توقف برداشت از پلتفرم Celsius: دلیل اصلی این کار چیست؟

توقف برداشت از پلتفرم Celsius
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

طبق اعلامیه‌ای که امروز منتشر شد، پلتفرم محبوب وام‌دهی ارزهای دیجیتال سلسیوس، اعلام کرد که تمام برداشت‌های این پلتفرم را متوقف کرده است. این کمپانی در اعلامیه‌ی خود، دلیل توقف برداشت از پلتفرم Celsius را تشدید شرایط بد بازار بیان کرد. برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

توقف برداشت از پلتفرم Celsius

روز دوشنبه پلتفرم سلسیوس طی اعلامیه‌ای بیان کرد که تمام برداشت‌های این پلتفرم به دلیل وضعیت نابسامان بازار متوقف شده است. پس از انتشار این اعلامیه، قیمت توکن بومی سلسیوس (CEL) بیش از ۵۰ درصد سقوط کرد.

مشخص نیست که کاربران چه زمانی قادر خواهند بود تا وجوه خود را برداشت کنند، ولی این شرکت اعلام کرده که برگرداندن وجوه افراد هدف فعلی شرکت سلسیوس است.

در همین حین سلسیوس، سوآپ و انتقال بین حساب‌های مختلف را نیز به دلیل شرایط بد و خطرناک بازار غیرفعال کرده است.

قبل از انتشار اعلامیه، این پلتفرم وام‌دهی به دلایل نامعلومی تقریباً ۲۵۰ میلیون دلار از پروتکل مالی غیرمتمرکز Aave برداشت کرده و آن را به صرافی FTX منتقل کرده بود.

در ۱۱ ژوئن، الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، مدیرعامل سلسیوس، ادعا کرد که شایعات مربوط به ناتوانی کاربران در برداشت وجه برای ایجاد FUD (ترس، عدم اطمینان و شک) پخش شده است. ماشینسکی در توییتی جداگانه نوشت که با نزدیک شدن به موفقیت، دشمنان زیادی پیدا کرده است.

طبق گزارشات قدیمی، شکایات زیادی از طرف کاربران شرکت سلسیوس، در مورد مشکلات خروج از ترا پس از فروپاشی این پلتفرم شده است. با این حال، این شرکت به مشتریان خود اطمینان داد که وجوه آن‌ها محفوظ بوده و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. سلسیوس تا ۱۷ می بیش از دو میلیون مشتری و ۱۱٫۸ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت داشت.

سال گذشته، تنظیم‌کننده‌های چندین ایالت آمریکا سلسیوس را به زیر پا گذاشتن قوانین اوراق بهادار فدرال متهم کردند.

اخبار مربوط به سلسیوس باعث تشدید بی ثباتی بازار شد، به طوری که بیت‌کوین، دوباره به سطح ۲۵۰۰۰ دلار سقوط کرد.

منبع: u.today

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.