با وجود تایید ETFهای BTC، قیمت بیت‌کوین 20 درصد کاهش یافته است!

کاهش شدید قیمت بیت کوین بعد از تایید ETFها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ بهمن ۱۴۰۲

بیتستان: با وجود تایید ETFهای بیت‌کوین، این رمزارز همچنان روند نزولی دارد. به گفته فعالان بازار، یکی از دلایل کاهش شدید قیمت بیت کوین بعد از تایید ETFها فروش دارایی‌های صرافی FTX از صندوق GBTC بوده، چرا که بعد از این فروش، قیمت BTC بیشتر از 20 درصد کاهش یافته و از 49 هزار دلار، به 39 هزار دلار رسیده است.

کاهش شدید قیمت بیت کوین بعد از تایید ETFها

در روزی که ETFها شروع به کار کردند، بیت‌کوین در ابتدا تا سطح 49,021 دلار رشد کرد و بازیگران بزرگی مانند BlackRock Inc و Fidelity Investments به عرصه سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال پیوستند. با این حال، این هیجان کوتاه مدت بود و BTC دوباره وارد روند نزولی شدید شد.

در حال حاضر، بیت‌کوین با قیمت 39,718 دلار معامله می‌شود که کاهش قابل توجهی 19 درصدی نسبت به اوج روزانه خود را نشان می‌دهد.

جالب اینجاست که فقط بیت‌کوین با چالش هایی روبرو نیست. سایر ارزهای دیجیتال، از جمله اتر و BNB هم با چالش‌ها و مشکلاتی در آسیا مواجه هستند. بیت‌کوین، به عنوان بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال، در حال حاضر تقریباً 30000 دلار کمتر از رکورد 69000 دلاری خود در سال 2021 معامله می‌شود.

پس از تبدیل Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) به یک صندوق قابل معامله در بورس، صرافی FTX ورشکسته و تقریباً یک میلیارد دلار از سهام GBTC را فروخت. همین فروش سهام، باعث وارد شدن یک شوک بزرگ به بیت‌کوین شد و علی رغم تایید ETFها، قیمت روند نزولی به خود گرفت.

صرافی FTX که در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ درخواست ورشکستگی فصل ۱۱ را داده بود، اخیرا ۲۲ میلیون سهم GBTC را فروخته. این دارایی در اوایل این ماه در ۱۱ ژانویه به ETF بیت‌کوین تبدیل شده بود.

تبدیل Grayscale Bitcoin Trust به یک ETF یک رویداد برجسته در فضای کریپتو بود و به دنبال آن SEC چندین ETF بیت‌کوین را تأیید کرد. در حالی که دیگر صندوق‌های بیت‌کوین مانند Grayscale و Fidelity شاهد جریان‌های ورودی قابل توجهی بوده‌اند، GBTC شاهد جریان‌های خروجی قابل توجهی بوده که فروش FTX بخش زیادی از جریان خروجی را به خود اختصاص داده است.

با توجه به گزارشات ارائه شده، برخلاف گمانه‌زنی‌های صعودی بیت‌کوین پس از تایید ETFها، قیمت بیت‌کوین از زمان راه‌اندازی این ETF به‌طور قابل توجهی کاهش یافته که همین فروش سهام توسط FTX تاثیر زیادی در این روند نزولی داشت.

بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کردند که ETFهای بیت‌کوین فرصت سرمایه‌گذاری آسان‌تری را برای عموم مردم فراهم می‌کند. در حال حاضر این ارز دیجیتال در محدوده‌ی ۳۹,718 دلار معامله می‌شود.

حرکت استراتژیک FTX برای تخلیه سهام GBTC، پویایی بازار را پیچیده‌تر کرده است.

منبع: coinpedia

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.