انتقال ۵۰ بیت کوین متعلق به زمان ساتوشی، به Bitfinex

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ مهر ۱۳۹۹

یکی از ماینرهای قدیمی بیت کوین اخیرا ۵۰ بیت کوینِ خود که متعلق به زمان پیدایش این رمزارز بودند، را به یک کیف پول داغ منتقل کرده است.

فکر می‌کنید چرا یک دارنده قدیمی رمزارز برتر بازار، پس از تقریبا ۱۰ سال که بیتکوین‌های خود را ذخیره کرده بود، آن‌ها را به یک کیف پول داغ منتقل کرده است؟

آیا او یک روند صعودی برای این رمزارز پیش‌بینی کرده است و دارایی خود را به یک کیف‌پول داغ انتقال داده که در صورت افزایش قیمت، دارایی‌اش برای ترید در دسترس‌اش باشد؟ 

 

دو روز پیش در ۱۱ مهر، فردی حدود ۵۰ بیت کوین که متعلق به زمان ساتوشی (خالق این رمزارز) بودند را به یک کیف‌پول داغ در صرافی بیتفینکس (Bitfinex) انتقال داد؛ گفتنی است که ارزش این بیت کوین‌ها ۵۲۷,۱۲۰ دلار است. این انتقال توسط یک ربات تلگرامی که تراکنش‌های بیتکوین را ردیابی می‌کند، به نام BTCparser گزارش شده است. 

طبق گزارش‌های ارائه شده این ۵۰ بیت کوین در می ماه ۲۰۱۰ (اردیبهشت ۱۳۸۹)، یعنی تقریبا یک سال بعد از به وجود آمدن بیتکوین توسط ساتوشی، استخراج شده‌اند؛ به همین دلیل به آن‌ها بیت کوین‌های دوره ساتوشی (Satoshi-era) می‌گویند. در آن زمان که سختی شبکه هنوز پایین بود و افراد به راحتی می‌توانستند به استخراج این رمزارز بپردازند، بیت کوین قیمت چندانی نداشت.

 با این حال عده‌ای اعتقاد دارند که چون در آن زمان این رمزارز محبوبیت چندانی نداشته، پس این بیت کوین‌ها توسط خود ساتوشی و یا نزدیکانش استخراج شده‌اند.

 

بیت کوین

 

پیش از این نیز در ماه می سال میلادی جاری (اردیبهشت)، ۵۰ بیت کوین دوره ساتوشی به صرافی‌های کوین‌بیس و بایننس منتقل شد و پس از این انتقال، قیمت آن حدود ۷ درصد سقوط کرد. به همین دلیل عده‌ای انتقال اخیر را دلیلی بر نوسانات قیمت این رمزارز می‌دانند، زیرا درست پس از این اتفاق شاهد یک کاهش ۲ درصدی و رسیدن قیمت بیت کوین از ۱۰,۶۴۲ به ۱۰,۴۱۰ دلار بودیم.  

یکی از کاربران توییتر در این‌باره در پستی اظهار داشت که این اتفاق قبلا هم ۴ بار رخ داده بود و پس از آن شاهد یک روند صعودی بودیم؛ او به شوخی نوشت:

نگران نباشید آن‌ها عادت دارند که قبل از یک پامپ قیمت اقدام به فروش کنند.

 

با این حال عده‌ای نسبت به این اتفاق خوش‌بین هستند و اعتقاد دارند که این ماینر قدیمی بیت کوین، یک روند صعودی را برای این رمزارز پیش‌بینی کرده و به همین دلیل این انتقال را انجام داده است. 

 

خرید بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.