نرخ پذیرش اتریوم در پنج سال گذشته، بیشتر از بیت کوین بوده است!

شبکه بلاک چینی اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ مرداد ۱۳۹۹

فردا، دهم مرداد، پنجمین سالگرد پیدایش شبکه بلاک چینی اتریوم می‌باشد. طبق بررسی‌های صورت گرفته، شبکه بلاک چینی اتریوم اکنون پس از گذشت پنج سال، سرعت رشد و پذیرش بسیار سریع‌تری نسبت به بیت کوین داشته است.

برای درک بهتر این موضوع، در شکل زیر تعداد آدرس‌هایی که در n روز در این دو شبکه محبوب ایجاد شده‌اند بررسی شده است (منبع: Cointelegraph).

اتریوم

 

همچنین وب سایت خبری کوین تلگراف در تحلیلی، تعداد آدرس‌هایی که در طول پنج سال در این دو شبکه ایجاد شده را بررسی کرده است؛ نتایج این تحلیل را در شکل زیر مشاهده می‌کنید.

اتریوم

 

اگرچه تعداد آدرس های ایجاد شده در یک شبکه بلاک چینی، می تواند سنجش مناسبی برای پذیرش و مقبولیت آن شبکه باشد؛ اما از آن‌جا که سیستم‌های حساب‌داری در این دو شبکه متفاوت است، این معیار ممکن است برای مقایسه میزان پذیرش دو شبکه، معیار و مقیاس کاملی نباشد.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، نرخ رشد هر دو شبکه در ۶۰۰ روز اول، کاملاً مشابه است؛ اما در اواسط سال ۲۰۱۷، منحنی رشد اتریوم بسیار تندتر شده است.

عرضه اولیه سکه (ICO)، که در این سال رخ داد، می‎‌تواند دلیلی برای افزایش نرخ استفاده از شبکه اتریوم باشد. ایجاد هزاران توکن ERC-20، توزیع و تجارت آن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، منجر به رو آوردنِ کاربران بیشتر به این شبکه و ایجاد آدرس‌های زیادی در شبکه اتریوم شده است.

با این‌که بیت کوین اولین ارز دیجیتالی غیر متمرکز در جهان بود، اما پذیرش آن بسیار کند و تدریجی رخ داد؛ شیب منحنی بیت کوین هرگز مانند اتفاقی که برای اتریوم درICO رخ داد، روند صعودی تندی نداشته است.

 

ارز دیجیتال در ایران

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.