شروع کارزار آگاه‌سازی از شیوه‌های نوین کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال

ارزار آگاه سازی از شیوه‌های نوین کلاه برداری در دنیای ارزهای دیجیتال با حمایت بیتستان آغاز شد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۱

سودای کسب درآمد دلاری از بازار ارزهای دیجیتال، باعث شده است تا پای افراد سودجو و کلاهبردار به این حوزه باز شود. در کارزار آموزشی ارزورک (ARZ WORK) که با حمایت بیتستان برگزار می‌شود، شما با با شیوه‌های نوین کلاهبرداری آشنا خواهید شد تا در دام این کلاهبرداران گرفتار نشوید.

صنعت ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر به سبب کارایی و مزایایی زیادی که داشته، طرفداران زیادی پیدا کرده است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این بازارها، امکان کسب درآمد دلاری بدون محدودیت‌های موجود (تحریم‌های اقتصادی) محسوب می‌شود.

بسیاری از افراد سود جو نیز از این مورد برای جذب افراد نهایت بهره را می‌برند. از آن جایی که آگاهی کاربران بازارهای ارزهای دیجیتال نسبت به این روش‌های کلاهبرداری کم است، بسیاری از آن‌ها در دام کلاهبرداران می‌افتند.

کارزار آموزشی ارزورک (ARZ WORK) که بیتستان نیز یکی از حامیان رمزارزی آن است، از طریق روش شبیه سازی شده‌ی به دام اندازی قربانیان، شما را با تمامی این شیوه‌های کلاهبرداری آشنا خواهد کرد.

نمونه‌های مشابه موفق این شیوه آموزشی برای آگاه سازی از سایر روش‌های کلاهبرداری نیز قبلاً اجرا شده که نتایج مثبت زیادی به همراه داشته است.

کارزار ارزورک از امروز آموزش را شروع کرده و از هفته آینده در بیش از ۵۰ کانال تلگرامی و ۵۰ صفحه اینستاگرامی آن را ادامه خواهد داد. بیتستان نیز بخشی از این کارزار بوده و به عنوان حامی رمزارزی آن کنار شما حضور خواهد داشت.

ترفندهای کلاهبرداران برای تطمیع و شناسایی قربانیان

کلاهبرداران و شیادان از روش‌های مختلفی برای تطمیع افراد ناآگاه جهت اخاذی و سرقت دارایی‌هایشان استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها، در اختیار گرفتن حساب‌های بانکی است که در اصطلاح به آن “حساب اجاره‌ای” گفته می‌شود.

در زیر می‌توانید جزئیات بیشتری در مورد این که حساب اجاره‌ای چیست؟ مشاهده کنید

حساب اجاره‌ای چیست؟

مقوله سوء استفاده از حساب‌های بانکی افراد که حساب اجاره‌ای نام دارد، از روش‌های پول‌شویی و پاکسازی رد پای منابع مالی حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی در دالان حساب‌های بانکی است.

به بیان ساده، پول‌شویی تبدیل مال حاصل از جرم و عمل نامشروع به دارایی به ظاهر مشروع و قانونی است. در این فرایند، منشأ منابع مالی حاصل از اقدامی مجرمانه همچون سرقت، قاچاق مواد مخدر یا حتی فرار مالیاتی در پیچ و خم حساب‌های بانکی متعدد گم می‌شود تا فرد مجرم بتواند پول خود را وارد چرخه مبادلات اقتصادی مشروع کند.

کلاهبرداران برای جلب توجه قربانیان خود و تطمیع آن‌ها، روش‌های مختلفی را به کار می‌گیرند. مثل:

  • انتشار گسترده آگهی استخدام مدیر یا کارگزار مالی
  • دریافت وام ریالی با وثیقه رمزارزی
  • سپرده گذاری رمزارزی و دریافت سود ریالی
  • و …

با پیشرفت صنعت ارزهای دیجیتال، متاسفانه شیوه‌های کلاهبرداری در این حوزه نیز دائما در حال تغییر بوده است که همین مورد موجب می‌شود افراد بیشتری در دام سوء استفاده‌گران بیفتند.

با پیامدهای حقوقی و کیفری اجاره حساب‌های بانکی آشنا شوید

پیامدهای حقوقی و کیفری اجاره حساب‌های بانکی

جزای افرادی که در دام کلاهبرداران می‌افتند

با مروری بر بندها و تبصره‌های قانون مبارزه با پول‌شویی، در می‌یابیم که هیچ عذر و بهانه‌ای مبنی بر جهل به قانون یا ناآگاهی از منشأ مبالغ واریزی به حساب بانکی نزد مراجع قانونی پذیرفته نمی‌شود. علاوه بر این، فردی که کارت یا حساب بانکی خود را اجاره می‌دهد، مطابق قانون موظف است عین مبالغ واریز شده به حساب خود را در قالب خسارت به شاکی یا دولت بپردازد.

بنابراین، با حسابی سرانگشتی ساده، در می‌یابیم که حق‌الاجاره‌های ناچیزی که مجرمان به قربانیان خود می‌پردازند، در مقایسه با عواقب قانونی این عمل، بسیار اندک است. پس چه بهتر که اطلاعات خود در این زمینه را بالا ببرید تا دچار ضرر و زیان مالی نشوید.

با پیامدهای حقوقی و کیفری اجاره حساب‌های بانکی آشنا شوید

پیامدهای حقوقی و کیفری اجاره حساب‌های بانکی

همان طور که اشاره کردیم، کارزار ارزورک از امروز آموزش را شروع کرده و از هفته آینده در بیش از ۵۰ کانال تلگرامی و ۵۰ صفحه اینستاگرامی آموزش را ادامه خواهد داد. در طول مسیر نیز، اقداماتی برای آگاهی رسانی از طریق حامیان گرامی به صورت هماهنگ انجام خواهد شد و نقشه راه، برنامه زمانی و متریال اجرایی، به صورت مشترک خواهد بود.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.