روزهای گذشته به خرید بیت کوین در کف قیمتی‌اش روی آورده‌اند. شرکت‌ مایکرواستراتژی و دیگر صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در زمانی که بیت کوین به قیمت ۲۸,۰۰۰ دلار سقوط کرده بود، روی اولین رمزارز بازار سرمایه‌گذاری کردند.

بیت‌ کوین پس از یک کاهش قیمت شدید در روزهای گذشته به مسیر صعودی خود بازگشت و روز چهارشنبه دوم تیر ماه با رشد پنج هزار دلاری از کانال ۳۰ هزار دلار عبور کرد.

اولین رمزارز بازار در دو روز گذشته به مسیر صعودی خود بازگشته و در زمان نگارش این تحلیل با قیمت ۳۳,۳۳۱ دلار معامله می‌شود.

بیت کوین در روزهای آینده صعود می‌کند؟

بیت‌ کوین روز اول تیر ماه (۲۲ ژوئن) به پایین‌ترین سطح قیمتی خود در پنج ماه گذشته رسید. نخستین رمزارز بازار در کمترین قیمت با ۲۸,۸۰۵ دلار معامله شد. پس از مدت کوتاهی حرکات گاوی و افزایش خرید این رمزارز باعث رشد دوباره آن شد. 

اولین رمزارز بازار روز دوم تیر ماه (۲۳ ژوئن) با رشد چند هزار دلاری به سطح قیمتی ۳۴,۸۸۱ دلار دست یافت.

اگرچه همچنان قیمت بیت‌کوین در حال ریزش است و این رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته نیز بیش از ۲٪ کاهش قیمت داشته است، تحلیل‌گران معتقدند ممکن است به زودی بیتکوین با شکست مقاومت‌ها به مسیر رشد خود بازگردد.

شاخص‌های تکنیکال نشان‌دهنده بازار خرسی بیت‌کوین است.

در صورتی که دوباره قیمت بیت‌ کوین کاهش یابد و کمتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شود، احتمال سقوط آن افزایش خواهد یافت. با این حال، اگر قیمت بیت‌ کوین افزایش یابد و از میانگین متحرک سا ده ۲۰ روزه بیشتر شود، احتمال صعود با شتاب زیاد وجود دارد.

در حال حاضر، نزدیک‌ترین سطوح حمایتی و مقاومت بیت کوین به ترتیب ۳۱,۳۰۰ دلار و ۴۱,۵۰۰ دلار هستند

نمودار ترید

بیت کوین شتاب می‌گیرد؟

نمودار دو ساعته قیمت بیت‌کوین نشان‌دهنده شکست خطوط کاهش قیمت این رمزارز است. بیت‌کوین در سطح ۳۵,۰۰۰ دلار اصلاح قیمت داشته و سقوط کرده، ولی نمودارهای قیمتی احتمال افزایش قیمت اولین رمزارز بازار را نشان می‌دهند.

اکنون خریداران بیت‌کوین قدم‌هایی را برای افزایش این رمزارز برمی‌دارند. با وجود آن‌که طبق شاخص‌های تکنیکال، هیچ نشانه‌ای از بازار گاوی نیست، خریداران دارایی‌های دیجیتال سعی دارند قیمت بیت‌کوین را با افزایش سرمایه‌گذاری بالا ببرند.

 کاهش شاخص مقاومت نسبی (RSI) به زیر ۵۰، همچنین میانگین متحرک همگرا واگرا (MACD)، بازار خرسی بیت‌کوین را نشان می‌دهند.

نمودار قیمت بیت کوین

خرس‌ها پیروز می‌شوند یا گاوها؟

هر چند طبق نمودارهای قیمتی، تحلیل‌گران معتقدند بازار بیت‌کوین اکنون خرسی است،‌ هنوز هم نمی‌توان به طور دقیق تعیین کرد این بازار خرسی است یا گاوی. بیت کوین پس از یک کاهش قیمت شدید به جایگاه سبز خود بازگشته است.

تحلیل‌گران رمزارزی این صعود قیمت را نه یک حرکت گاوی بلکه ساختار سه موج می‌دانند.

موج سه گانه بیت کوین

اگر نظر تحلیل‌گرانی که رشد قیمت بیت کوین به سطح ۳۳,۰۰۰ دلار را ساختار سه موج می‌دانند درست باشد، بیت‌کوین در روزهای آینده با کاهش قیمت روبه‌رو می‌شود.

نمودار حرکت بیت کوین

بعضی از تحلیل‌گران معتقدند احتمال افزایش قیمت بیت‌کوین در طولانی مدت حتمی است. عده‌ای دیگر بر  این باورند که نخستین رمزارز بازار در ساعات آینده با شتاب زیادی رشد خواهد کرد.

نمودار بیت

آیا بیت کوین صعود می‌کند یا سقوط؟ باید منتظر ماند و چشم از نمودارهای این رمزارز برنداشت.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.