بیت‌کوین در مسیر بازیابی: آیا BTC در هفته پیش رو صعودی خواهد داشت؟

وارد شدن بیت کوین به مرحله بازیابی قیمت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

بیتستان: به نظر می‌رسد که بیت‌کوین در این هفته وارد مرحله بازیابی خواهد شد تا به روند نزولی 9 هفته اخیر خود پایان بدهد. خرس‌ها به شدت مانع وارد شدن بیت کوین به مرحله بازیابی قیمت می‌شوند، اما گاوها در تلاشند تا قیمت BTC افزایش پیدا کند. با توجه به میزان انباشته شدن بیت‌کوین در کیف‌های پول و افزایش معاملات در ETPs به نظر می‌رسد هفته پیش رو می‌تواند برای این ارز دیجیتال امیدوار کننده باشد.

خرس‌ها در تلاش هستند تا بیت‌کوین (BTC) برای دهمین هفته متوالی همچنان روند نزولی داشته باشد، اما گاوها نیز سعی می‌کنند تا مانع از عملی شدن نقشه خرس‌ها شوند. با وجود این که احساسات منفی همچنان در بازار بیشتر است، آرتور هیز، مدیرعامل سابق غول مشتقات BitMEX پیش‌بینی کرده است که بیت‌کوین در هفته‌ی جاری بین 25 تا 27 هزار دلار معامله خواهد شد.

وارد شدن بیت کوین به مرحله بازیابی قیمت

داده‌های زنجیره‌ای Glassnode نیز نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران شروع به ذخیره این ارز دیجیتال کرده‌اند، چرا که حدود 23,286 واحد بیت‌کوین از صرافی‌ها خارج شده که بیشترین میزان از 14 می است. همچنین میزان معاملات در محصولات مرتبط با بیت‌کوین (ETPs) نیز در ماه می بالا بود. در نظر داشته باشید که ETPها 205,000 بیت‌کوین را تحت مدیریت خود دارند.

اما با وجود همه این داده‌ها، بیت‌کوین خواهد توانست در هفته پیش رو به روند نزولی چندین هفته‌ی گذشته پایان بدهد؟

تلاش بیت کوین برای پایان دادن به روند نزولی

بیت کوین در تاریخ 1 ژوئن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (30,459 دلار) سقوط کرد. گاوها تلاش کردند در 2 و 3 ژوئن قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، اما خرس‌ها تسلیم نشده و مانع از انجام این کار شدند.

وارد شدن بیت کوین به مرحله بازیابی قیمت

خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح حمایتی 28,630 دلار برسانند. اگر این امر محقق شود، بیت‌کوین تا 26,700 دلار نیز کاهش می‌یابد. انتظار می‌رود خریداران نیز با تمام توان از این سطح دفاع کنند، زیرا در صورت شکست، روند نزولی BTC شدت می‌گیرد.

برای این که بیت‌کوین روند صعودی پیدا کند، گاوها باید قیمت را به بالای 32,659 دلار رسانده و تثبیت کنند. این حرکت صعودی حتی می‌تواند مقاومت پیش رو را شکسته و قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (33,778 دلار) تثبیت شود. بعد این رمزارز می‌تواند به 36,688 دلار و سپس 40 هزار دلار صعود کند.

وارد شدن بیت کوین به مرحله بازیابی قیمت

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که قیمت در حال فشرده شدن است. اگرچه گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه رساندند، اما در سطح 33,778 دلار با یک مقاومت سخت روبه‌رو شدند. این مقاومت نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر همچنان به شدت فعال هستند.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یافته و از خط روند نزولی بالاتر رود، گاوها تلاش خواهند کرد این جفت ارز را به سمت سطح متحرک ساده 200 روزه سوق دهند. برعکس، اگر قیمت به زیر 29,282 دلار سقوط کند، BTC تا سطح 28,630 دلار نیز افت پیدا خواهد کرد.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.