خیز دوباره‌ی بیت کوین، آیا موج صعودی آغاز شده است؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

تحلیل تکنیکال بیت کوین امروز ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

این هفته شاهد رشد ناگهانی قیمت بیت کوین بوده‌ایم. قیمت این رمزارز درحالی که کمتر از ۳ روز پیش در محدوده‌ی ۳۷هزار دلار در نوسان بود، امروز در عدد ۴۳هزار دلار هم معامله شد. آیا موجی که از چندروز گذشته آغاز شده آینده‌ی متفاوتی برای بیت‌کوین رقم خواهد زد؟ با بیتستان در این گزارش همراه باشید.

بیت‌کوین در ۴ فوریه (۱۵ بهمن ۱۴۰۰) مقاومت روانی ۴۰هزار دلار را شکست و تا به امروز توانسته این محدوده را حفظ کند. باید ببینیم‌ آیا ۴۰ هزار دلار می‌تواند سکوی پرتاب دوباره بیت کوین به قیمت‌های تاریخی باشد؟

هم‌چنین با رشد اخیر بیت کوین، آلت ‌کوین‌ها نیز با تاثیر اهرمی رشدهای قیمتی خوبی را تجربه کرده اند، رشد بیت کوین در روزهای اخیر توانست حجم بازار ارزهای دیجیتال را از قیمت ۱.۷۸ تریلیون دلار به ۲ تریلیون دلار برساند. سلطه (Dominance) بیت کوین امروز ۴۱.۳ درصد از بازار رمزارزها را در دست دارد.

در روزهای گذشته بسیاری از بزرگان سرمایه و افراد مشهور در قیمت‌های پایین خرید‌های سنگین روی بیت کوین انجام داده‌اند. از جمله سناتور تد کروز که بنابر اخبار درز شده، در ۲۵ ژانویه (۵ بهمن ۱۴۰۰) حدود ۵۰هزار دلار بیت کوین خریداری کرده است. این سناتور ایالت تگزاس آمریکا بیت کوین را در میانگین قیمتی ۳۵۷۰۰ و ۳۷۶۰۰ خریده است.

البته موج صعودی اخیر بیت کوین درحالیکه برای برخی نوید یک رشد پایدار در قیمت را می‌دهد اما همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود، در واقع دانشمندان حوزه دیتا هشدار داده‌اند که داده‌های بسیاری مبنی بر فروش‌های سنگین خرس‌های بازار معامله‌گران بازار رمزارزها وجود دارد.

خیز دوباره‌ی بیت کوین – تحلیل تکنیکال روزانه بیت کوین

تحلیل بیت کوین تایم فریم روزانه

بیت کوین با رشدی جذاب توانست به بالاتر از محدوده‌ی مقاومتی ۴۰ هزار دلار برسد و کندل روزانه‌ی آن نیز بالاتر از این عدد بسته شد. هم‌چنین میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه‌ی بیت کوین یک بازیابی قیمت توسط گاوهای (Bulls) رانشان می‌دهد. هم‌چنین نوسان بسیار کم بازار در روزگذشته نشان می‌دهد که معامله‌گران کوتاه مدت نیز عجله‌ای برای سیو سود ندارند.

اندیکاتور شاخص مقاومت نسبی (RSI) یک رشد مثبت در این شاخص را شان می‌دهد که البته خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران است اما نباید انتظار داشت که رشد این شاخص کاملا بصورت یک خط مستقیم باشد. باتوجه به میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه‌ی بیت کوین، خرس‌های بازار یک محدوده‌ی مقاومتی در حدود قیمتی ۴۲۶۸۰ و ۴۴۵۰۰ جلوی پای گاو‌ها گذاشته‌اند.

اگر شاهد بازگشت قیمت آرام بیت کوین به پایین‌تر از قیمت حال حاضر باشیم می‌توانیم با اطمینان بگوییم که مقاومت ۴۰هزاری به یک محدوده‌ی حمایتی برای بیت کوین تبدیل شده است. در صورت وقوع این سناریو، باتوجه به شاخص‌ مقاومت ساده ۲۰۰ روزه‌ی بیت کوین، گاوهای بازار ارز دیجیتال می‌توانند قیمت را تا ۴۹۰۰۰ هزار دلار هم بالا ببرند.

تحلیل بیت کوین تایم در فریم ۴ ساعته

تحلیل تکنیکال بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته
در تایم فریم ۴ ساعته بیت کوین یک مثلث صعودی مشاهده می‌شود که از بالا شکسته شده و بالاتر از قیمت ۳۹۳۲۰ دلار بسته شده است. قیمت نهایی این الگو محدوده‌ی ۴۵۷۲۲ دلار است و درحال حاضر قیمت بیت کوین در محدوده‌ی ۴۲۱۶۸ و ۴۰۸۴۳ دلار فشرده شده است. یک شکست و تثبیت بالای این محدوده‌ی فشرده، سیگنال ازسرگیری روند صعودی بیت کوین خواهد بود.

در صورت از سرگیری این روند، یک مانع قیمتی در محدوده ۴۴۵۰۰ دلار در چارت بیت کوین وجود دارد. اما در صورت شکست به سمت پایین و بسته شدن کندل زیر قیمت ۴۰۸۰۰ دلار، قیمت بیت کوین روی ۳۹۳۲۰ فرود خواهد آمد.

منبع: cointelegraph.com

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.