بیت کوین اس وی قربانی حمله ۵۱ درصدی شد

حمله ۵۱ درصدی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

بر اساس گزارش‌های ارائه شده، شبکه بیت کوین اس وی (BSV) در ساعت ۱۱:۴۵ صبح روز گذشته، مورد حمله ۵۱ درصدی قرار گرفت. گفتنی است که این حمله باعث استخراج همزمان سه بلاک از این شبکه شد.

تحلیل‌گران پلتفرم تحلیلی Coin Metrics نیز بعدازظهر روز گذشته اعلام کردند که پلتفرم مدیریت ریسک FARUM، این حمله ۵۱ درصدی را شناسایی کرده است.

لوکاس نوزی (Lucas Nuzzi)، مدیر محصول اطلاعات شبکه‌ در Coin Metrics، نیز اطلاعات بیشتری راجع به این حمله ارائه داد و در توییتر اظهار داشت:

شخصی به طور جدی در تلاش است تا بیتکوین اس وی را ازی بین ببرد.
شبکه بیتکوین اس وی بیش از 3 ساعت به دست مهاجمان افتاد و آن‌ها توانستند زنجیره را در دست بگیرند. ممکن است تمام معاملاتی که در آن بازه زمانی در شبکه صورت گرفته است دابل اسپندینگ (double spent) شده باشند.

در زمان نوشتن این خبر هنوز مشخص نیست که آیا حمله به پایان رسیده و یا اینکه مجرم فقط کمی دست نگه داشته است.

انجمن بیتکوین، یک گروه صنعتی که از پذیرش BSV پشتیبانی می‌کند، نیز در مورد این حمله بیانیه‌ای صادر کرد:

برای ابطال زنجیره‌هایی که در آن‌ها کلاهبرداری صورت گرفته، اپراتورهای نود باید دستور زیر را روی گره BitcoinSV خود اجرا کنند:

bitcoin-cli invalidateblock 000000000000000003B67AEC95E9B5DA897EB5EBF3227D5A6A67835104367840

گفتنی است که بیتکوین اس وی نتیجه‌ی یک هارد فورک بحث برانگیز از بلاک چین بیت کوین کش (BCH) در نوامبر سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) است. سیاست‌های پولی بیتکوین اس‌وی مشابه بیت کوین کش و بیت کوین است؛ با این حال این فورک نتیجه اختلافات داخلی عمیقی با بیت کوین کش، از جمله تلاش برای کارآمدتر کردن معاملات بود.

بیتکوین اس وی که در واقع مخفف عبارت Bitcoin Satoshi Vision است، پس از جدا شدن از بیت کوین کش همواره در تلاش برای پاسخ‌دهی به منتقدانش بوده است. اگرچه رتبه این رمزارز به میزان قابل توجهی کاهش یافته، در حال حاضر سرمایه بازار آن حدود ۲/۶ میلیارد دلار است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.