شمارش معکوس برای انفجار قیمت بیت‌ کوین

تحلیل بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ تیر ۱۴۰۰

بیت‌ کوین امروز دوشنبه ۲۱ تیر ماه (۱۲ جولای) در حدود قیمتی ۳۵,۲۹۳ دلار و ۳۲,۰۷۷ دلار معامله می‌شود. کانال نزولی موازی در اولین رمزارز بازار مدتی است که شکسته شده و بیت کوین با الگوی همسان در میان‌مدت معامله می‌شود.

قیمت بیت کوین در  ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲/۲٪ رشد داشته و در زمان نگارش این تحلیل با قیمت ۳۴,۲۷۸ دلار معامله می‌شود.

کمترین قیمت بیت کوین در این هفته ۳۲,۰۷۷ دلار بود. در حال حاضر این رمزارز در مسیر بازگشت به قیمت ۳۵ هزار دلار است.

از ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت)، قیمت ۳۲,۴۰۰ دلار سطح حمایتی بیت کوین بود و این رمزارز بیش از یک ماه سیر نزولی داشت. با وجود آن‌که هنوز هم شاخص‌های تکنیکال نشان‌دهنده بازار خرسی هستند، تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال چشم امید خود را به بیت‌ کوین بسته‌اند.

بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال معتقدند بیت‌کوین در روزهای آینده تحولات زیادی را خواهد داشت و به احتمال زیاد به قیمت  ۳۵,۰۰۰ دلار می‌رسد.

گفتنی است میانگین متحرک همگرا واگرا (MACD) منفی است و کاهش قیمت بیتکوین را در آینده نزدیک نشان می‌دهد. از طرفی، شاخص مقاومت نسبی (RSI) به کمتر از ۵۰ سقوط کرده است. با توجه به شاخص‌های تکنیکال،‌ نوسان‌ساز تصادفی یک صلیب خرسی را ایجاد کرده است. فیبوناچی ۰/۶۱۸ نیز در سطح حمایتی ۲۷,۰۵۰ دلار قرار دارد.

نمودار بلندمدت بیت کوین

دامنه معاملات بیت کوین به کدام سمت تغییر می‌کند؟

نمودارهای روزانه بیت کوین نشان می‌دهند که دامنه معاملات این رمزارز از ۲۹ اردیبهشت ماه بین ۳۱,۳۰۰ دلار و ۴۰,۵۵۰ دلار بوده است. همچنین از اول تیر ماه (۲۲ ژوئن) سطوح حمایتی بیت کوین در حال بازگشت هستند. همین مسئله سبب شد در پنجم تیر ماه (۲۶ ژوئن) بیتکوین به بالاترین قیمت در پایین‌ترین سطح خود برسد و از آن به بعد مسیری صعودی را طی کند.

هر چند بیت کوین هنوز با قیمت کمی نسبت به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها معامله می‌شود، اما شاخص‌های تکنیکال آن به حالت طبیعی بازگشته‌اند. میانگین متحرک همگرا واگرا همچنان نزولی است و نشانه‌ای از افزایش قیمت در آن نیست؛ شاخص مقاومت نسبی نیز کمتر از ۵۰ است. با وجود تمام نشانه‌های منفی و نزولی، نوسان‌ساز تصادفی صلیبی را ایجاد کرده که نشان‌دهنده بازار گاوی است. صلیبی که نوسان‌ساز تصادفی ساخته به سختی به سمت بالا حرکت می‌کند، اما نشانه‌های مثبتی را برای سرمایه‌گذاران اولین رمزارز بازار به همراه دارد.

گفته می‌شود این شاخص‌ها شباهت زیادی به شاخص افزایش قیمت بیت کوین در آذر ۹۹ دارد. در پایان سال ۲۰۲۰ (آذر و دی ۹۹) قیمت بیت کوین یکباره از ۲۰,۰۰۰ دلار به سمت بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها حرکت کرد. 

در آن زمان قیمت بیت کوین بیش از ۲۰۰٪ افزایش یافت و از کانال ۶۵ هزار دلار گذشت.

تحلیل‌گران حوزه ارزهای دیجیتال بر این باورند که تا وقتی محدوده قیمتی  بیت کوین  شکسته نشود یا کاهش نیابد، نمی‌توان روند مشخصی را برای تغییر قیمت این رمزارز تعیین کرد.

دامنه بیت کوین

تغییرات کوتاه مدت قیمت اولین رمزارز بازار به چه صورت است؟

نمودار دو ساعته قیمت بیتکوین از روز ۸ تیر (۲۹ ژوئن) نشان دهنده یک کانال موازی کاهشی است. این در حالی است که در درون این الگو، شاهد شکست مقاومت‌ها و افزایش قیمت در کوتاه مدت هستیم. شاخص مقاومت نسبی و میانگین متحرک همگرا واگرا صعودی و نشان‌دهنده بالا رفتن قیمت بیتکوین هستند. 

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین در طولانی مدت افزایش خواهد یافت و مقاومت‌های پیشین خود را خواهد شکست.

کانال شکست قیمت

موج پیچیده‌ای از اصلاح قیمت در نمودارهای قیمت بیتکوین قابل مشاهده است، این موج‌ها  براساس موج‌های اصلاح قیمت به نظر می‌رسد که بیتکوین نزدیک به ۴۰ هزار دلار برسد و پس از آن روند صعودی روزانه‌اش را ادامه دهد.

موج اصلاح قیمت

در صورتی که قیمت بیت‌ کوین افزایش یابد، ابتدا مقاومت ۳۵,۶۰۰ دلار را خواهد شکست و سپس به قیمت ۳۶,۶۲۰ دلار خواهد رسید. اگر قیمت اولین رمزارز بازار کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود احتمال ریزش دوباره قیمت این رمزارز وجود دارد. در چنین شرایطی،‌ ممکن است قیمت بیت کوین ابتدا به ۳۳,۵۰۰ دلار و سپس با عبور از  سطوح پشتیبانی ۳۱,۵۰۰ دلار، ۳۱,۱۸۵ دلار، ۳۰,۶۰۰ دلار و در نهایت ۳۰,۰۰۰ دلار برسد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.