وایت‌ پیپر بایننس کوین

بایننس کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 7 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

مقدمه

از دیدگاه ما، به طور ابتدایی، دو نوع صرافی متفاوت وجود دارد. یکی از این صرافی‌ها، ارز فیات (ارز رایج) و دیگری ارز خالص دیجیتالی  را معامله می کند. ما قصد داریم بر روی صرافی‌های ارز دیجیتال تمرکز کنیم. با اینکه در حال حاضر، تعداد صرافی‌های ارزهای دیجیتال خیلی کم هستند، ما بر این باوریم که مبادله ارز دیجیتال خالص، بیشتر خواهد شد. در واقع ما معتقدیم در آینده نزدیک، روزی فرا خواهد رسید که تعداد صرافی‌ها و مبادلات ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر خواهد شد. این صرافی‌ها می‌توانند نقش خیلی مهمی را در دنیای اقتصاد بازی کنند که ما به آن پارادایم (الگو) تازه بایننس می‌‌گوییم. بایننس، اقتصاد باینری است.

با کمک شما، بایننس سطح جدیدی از صرافی ارز دیجیتال را می‌سازد که قدرت اقتصاد رمزارزهاست.

 

مشکلات

برخی از صرافی‌های جدید ارز دیجیتال با مشکلاتی چون معماری فنی ضعیف، پلتفرم‌های غیر امن، بازار تسویه‌پذیری ضعیف،خدمات ضعیف مشتری وضعف بین‌المللی شدن و حمایت زبانی، دست‌وپنجه نرم‌ می‌کنند.

معماری فنی ضعیف

بسیاری از صرافی‌هایی که افراد فنی خوبی دارند، خیلی سریع با یکدیگر جمع می‌شوند، به عبارتی صرافی‌هایی که در مسائل فنی قدرتمند هستند، از یکدیگر حمایت می‌کنند، ولی صرافی‌هایی هم هستند که تجربه خیلی کمی دارند یا هیچ تجربه‌ای در اقتصاد یا عملیات تبادل ندارند. صرافی‌های کوچک و بی‌تجربه، معمولا از رویکردی ساده برای راه‌اندازی و اجرای سیستم استفاده می کنند. شاید این رویکرد ساده در ابتدا خوب و موثر باشد اما وقتی ترافیک افزایش می‌یابد؛ سیستم قادر به اجرا نخواهد بود. اساس سیستم‌های صرافی باید امنیت، سرعت، کارایی و مقیاس‌پذیری باشد. معمولا سیستم‌های صرافی به‌ویژه صرافی‌های کوچک، رشد آهسته‌ای را در روزهای ابتدایی کارشان تجربه می‌کنند که این روند آهسته در طولانی‌مدت مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

دهه‌هاست که تیم ما تجربه ساخت و نگهداری سیستم‌های مالی در سطوح جهانی دارد. ما متوجه هستیم که چقدر این سیستم‌ها در ایجاد زیرساخت‌ها موثر و حیاتی‌ هستند.

پلتفرم‌های ناامن

صدها صرافی در دنیا به خاطر حمله هکرها نابود شدند. بایننس با استانداردهای بالا، حسابرسی دقیق و آزمایش ضریب نفوذ ساخته شده است و ما تجربه ساخت سیستم‌های مالی را با بالاترین استانداردهای امنیتی داریم و برای تضمین امنیت تلاش می‌کنیم.

بازار تسویه‌پذیری ضعیف

بازرگانان حرفه‌ای و کاربران عادی، تاثیر قابل توجهی بر روی بازار تسویه‌پذیری می‌گذارند. داشتن لیست خرید و فروش سطحی به معنای لغزش در زمان معامله است. لغزش یا افت در زمان معامله برای بازرگانان گران تمام می‌شود.  خرید ماینر، جذب سرمایه‌گذاران و تریدرهای بزرگ به سمت صرافی جدید غیرممکن است. همچنین به تیمی با منابع صنعتی قوی نیاز است.

تیم بایننس سال‌هاست که در دو حوزه اقتصادی و ارزهای دیجیتالی فعالیت می‌کند. این تیم عملیات مختلفی را با صرافی‌های مختلف انجام می‌دهد. این تیم همچنین شبکه بزرگ و پراکنده‌ای از همکاران را در فضای ارزهای دیجیتال دارد. این همکاران کلید بوت‌استرپینگ در صرافی هستند.

خدمات ضعیف مشتری

تریدرها در موضوع کاربران گونه متفاوتی هستند. درک ذهنی معامله برای راه‌اندازی یک صرافی موفق حیاتی است. پول خطرناک است. خدمات‌رسانی بیشتر صرافی‌ها، به تریدرها، درست مثل رسانه‌های اجتماعی است. اگر شما پستی که دوستتان در شبکه‌های اجتماعی‌اش گذاشته را با تاخیری سه ثانیه‌ای ببینید، به روزرسانی کار سختی است. با این حال، در مورد صرافی‌ها اگر این موضوع وجود داشته باشد، نتیجه آن برای کاربران غیر قابل پذیرش است.

علاوه بر این در فناوری پشته‌ای، بایننس خدماتی را به وجود آورده است. بایننس پاسخگوی نیازهای حمایتی کاربران و شرکت‌هاست. وقتی یک تریدر با مشکلاتی مواجه شود، بایننس به طور مستقیم پاسخگوی نیازهای آن‌هاست و از کسی که سیستم را می‌داند و کسی که توانایی خوانش اسکریپ را ندارد پشتیبانی می‌کند.

ضعف بین‌المللی شدن و حمایت زبانی 

بلاک چین‌ها هیچ مرزی ندارند ولی تمرکز صرافی‌ها بیشتر بر روی یک زبان یا یک کشور به‌خصوص است.

تیم بین‌المللی چند زبانه ما تجربه کار با آمریکای شمالی، اروپا و آسیا را دارد. آن‌ها می‌توانند بازار گسترده ارز دیجیتال را در جهان پشتیبانی کنند.

صرافی بایننس

موتور تطبیق

موتور تطبیق ما قادر است ۱.۴۰۰.۰۰۰ دستور در ثانیه را نگه‌داری کند و همین امر بایننس را به یکی از سریعترین صرافی‌‌های بازار امروز تبدیل کرده است. شما می‌توانید مطمئن باشید سفارشات شما هرگز در صرافی ما بی‌پاسخ نمی‌ماند و موتور تطبیقی ما نمی‌گذارد سفارش شما از دست برود.

ویژگی راه‌اندازی دوباره

ما پلتفرم‌مان را به دنبال سفارش متنوع دوباره راه‌اندازی می‌کنیم. این سفارشات شامل اسپات ترید، مارجین تریدینگ، آینده، مبادله لحظه‌ای بی‌نام، معامله غیرمتمرکز بر روی چین‌ها و موارد دیگری می‌شود.

کوین‌ها

بایننس از معاملات جفتی با دیگر کوین‌ها مانند بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، نئو (ANS) و بایننس کوین (BNB) پشتیبانی می‌کند. دیگر کوین‌ها هم به زودی اضافه می‌‌شود. ما معمولا کوین‌های معتبر، با رابط کاربری مناسب و نقدشونده را به سیستم معاملاتی‌مان اضافه می‌کنیم. اگر شما کوینی دارید که می‌خواهید به لیست بایننس اضافه شود در ICO ما شرکت کنید. مطمئن باشید که کمکتان خواهد کرد.

ما برنامه‌ای برای حمایت از ارزهای دیجیتالی مانند USD, RMB, JPY,  یا KRX نداریم.

پوشش دستگاه

ما پلتفرمی را برای معاملات مشتریان مختلف فراهم کرده‌‌ایم. مشتریانی که با وب ترید می‌کنند، مشتریان دارای اندروید، مشتری که با iOS کار می‌کند(در زمانی که اپ استور را نگاه می‌کند)، مشتری HTML5 موبایل که شامل مشتریانWeChat H5 می‌شود. مشتریان کامپیوترهای خانگی که با سیستم‌عامل ویندوز کار می‌کند. بقیه API.

پشتیبانی چند زبانه

ما از زبان‌های انگلیسی، چینی، ژاپنی و کره‌ای در تمام سیستم‌ها حمایت می‌کنیم. در آغاز فقط از زبان انگلیسی و چینی پشتیبانی می‌کنیم و دیگر زبان‌ها به مرور به سیستم اضافه می شود.

بایننس کوین

بایننس کوین

بایننس کوین

مدل درآمد

درآمد بایننس از منابع زیر تامین می‌شود:

منبعشرح منبع
هزینه معاملهبایننس در ابتدا ۰/۲٪ از هزینه هر معامله را دریافت می‌کند. دیگر تغییرات در روند دریافت هزینه بعدا معرفی می‌کند که شامل هزینه‌های دریافت‌کننده و پرداخت کننده می‌شود. طبقه‌بندی بر مبنای حجم انجام شده و هزینه ارتقا ۰ می‌باشد. ما هیچ برنامه‌ای برای افزایش هزینه معاملات به بالای ۰/۲ درصد نداریم.
هزینه بازپس‌گیری (برداشت)ممکن است بایننس هزینه‌ی کمی را برای برداشت‌ها دریافت کند.
هزینه لیست کردنبایننس در آینده کوین‌های نوآورانه را انتخاب می‌کند و لیستی از آن‌ها را به همراه دیگر دارایی‌های صرافی ارائه می‌کند. ممکن است هزینه‌ای برای شتابدهی کوین‌های لیست‌ شده دریافت کند.
هزینه‌های مارجیناگر بر روی مارجین معامله انجام دهید ممکن است هزینه‌ای برای شما داشته باشد، شاید هم بتوانید مقداری پول قرض بگیرید.
دیگر هزینه‌هااین امکان وجود دارد که هزینه‌های دیگری نیز در این پلتفرم برای خدمات متنوع مانند الگوریتم‌های خودکار در نظر کرفته شود.

بایننس کوین (BNB)

ما کوین توکن‌مان را با نام بایننس کوین صادر می‌کنیم. ما محدودیت سخت ۲۰۰MM BNBرا ساخته‌ایم که هرگز افزوده نخواهد شد. BNB، بر روی بلاک‌چین اتریوم با ERC 20 اجرایی می‌شود.

  • سهم
شریکتعداد بایننس کوین%
ICO۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰۵۰٪
تیم سرمایه‌گذاری۸۰/۰۰۰/۰۰۰۴۰٪
سرمایه‌گذاران فرشته۲۰/۰۰۰/۰۰۰۱۰٪
  • ICO

. با بیت‌کوین و اتریوم بر روی پلتفرم‌های چند بخشی در سراسر دنیا فعالیت می‌کند، ICO

  • برنامه ICO

برنامه زمانی ICO همواره  در زمان استاندارد چین CST), UTC+8 hours) است.

برنامهزمان
تایید شروع پروژه بایننس۲۰۱۷/۰۶/۱۴
تکمیل پیش‌نویس اولیه‌ی وایت‌پیپر، به جریان انداختن پتانسیل سرمایه‌گذاران فرشته ۲۰۱۷/۰۶/۱۶
اعلام برنامه ICO بایننس و انتشار عمومی وایت‌پیپر۲۰۱۷/۰۶/۲۲
آغاز ICO (پلتفرم‌ها می‌توانند خیلی زود اعلام آمادگی کنند)۲۰۱۷/۰۷/۰۱
بایننس‌ دات کام راه‌اندازی و معامله‌ی آن آغاز شد.۲۰۱۷/۰۷/۱۵
ICO به پایان رسید و کوین‌ها پیش‌فروش شدند۲۰۱۷/۰۷/۲۱

ICO در ساعت ۳ بعد از ظهر اول جولای کار خود را آغاز می‌کند. سرمایه‌گذاران می‌توانند توکن‌های BNB را در سه فاز ابتدایی بخرند. در فاز اول تعداد توکن‌های به فروش رفته ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ بود.

سرمایه‌گذاران می‌توانند توکن‌هایشان را در ۵ روز کاری پس از اتمام دریافت کنند.

جزییات برنامه در جدول زیر آمده است:

هفته سومهفته دومهفته اولفاز ICO 
ساعت ۱۵:۰۰ چهاردهم جولای تا ساعت

۱۵:۰۰ هفتم جولای
ساعت ۱۵:۰۰ اول جولای تا ساعت

۱۵:۰۰ هفتم جولای
ساعت ۱۵:۰۰ اول جولای تا ساعت

۱۵:۰۰ هفتم جولای
CST/GMT+۸
۲۳۰۰BNB‌۲۵۰۰BNB۲۷۰۰BNB‌‌  ۱ ETH
بستگی به قیمت بازار دارد۱BTC

ارزش بایننس کوین و برنامه خرید دوباره

شما می‌توانید از بایننس کوین برای پرداخت هر هزینه‌ای در پلتفرم ما استفاده کنید و این پرداخت‌ها شامل هیچ‌ محدودیتی نمی‌شود. از جمله هزینه‌هایی که می‌توان در این پلتفرم انجام داد، هزینه‌های صرافی، هزینه‌های برداشت و هزینه‌های لیست کردن را می‌توان نام برد.

وقتی از BNB، برای پرداخت هزینه‌هایتان استفاده می‌کنید، تخفیف‌های مهمی را دریافت می‌کنید.

سال پنجمسال چهارمسال سومسال دومسال اول 
تخفیفی داده نمی‌شود۶/۷۵٪۱۲/۵٪۲۵٪۵۰٪نرخ تخفیف

طرح خرید مجدد

هر سه ماه، ما ۲۰ درصد از سود‌های‌مان را برای خرید بایننس‌‌کوین‌های بازگشتی استفاده خواهیم کرد تا زمانی که ۵۰ درصد از تمام BNB موجود، ۱۰۰MM را بخریم. تمام معاملات بازگشت خرید به بلاک‌چین اعلام خواهد شد. در نهایت، ما ۱۰۰MM بایننس‌کوین را نابود می‌کنیم و ۱۰۰MM  بایننس‌کوین باقی می‌ماند.

صرافی غیرمتمرکز

در آینده، بایننس یک صرافی غیرمتمرکز را بنا خواهد کرد که در آن BNB، به عنوان یکی از دارایی‌های پایه‌ای و کلیدی استفاده می‌شود؛ همان‌طور که گس خرج می‌شود.

برنامه واگذاری بایننس‌ کوین به اعضای تیم

  • انتشار اولیه: ۲۰٪ (۱۶ MM)
  • پس از یک سال: ۲۰٪ (۱۶ MM)
  • پس از دو سال: ۲۰٪ (۱۶ MM)
  • پس از سه سال: ۲۰٪ (۱۶ MM)
  • پس از چهار سال: ۲۰٪ (۱۶ MM)

کاربرد سرمایه‌ها

۳۵٪ از سرمایه‌ها برای ساخت پلتفرم بایننس و اجرای به‌روزرسانی‌های سیستم مصرف می‌شود. این مصرف سرمایه شامل هزینه‌های جذب نیروی کار، آموزش و بودجه‌ی توسعه می‌شود.

۵۰٪ از سرمایه‌ها برای برندسازی و بازاریابی هزینه خواهد شد که شامل ارتقای دنباله‌دار و آموزش بایننس و نوآوری‌های بلاک‌چین در صنعت می‌شود. بودجه‌ کافی برای فعالیت‌های مختلف تبلیغاتی در نظر گرفته شده است، این بودجه تبلیغاتی به بایننس کمک می‌کند تا در میان سرمایه‌گذاران محبوب شود و کاربران فعال را مجذوب این پلتفرم کند.

۱۵٪ از سرمایه برای مواقع ضروری  یا پیش‌بینی نشده ذخیره می‌شود.

اعضای تیم

ما تیمی مستحکم به رهبری چانگ‌پنگ ژائو داریم، کسی که هم تجربه سیستم‌های مالی سنتی وال‌استریت و هم تجربه ارزهای دیجیتال را دارد. با این پشتوانه ما استارتاپی موفق را پیش می‌بریم.

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، که در جامعه رمزنگاری با  نام CZ شناخته می‌شود، موسس و مدیرعامل شرکت BijieTech است. بیجی‌ تک (BijieTech)، شرکت فراهم‌کننده سیستم‌های مبادله بر پایه فناوری ابری (کلاود) برای نقل و انتقالات مالی است. از زمان سرمایه‌گذاری بیجی‌ تک در سپتامبر ۲۰۱۵، این شرکت برای بیش از ۳۰ صرافی در آسیا خدمات‌رسانی انجام داد.

در ۱۲ ماه نخست راه‌اندازی، بیجی تک نزدیک به ۳۶/۱ میلیون  RMB،‌معادل ۵/۳ MM درآمد داشت و در سال‌های بعد نیز این روند ادامه خواهد یافت. بیجی تک هیچوقت سرمایه‌ای را از بیرون دریافت نکرد. پس از آن‌ که بایننس ICO به اتمام رسید، چانگ پنگ ژائو تصمیم گرفت با حفظ سرمایه‌هایش، تمام مسئولیت‌های خود را به عنوان مدیرعامل بیجی تک، به فرد دیگری بسپارد.

چانگ‌پنگ ژائو پس از واگذاری مسئولیت‌های بیجی تک به مدیرعامل جدید، تمام تمرکزش را بر روی بایننس گذاشت.

راجر وانگ، مدیر فناوری بایننس

راجر وانگ، هم‌بنیان‌گذار و مدیر فناوری بایننس است. او بیش از ۱۰ سال در صنعت مالی فعالیت کرده و تیم‌های فناوری را مدیریت می‌کند.معماری سیستم‌ها در سطوح پیشرفته و ایجاد سیستم‌های تبادل مالی و اطمینان از امنیت شبکه توسط او انجام می‌شود.

جیمز هاف‌باور، مدیر طراحی و معماری بیجی تک که همواره همراه چانگ پنگ ژائو بوده، مسئولیت طراحی ماشین‌ها را برعهده دارد.

ریسک‌های صرافی

برای راه‌اندازی یک صرافی ارزهای دیجیتال، ریسک‌های زیادی وجود دارد و ما درک می‌کنیم که برای جلوگیری از خساراتی که این خطرات می‌توانند به ما وارد کنند، مهارت، تجربه و راهبری از اهمیت زیادی برخوردارند.

امنیت مهم‌ترین اصل است

بسیاری از صرافی‌های رمزارز به دلیل سیستم‌های ضعیف امنیتی‌شان با مشکل مواجه می‌شوند. با بهره‌گیری از امکانات ساده‌ی امنیتی می‌توان سیستم‌هایی امن داشت و از نقص‌هایی که ممکن است در سیستم‌ها ایجاد شود، جلوگیری کرد. تیم ما در بایننس، توسعه امنیت را در دستور کار خود قرار داده و توانسته بهترین‌ خدمات را در این زمینه ارائه کند. ما همچنین در این صنعت از برترین ساختارهای امنیتی برای محافظت از داده‌ها بهره گرفته‌ایم.

رقابت در بازار

ما از رقابت تنگاتنگ صرافی‌ها در این بازار با خبر هستیم. اگر نگوییم هزاران تیم، احتمالا صدها تیم می‌خواهند در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد صرافی رمزارز هستند. رقابت در این حوزه تنگاتنگ خواهد بود، البته در این زمان مشکل رقابت در هر استارتاپ یا شرکت بزرگی وجود دارد.. سوال اینجاست که با توجه به سابقه و تجربه تیم ما، همچنین صنعت، منابع و محصولی که ارائه می‌کنیم، آیا باور دارید که ما شانس بیشتری نسبت به بقیه داریم؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، لطفا به ICO ما بپیوندید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.