سقوط قیمت سولانا با ادامه قطع شبکه و از دست دادن بازار مثبت امروز

سقوط قیمت سولانا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

به گفته فعالان حوزه ارزهای دیجیتال و شواهد عینی، سولانا امروز نزدیک به 11 ساعت آفلاین بوده و بلوک تولید نمی‌کند. این خبر درحالی پخش شد که بازار امروز سبز است. به نظر می‌رسد قرار است به زودی این مشکل رفع شود زیرا زمان خرابی طولانی مدت تاثیر زیادی بر قیمت سولانا گذاشته است. سقوط قیمت سولانا با ادامه قطع شبکه ممکن است ضرر‌های جبران ناپذیری به این رمز ارز وارد کند.

بر اساس داده‌های CoinGecko ، سولانا، ارز رمزنگاری شده شبکه بلاک چین، بیش از 13 درصد ارزش خود را در 24 ساعت گذشته از دست داده است. قیمت سولانا در حال حاضر در حدود 147 دلار برای هر سکه است و امروز بعد از ظهر به پایین‌تر از 145 دلار رسید. این پایین‌ترین قیمت در بیش از یک هفته برای این ارز است که دلیل آن سقوط قیمت سولانا با ادامه قطع شبکه بوده است.

سقوط قیمت سولانا

دلیل اصلی قطعی شبکه سولانا چه بود؟

شبکه سولانا امروز صبح تولید بلوک‌های شبکه‌اش را متوقف کرد. آزمایشگاه Solana و جامعه اعتبارسنجان تراکنش، در حال تلاش برای بازگرداندن مجدد شبکه بلاک چین هستند. تا زمان نگارش این مقاله، اپراتورهای گره در حال هماهنگی برای راه اندازی مجدد شبکه و تلاش برای از سرگیری اعتبار تراکنش‌ها هستند.

با توجه به حساب Solana Status در توییتر، زمان خرابی سولانا به دلیل سیل معاملات ارسال شده از ربات‌ها، با 400000 تراکنش در ثانیه نسبت داده شده است. ظاهرا این سیل معاملات باعث شده است که شبکه شروع به حرکت در مسیرهای مختلف کند، این امر باعث از بین رفتن حافظه برخی از گره‌ها و خاموش شدن آن‌ها شد که مسبب اصلی سقوط قیمت سولانا با ادامه قطع شبکه است.

مدیرعامل آزمایشگاه سولانا، آناتولی یاکوونکو در توییتی نوشت:

 سیل معاملات به پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) مستقر در سولانا Raydium ارسال شده است.

امروز، Raydium یک مبادله اولیه غیر متمرکز (DEX) یا IDO را در برنامه‌های Solana DeFi و پروژه‌های NFT، راه اندازی کرد. IDO یک نوع توکن عمومی است که شبیه ICO است و فقط در مبادله همتا به همتا صورت می‌گیرد و به صورت متمرکز قابل اجرا نیست.

با کاهش ارزش سولانا، قیمت ارزهای دیگر چگونه تغییر کرده است؟

مدت زمان خرابی شبکه و قیمت ناشی از آن یک توقف غیرمنتظره در روند صعودی اخیر سولانا است و احتمالا همچنان شاهد سقوط قیمت سولانا با ادامه قطع شبکه خواهیم بود. قیمت SOL از حدود 35 دلار در 1 اوت، به بالاترین سطح در هفته گذشته و بالای 213 دلار رسیده بود.

بلاخره بیت کوین کراس طلایی ثبت کرد

برای خواندن ادامه خبر کلیک کنید

اخیرا مجموعه‌های NFT به لطف پروژه‌های محبوب مانند Degenerate Ape Academy و Aurory در سولانا مورد توجه قرار گرفتند. علاوه بر این میزان دارایی‌های قفل شده در پروتکل‌های Solana DeFi در بازه فوق به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و از 1.2 میلیارد دلار به ارزش 1 اوت به ارزش 11.3 میلیارد دلار امروز بر اساس داده‌های DeFi Llama افزایش یافته است.

به گفته CoinGecko، سقوط قیمت سولانا، در یک روز عمدتا مثبت بازار اتفاق افتاده است درحالی که این ارز می‌توانست مانند رقبای دیگر، در 24 ساعت گذشته 3 درصد افزایش قیمت داشته باشد. بیت کوین تا این لحظه 4 درصد افزایش یافته و به 47.027 دلار رسیده است. در حالی که اتریوم نزدیک به 3 درصد رشد کرده و به 3385 دلار رسیده است.

منبع: decrypt

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.