انتقال ۱۰۰ بیت کوین بعد از ۱۱ سال!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ اسفند ۱۳۹۹

تحلیل‌گران شبکه بلاکچین به تازگی یک ماینر را شناسایی کردند که حدود صد بیت کوین که در سال ۲۰۱۰ استخراج شده‌اند را از دو کیف پول خود جابه‌جا کرده است.

زمان انتشار این خبر در وب‌سایت کوین تلگراف قیمت بیت کوین حدود ۴۹,۸۰۰ دلار بود و ارزش دارایی این نهنگ ۵ میلیون دلار تخمین زده شد. باتوجه به اینکه در زمان استخراج ارزش این بیت کوین‌ها تنها ۰/۰۸ دلار بود، می‌توان گفت که ارزش سهام این نهنگ  ۶۲۲,۵۰۰ برابر افزایش یافته است.

شایان ذکر است که حدود نیمی از این کوین‌ها به یک کیف پول متعلق به صرافی همتا به همتا آلمانی به نام Bitcoin.de منتقل شده‌اند؛ این صرافی از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. سکه‌های باقیمانده نیز در یک legacy address  جدید قرار داده شده‌اند.

چنین اتفاقی یعنی جابه‌جایی کوین‌های مربوط به سال ۲۰۱۰ یک اتفاق نادر است. تا سال میلادی جاری (۲۰۲۱)، محققان تنها ۱۸ معامله را شناسایی کرده‌اند که از BTC های سال ۲۰۱۰ در آن‌ها استفاده شده است.

حدس و گمان‌ها مبنی بر این می‌باشد که بعید است سکه‌های استخراج شده متعلق به Satoshi Nakamoto باشند. پیش از این نیز در ماه می ۲۰۲۰ (خرداد ۱۳۹۹)، ۵۰ بیت کوین مربوط به سال ۲۰۰۹ از یک آدرس جابه‌جا شد و شایعات زیادی مبنی بر اینکه این فرد ساتوشی است را به وجود آورد.

در انتها نکته‌ی قابل توجه این است که تحلیل‌گران ریزش قیمت اخیر بیت کوین را ناشی از فعالیت نهنگ‌ها می‌دانند؛ همچنین روز گذشته وب سایت کوین تلگراف گزارش داد که نهنگ‌ها در ماه اخیر ۱۴۰ هزار BTC فروخته‌اند و باعث ریزش ۲۰ درصدی این رمزارز در روزهای اخیر شده‌اند.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.