هارد فورک جدید بیت کوین کش، با نام بیت کوین‌کت در راه است

بیت کوین کش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

در روزهای پیشین، بحث درباره الگوریتم تنظیم سختی (Difficulty Adjustment Algorithm) رمز ارزِ بیت کوین کش (BCH) بسیار داغ شده و چندین وب سایت خبری از جمله News.Bitcoin.com  و شرکت Bitcoin ABC ، گزارشاتی راجع به الگوریتم تنظیم سختی BCH منتشر کردند. در این بین بنیان‌گذار ویا بی تی سی، هایپو یانگ (Haipo Yang)، اظهار داشت که فورک جدیدی برای بیت کوین کش، به نام بیت کوین کت در راه است. 

ویا بی تی سی (Viabtc)، یک شرکت تکنولوژی محور در حوزه‌ی بلاک چین و ارائه‌ی خدمات مدیریت دارایی‌های دیجیتال به کاربران است.

همچنین توسعه دهنده اصلی شرکت بیت کوین ABC ، آموری ساشه (Amaury Séchet) اعلام کرد که در ارتقا بعدی این رمزارز، پروپوزال تامین بودجه زیرساخت (IFP) نیز اعمال خواهد شد. بدین صورت در شبکه بیت کوین کش، ۸ درصد از پاداش‌ها کسر شده و برای تامین بودجه این شبکه، به توسعه دهندگان ارائه می‌شود. این موضوع بین طرفداران BCH، اختلافات زیادی را ایجاد کرده است.

قبل از تمام این بحث‌ها و بیانیه بیت کوین ABC راجع به در نظر گرفتن بودجه تامین زیر ساخت، هایپو یانگ در توییتی که منتشر کرد، از ایده‌ای برای ایجاد فورک BCH، پرده برداشت:
«من در حال فکر کردن به فورک جدیدی برای بیت کوین کش هستم که بیت کوین کت نام دارد. این یک اسم موقتی است و دلیل انتخابم این است که گربه‌ها با نمک و بی آزار هستند.»
او در ادامه اضافه کرد که جامعه بیت کوین کش، به رهبران واقعی نیاز دارد.

پس از آن یانگ در ۶ آگوست (۱۶ مرداد)، توییتی جنجالی‌تر از ایده فورک بیت کوین کش منتشر کرد و بحث‌های زیادی را در جامعه چین برانگیخت:

اگر ما بتوانیم خروجی های خرج نشده تراکنش (UTXO)، که هرگز در فورک جابه‌جا نمی‌شوند، را حذف کنیم، آن وقت می‌توانیم پاداش بلاک‌ها دو برابر کنیم و از طرفی، بدون نیاز به IFP و از بین بردن محدودیت ۲۱ میلیونی، بودجه سازمان را فراهم کنیم. 

هایپو یانگ در ادامه تاکید کرد که:

کوینِ بیت کوین کت، یک فورک مبتنی بر بیت کوین کش است و احتمالاً در ۱۵ نوامبر(۲۵ آبان)، ایجاد خواهد شد.

 

یانگ اظهار داشت که بیت کوین کت با BCH و دیگر بلاک چین‌ها تفاوت‌هایی خواهد داشت. متن سند قراردادها که در بیت کوین وجود دارد مناسب و کافی نیست و در این نسخه، قراردادهای هوشمند دارای اهمیت بیشتری خواهند بود.

او در پستی که در بلاگ خود منتشر کرد راجع به ایده بیت کوین کت اظهاراتی را ارائه داد:

 الگوریتمی که در استخراج بیت کوین و یا هر الگوریتم تنظیم سختی دیگری وجود دارد نمی‌تواند جریان هش‌ریت را حذف کند، بنابراین در این فورک جدید، الگوریتم ماینینگ باید بیشتر با دستگاه‌های ASIC سازگار باشد.
همچنین طبق اظهارات وی، ایده ایجاد یک سیستم رای گیری نیز در نظر گرفته شده است و  زمان اضافه کردن بلاک‌ها کوتاه‌تر خواهد شد.
در انتهای این پست او از ایده‌ای جالب، برای از بین بردن UTXO هایی که بیش از یک سال است در این فورک منتقل نشده‌اند، صحبت کرد. این ویژگی جدید در بیت کوین کت مخالفانی داشته است زیرا آن‌ها اعتقاد دارند که با این کار در واقع کوین‌های افراد بدون این‌که از آنها پرسیده شود برداشته خواهد شد. با این وجود این طرح، یک پیشنهاد جدید نیست زیرا در پروژه بیت کوین متحد   (UBTC)، نیز طرحی مشابه اجرا شده بود.

فورک UBTC  در ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۷  (۲۱ آذر ۱۳۹۶) و در بلاک ۴۹۸۷۷۷ ام ایجاد شد، اما این پروژه مانند الماس بیت کوین، آبنبات بیت کوین و سوپر بیت کوین متوقف شد. اگرچه در حال حاضر، هنوز هم UBTC با ارزش ۰/۹۱ دلار و حجم معامله روزانه ۱۱۷,۰۰۰ دلار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت بیت کوین امروز

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.