انتشار تترهای جدید، رشد قیمت بیت‌کوین را کند می‌کند!

تتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

 

فیلیپ گرادول (Philip Gradwell)، اقتصاددان ارشد، اظهار کرد که انتشار تترهای (Tether) جدید ممکن است روند گاوی بیت کوین (BTC) را تضعیف کرده و پیامدهای قابل توجهی برای آینده بیت کوین داشته باشد.

وی در خبرنامه هفتگی بازار اینتل گفت:

«تترهای تازه منتشر شده که وارد صرافی‌ها می‌شوند می‌توانند به اندازه تترهای قبلی، برای خرید بیت کوین مورد استفاده قرار گیرند، اما ایجاد این تمایز نشان می‌دهد که در بازار فعلی همان‌طور که تفاوت بین خطوط صورتی و زرد نمودار نشان می‌دهد، اگر تتر جدیدی وارد صرافی‌ها نشود ارز فیات می‌تواند تب خرید بیت کوین را بیشتر کند.»

 

تتر

 

گرادول اظهار داشت که تغییر قیمت بیشتر تحت تاثیر ورود فیات به بازار است: 

«در حال حاضر داده‌ها حاکی از افزایش قیمت فعلی به دلیل تقاضای بالای فیات است.»

بنابراین طبق این اظهارات، وی نتیجه می‌گیرد که اگر تتر توکن‌های جدیدی صادر نمی‌کرد، ارز فیات بیشتری وارد بازار می‌شد. از طرفی نیز در این صورت ممکن بود که حداقل برخی از خریدارانی که بیت کوین را با تتر خریداری می‌کنند، به دلیل انتشار کمتر این استیبل کوین، مجبور شوند از کوین‌های دیگر استفاده کنند.

 

طبق اطلاعات منتشر شده:

ارزش تتر ارسال شده به صرافی‌ها در سال گذشته، برابر با ۴۸ درصد از ارزش بیت کوین ارسال شده به صرافی‌ها بود. بنابراین موجودی تتر به اندازه‌ای بود که می‌شد با آن، تقریبا نیمی از بیت کوین‌های برای فروش را خریداری کرد.

گرادول بیان کرد که نصف دیگر بیت کوین‌ها باید با فیات خریداری شده باشند، بنابراین نقش سایر جفت ارزها در معاملات بیت کوین ناچیز بوده است. پیش از این نیز ادعاهایی علیه صرافی Bitfinex و استیبل کوین تتر مطرح شده بود که آن‌ها را به دستکاری قیمت بیت کوین متهم می‌کردند.

 

بیت کوین در ایران

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.