هارد فورک کاردانو امروز اجرا می‌شود!

هارد فورک کاردانو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ مرداد ۱۳۹۹

امروز در تاریخ ۲۹ ژوئیه (۸ مرداد) قرار است که کاردانو (ADA) هارد فورک خود را اعمال کند و شبکه خود را از نسخه اولیه بایرون (Byron) به نسخه دوم شلی (Shelley) انتقال دهد.

تیم عملیاتی اظهار داشته است که انتظار دارد در عملکردهای معمول بلاک چین هیچ گونه مشکلی رخ ندهد و انتقال از نسخه بایرون به نسخه شلی بدون هیچ گونه اختلالی صورت بگیرد. به نظر می‌رسد که پیشرفت این بلاک چین برای دیگران نیز امری بدیهی باشد، زیرا قیمت ADA (رمز ارز اختصاصی بلاک چین کاردانو) در ماه‌های گذشته پس از اعلام تاریخ هارد فورک کاردانو بصورت تصاعدی افزایش یافته است.

هارد فورک کاردانو

 

اولین نسخه بلاک چین کاردانو در سال ۲۰۱۷ با نام بایرون ایجاد شد. کاردانو یک بلاک چین نسل سوم است که امکان اجرای قراردادهای هوشمند را به کاربران خود می‌دهد. این شبکه جز اولین بلک چین‌هایی است که از مکانیزم اجماع اثبات سهام استفاده کرد. نسخه دوم این شبکه نیز تحت عنوان شلی قرار است امروز  (۸ مرداد) راه‌اندازی شود. با راه‌اندازی نسخه شلی، شبکه کاردانو غیر متمرکزتر و مقیاس‌پذیر‌تر از گذشته خواهد شد.

همچنین شلی قرار است امکاناتی از قبیل استخرهای سهام، ارائه نمایندگی و پاداش را برای کاربران فراهم کند و بلاک چین غیرمتمرکز کاردانو را وارد مرحله‌ای جدید کند.

چارلز هوسینسون (Charles Hoskinson) بنیا‌ن‌گذار کاردانو نسبت به آینده این پلتفرم بسیار خوش بین است، و انتظار دارد که برنامه‌های غیرمتمرکز و پروژهای زیادی در آینده در بستر این شبکه انجام شوند.

هاردفورک کاردانو

هارد فورک کاردانو درست دو روز قبل از پنجمین سالگرد اتریوم (ETH)، یکی دیگر از پروژه‌هایی که هوسینسون هم‌بنیان‌گذار آن بود، اتفاق می‌افتد؛ و این در حالی است که از نظر تاریخی بین بنیان‌گذاران این دو پروژه مشاجره‌هایی وجود داشته است.

 

ارز دیجیتال

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.