جابه‌جایی ۳۹ میلیون دلار از بیت کوین‌های دزدیده شده از صرافی Bitfinex

هک بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ مهر ۱۳۹۹

در سال ۲۰۱۶ میلادی، هکرها صرافی بیت‌ فینکس (Bitfinex) را هک کرده و حدود ۱/۳ میلیارد دلار در قالب بیتکوین به سرقت بردند. اخیرا اعلام شده است که هکرها، ۳۸/۷ میلیون دلار بیتکوین از کل بیتکوین‌های سرقتی را منتقل کرده‌اند.

طبق داده‌های منتشر شده توسط  وب سایت تحلیلی شبکه‌های بلاک چینی Whale Alert، تعدادی از ۱۱۹,۷۵۶ بیت کوین‌های به سرقت رفته در هک بیت فینکس در حال جا به جایی در بازار هستند.

در تاریخ ۲۷ و ۲۸ ژوئیه (۷ و ۸مرداد) Whale Alert، در چند پست توییتری اعلام کرد که حدود ۳۵۰۳ بیت کوین به ارزش تقریبی ۳۸/۷ میلیون دلار، از طریق ۱۲ تراکنش جابه‌جا شده است. این بیت کوین‌ها از طریق کیف پول‌هایی که به هک بیت کوین در سال ۲۰۱۶ مرتبط بوده‌اند، انتقال داده شده‌اند.

بیشترین انتقالی که صورت گرفته، ۴۷۶/۳۲ بیت کوین یا تقریبا ۵/۲ میلیون دلار و کم‌ترین انتقال، ۲/۶۱۲۷۰۳ بیت کوین یعنی حدود ۲۸,۸۴۹ دلار بوده است.

در سال ۲۰۱۶، هزینه جابه‌جایی این مقدار بیت کوین، چیزی حدود ۷۲ میلیون دلار و در حال حاضر حدود ۱/۳ میلیارد دلار می‌باشد؛ از همین رو به نظر می‌رسد که هکرها برای اجتناب از پرداخت این هزینه تراکنش، قصد دارند فعلا بیت کوین‌ها را ذخیره کنند. از کل بیت کوین‌هایی که در سال ۲۰۱۶، دزدیده شده، تنها حدود ۱ الی ۲ درصد تاکنون جابه‌جا شده است.

در ماه می (اردیبهشت) ۵۰ بیت کوین از یک آدرس قدیمیِ مربوط به ساتوشی ناکاموتو به بازار رمزارزها انتقال داده شد. این اتفاق بر قیمت بیت کوین تاثیری نداشته است؛ اما احتمال دارد که تزریق این حجم از بیت کوین که در سال ۲۰۱۶ دزدیده شده‌اند، به بازار ارزهای دیجیتال، مشکل‌ساز باشد.

از سوی دیگر، عدم انتقال بیت کوین‌ها، می‌تواند به دلیلِ اعمال مقررات سختی باشد که برای مبارزه با کلاه‌برداری‌های ارزهای دیجیتال، وضع شده‌اند. وب سایت خبری Cointelegraph، در تیر ماه گزارش داد که حدود ۷۳۶ عدد از این بیت کوین‌ها، به بازار سیاه روسیه (Hydra) انتقال داده شده اند و برخی نیز به صرافی Bitfinex  بازگردانده شده‌اند.

 

ارز دیجیتال در ایران

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.