حجم پایین معاملات بیت‌ کوین در بازار گاوی

کاهش حجم معاملات
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ شهریور ۱۴۰۰

بیت‌ کوین، بزرگترین رمزارز از نظر ارزش بازار، پس از سه ماه به کانال ۵۰ هزار دلار وارد شده و پیش‌بینی می‌شود به زودی رکورد بالاترین قیمت خود را در تمام زمان‌ها بشکند. با وجود افزایش قیمت اولین رمزارز بازار و معامله در کانال ۵۰ هزار دلار، خریداران این دارایی دیجیتال تمایل کمی به سرمایه‌ گذاری در بیت‌ کوین دارند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت‌کوین به تازگی رکورد جدیدی را ثبت کرده‌اند، ولی تراکنش‌های این رمزارز همچنان راکد است.

بیت‌کوین در حال حاضر با  قیمتی نزدیک به ۵۰ هزار دلار معامله می‌شود و در کمتر از یک هفته ۱۵٪ افزایش قیمت داشته است. با اینکه قیمت بیت‌کوین افزایش چشمگیری داشته و انتظار می‌رفت خریداران این رمزارز تمایل زیادی به خرید آن نشان دهند، اما این اتفاق نیفتاد.

به طور معمول،‌ زمانی که قیمت یک ارز دیجیتال به سرعت رشد می‌کند، شاهد افزایش تقاضا برای معاملات آن هستیم. هر بار بیت‌کوین با افزایش قیمت همراه است، تریدرها اشتیاق زیادی برای خرید آن نشان می‌دهند. با این حال، در این هفته که قیمت بیت‌کوین از ۴۴ هزار دلار به ۵۰ هزار دلار رسید، هجوم خریداران را شاهد نبودیم. این مسئله‌ای است که شرکت تحلیل داده‌های بلاک‌چین گلس‌نود (Glassnode) بررسی کرده است.

داده‌های شرکت گلس‌نود نشان می‌دهند که حجم معاملات بیت‌ کوین در پایین‌ترین سطح قرار دارد. در حال حاضر حجم معاملات روزانه بیت‌کوین حدود ۱۸/۸ میلیارد دلار در روز است که کمتر از نصف حجم معاملات روزانه این رمزارز در اردیبهشت ماه را تشکیل می‌دهد.

با وجود افزایش قیمت بیتکوین نسبت به چند ماه گذشته، سرمایه‌گذاران این رمزارز بیشتر از آن‌که به خرید علاقه نشان دهند در حال فروش هستند.

اگر به وضعیت حجم معاملات بیت‌ کوین نگاهی سطحی کنیم، به نظر می‌رسد که هولدرها در حال نقد کردن سرمایه‌های خود هستند. در حالی که این موضوع درست نیست و نیازمند بررسی‌های بیشتر است. قیمت بیت‌کوین روندی صعودی دارد و بازار این رمزارز گاوی است. به گفته تحلیل‌گران گلس‌نود، با وجود افزایش هزینه‌های خرید و فروش بیت‌ کوین، هولدرهای بلندمدت از سرمایه‌گذاری غافل نشده‌اند.

مقدار بیتکوین‌های موجود در کیف پول هولدرهای بلند مدت افزایش یافته است. با نگاه به میزان خرید بیت‌ کوین توسط هولدرهای بلندمدت در ۱۵۵ روز اخیر (۵ ماه گذشته)، متوجه خواهیم شد که سرمایه‌گذاران بلند مدت در حال خرید اولین رمزارز بازار هستند. با این همه، مقدار بیت‌کوین‌های هولد شده توسط خریداران بلندمدت، به ۱۲/۷ میلیون بیت‌ کوین رسیده که ۶۷٪ از تمام کوین‌های در گردش است. فقط چند ماه بعد از شکست رکورد بالاترین قیمت اولین رمزارز بازار، سطح معاملات آن به کمترین سطح خود رسیده است.

میزان خرید بیت کوین

اتفاقی که افتاده این است که سرمایه‌گذاران بلند مدت بیت‌ کوین از قیمت بالای این رمزارز در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ بهره برده و در سه ماهه دوم ارزش سرمایه‌هایشان کاهش یافت. سرمایه‌گذاران بلند مدت بیتکوین‌های خود را نفروختند ولی خریدهای خود را کاهش دادند. نتیجه این اقدامات، کاهش حجم معاملات است. بیشتر بیتکوین‌هایی که هولدرهای بلندمدت نگهداری می‌کنند از آذر تا اسفند ۹۹ خریداری شده‌اند.

با وجود بهبود سرمایه‌گذاری و افزایش سهام‌داران بلند مدت بیت‌کوین، نه تنها نمی‌توان جهشی را در سرمایه‌گذاری این رمزارز دید، محدودیت حجم نقدینگی مشاهده می‌شود.

با توجه به حجم معاملات بیت‌ کوین، سرمایه‌گذاران نگران ریزش دوباره قیمت اولین رمزارز بازار هستند. تحلیل‌گران گلس‌نود معتقدند در صورتی که سرمایه‌گذاران از شانس خود برای بزرگتر کردن سبد معاملات رمزارزی‌شان استفاده کنند، حجم معاملات افزایش یافته و قیمت بیت‌ کوین نیز بالاتر می‌رود.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.