هارد فورک Vasil کاردانو دوباره به تاخیر افتاد

به تاخیر افتادن هارد فورک Vasil کاردانو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ تیر ۱۴۰۱

شرکت IOHK خبر به تاخیر افتادن هارد فورک Vasil کاردانو را اعلام کرد و گفت برای اجرای صحیح ارتقاء Vasil “احتیاط زیادی”  لازم است و در همین حین کاربران زیادی از این تاخیر ناامید شدند. IOHK، شرکت مادر شبکه Cardano است. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

به تاخیر افتادن هارد فورک Vasil کاردانو

شرکت هنگ کنگی IOHK، شرکت مهندسی بلاک‌چین و شرکت مادر شبکه Cardano است. این شرکت اخبار ناامیدکننده‌ای را منتشر کرد و از تاخیر یک ماهه برای ارتقای Vasil خبر داد.

به گفته چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یکی از بنیانگذاران Cardano، ارتقاء Vasil قرار است به بهبود عملکرد Cardano کمک کند و قابلیت‌های پیشرفته‌تری برای قرارداد هوشمند آن ارائه دهد. راه‌اندازی هارد فورک Vasil که قبلاً برای ۲۹ ژوئن برنامه‌ریزی شده بود، به هفته آخر جولای موکول شد.

نایجل همسلی (Nigel Hemsley)، رئیس تحویل و پروژه ،IOHK در پست وبلاگی شرکت در ۲۰ ژوئن خاطرنشان کرد که تیم اصلی Input Output Global (IOG) که روی ارتقاء Vasil  کار می‌کند، بسیار به نهایی کردن این پروژه نزدیک است. با این حال هنوز اشکالاتی وجود دارند که چشم پوشی از آن‌ها ممکن نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارند. وی افزود که هیچ یک از اشکالات خطرناک نیستند ولی بهتر است به موقع بررسی و رفع شوند.

کار بر روی هارد فورک Vasil پیچیده‌ترین برنامه توسعه و ادغام تا به امروز است. هارد فورک Vasil یک فرآیند چالش برانگیز است که نه تنها کارهای زیادی به دوش تیم‌های اصلی توسعه انداخته، بلکه به هماهنگی در سراسر اکوسیستم نیاز دارد.

در نتیجه، بنیاد کاردانو و تیم IOG موافقت کردند که ارسال هارد فورک Vasil به شبکه آزمایشی کاردانو را از ۲۰ ژوئن تا ۲۹ ژوئن به تعویق بیندازند. بنیاد کاردانو سازمان غیرانتفاعی است که بر توسعه کاردانو نظارت دارد.

پس از راه‌اندازی هارد فورک Vasil، توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر کاردانو (dApps) و اپراتورهای سهام، قبل از اینکه هارد فورک Vasil در شبکه اصلی راه اندازی شود، تقریباً چهار هفته فرصت خواهند داشت تا هر گونه کار یکپارچه سازی و آزمایش مورد نیاز را برای انطباق خود انجام دهند.

ما می دانیم که این خبر برای برخی ناامیدکننده خواهد بود. با این حال، ما برای اطمینان از این که ارتقاء Vasil را به درستی انجام می‌دهیم، احتیاط زیادی می‌کنیم.

هارد فورک Vasil بزرگترین ارتقاء Cardano از زمان هاردفورک Alonzo از سپتامبر است. این ارتقاء قرار است شامل چهار بهبود شبکه با نام‌های CIP31، CIP32، CIP33 و CIP40 را معرفی کند.

در تئوری، این ارتقاء برای کاهش حجم تراکنش‌ها طراحی شده، بنابراین با اجرای این ارتقاء، توان عملیاتی شبکه افزایش داده می‌شود که باعث می‌شود کارمزد تراکنش‌ها در شبکه کاهش یابد.

منبع: cointelegraph

اتریوم کاردانو
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.