بیت کوین در ده سال گذشته برترین دارایی بوده است!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

بیت کوین با رکوردزنی‌های‌ پی در پی خود می‌تواند هر سرمایه‌گذاری را مجاب کند که یکی از بهترین دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری است.

از طرفی نیز نرخ سود سالانه این رمزارز به میزان زیادی از سایر دارایی‌ها بیشتر بوده و همین نیز منجر به اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران می‌شود. همچنین در ۱۰ سال گذشته عملکرد بیت کوین حداقل ۱۰ برابر بهتر از سایر دارایی‌ها بوده است.

شایان ذکر است که این عملکرد برتر توسط مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت Comound Capital Advisors، چارلی بیللو گزارش شده است. وی  اطلاعات عملکرد دارایی‌های برتر را با استفاده وب سایت Ycharts بررسی کرده است. علاوه بر بیللو یکی از محققان وب‌سایت تحلیلی مساری نیز اظهار داشت که سود سالانه بیتکوین به طور متوسط ۲۳۰٪ بوده است.

بعد از بیتکوین شاخص Nasdaq 100 آمریکا با بازده سالانه ۲۰٪ در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آن Caps Large Caps (شاخص سهام شرکت‌های آمریکایی)، با مارکت‌کپ بیش از ۱۰ میلیارد دلار و سود سالانه ۱۴٪ است. سهام شرکت‌های Small Caps آمریکایی تنها دارایی بوده که میزان سود سالانه آن دو رقمی است.

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند که بازده سود سالانه طلا از سال ۲۰۱۱ تاکنون تنها حدود ۱/۵٪ بوده و حتی برای ۵ سال در این بازه زمانی، به جای سود سالانه در ضرر بوده است. براساس اطلاعات Gold Price از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون قیمت این فلز با ارزش ۸/۵٪ کاهش یافته و همین موضوع باعث نارضایتی پیتر شیف، سرمایه‌گذار‌ مشهور طلا شده است.

از طرفی میزان سود دهی بیتکوین از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۲۰ میلیون درصد بوده است. این رمزارز در سال ۲۰۱۳ بهترین عملکرد را داشته و قیمت آن ۵,۵۰۷٪ افزایش یافت.

بر اساس این اطلاعات تنها در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بوده که بیت کوین ضرر سالانه داشته و قیمت آن در این سال‌ها به ترتیب ۵۸٪ و ۷۳٪ کاهش یافت.

در‌انتها باید خاطرنشان کنیم که میزان رشد برترین رمز ارز بازار از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون حدود ۱۰۸٪ بوده است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.