انفجار بازار NFT انبوهی از کلاهبرداران و هکرها را به خود جلب می‎کند: ترفندهای هکرها برای هک NFT

هک توکن NFT
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

اگر با بازار رمز ارزها و توکن‌ها آشنا هستید، احتمالا اسم توکن NFT را شنیده‌اید. توکن NFT یک دارایی دیجیتال شبیه ارزهای دیجیتال است که روی بلاک چین ذخیره و جابه‌جا می‌شود. به گزارش zycrypto با افزایش تعداد سرمایه‌گذاران در بازار توکن‌های غیر قابل تعویض و رشد پیش بینی نشده آن، کلاهبرداران و هکرها در تلاش برای هک NFT هستند. ادامه این خبر را بخوانید تا دام‌های کلاهبرداران برای هک توکن NFT را برایتان شرح دهیم.

کلاهبرداری از فروش nft

از زمانی که بازار رمز ارزها پیشرفت چشمگیری داشته است، همواره متقلبان سعی می‌کنند تا با استفاده از هرگونه خلا امنیتی یا ابزارهای هک و کلاهبرداری از این دنیای جدید ارزها استفاده کنند و در آن دستی داشته باشند. از موارد رایج در هک NFT و کلاهبرداری در فروش NFT می‌توان به هدایای جعلی و تقلبی، جعل هویت چهره‌های معروف و سلبریتی‌ها، کلاهبرداری در سرمایه‌گذاری‌های رمز ارزها و استفاده از توکن‌‌های تقلبی به عنوان طعمه اشاره کرد.

در حال حاضر تبلیغ مجدد در مورد NFT ها باعث شده است که سرمایه گذاران هزاران دلار در هنرهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنند. با افزایش سرمایه‌گذاری، هکرها و کلاهبرداران این بازار را هدف قرار داده‌اند و لازم به ذکر است که برخی از این هکرها در هک NFT آنقدر حرفه‌ای هستند که حتی کارشناسان صنعت هنر نیز قربانی آن‌ها می‌شوند. به طور معمول کلاهبرداران و هکرها از دو روش برای ورود به کیف پول و تخلیه NFT استفاده می‌کنند که در ادامه برایتان شرح می‌دهیم.

کارکنان پشتیبانی جعلی و هک NFT:

یکی از روش‌های به ظاهر کارساز برای سوء استفاده از کاربران و کلاهبرداری در فروش NFT، تظاهر به پشتیبانی از طرف بازار OpenSea است. یکی از سوالات پر تکرار سرمایه‌گذاران مبتدی این است که چرا توکن‌های NFT در کیف پول ظاهر نمی‌شود؟ و از آنجایی که تعدادی تفاوت ظریف در مسائل مربوط به NFT ها وجود دارد، هکرها به راحتی می‌توانند از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کنند.

هنگامی که کاربران با هر مشکلی روبرو می‌شوند در انجمن‌هایی که به عنوان مرکز بحث و گفتگوهای NFT شناخته می‌شود از بقیه درخواست کمک می‌کنند. کاربر مبتدی که با تفاوت‌ها مواجه شده است ممکن است گیج شده و به سادگی مشکل خود را در جامعه OpenSea مطرح کند و انتظار داشته باشد که تیم پشتیبانی شرکت به او پاسخ دهد.

اما اتفاقی که می‌افتد این است که یک کلاهبردار با کاربر تماس می‌گیرد و ادعا می‌کند که کارمند پشتیبانی شرکت است. سپس کلاهبردار سعی می‌کند کنترل کیف پول کاربر را به دست آورد تا همه دارایی فرد را از ETH به NFT انتقال دهد.

هک NFT

کمک به ماین کردن:

برای یک کاربر مبتدی ممکن است ماین و تولید NFT کمی گیج کننده باشد. به همین دلیل شرکت‌های رسمی تاریخ و زمان خاصی برای راه اندازی NFT یا گروهی از NFT ها اعلام می‌کنند. هنگام راه‌اندازی NFT توسط سایت، یک دکمه به اسم Mint در سایت نشان داده می‌شود که کاربران باید بر روی آن کلیک کنند.

با این حال زمانی که مجموعه‌ای محبوب از NFT راه اندازی می‌شود ازدحام زیادی در شبکه اتفاق می‌افتد و باعث گیج شدن کاربران مبتدی می‌شود. در این حین کاربران در Discord گرد هم می‌آیند تا در مورد وضعیت با یک دیگر بحث کنند. این یک فرصت خوب برای کلاهبرداران برای هک NFT و کلاهبرداری در فروش NFT یا کلاهبرداری در NFT های تقلبی است.

در این زمان معمولا هکرها و کلاهبرداران با استفاده از اکانت‌های مختلف اعلام می‌کنند که مشکلی رخ داده و کاربران برای به دست آوردن NFT باید توکن‌ها را به آدرس کیف پول تعیین شده ارسال کنند. همچنین ممکن است لینک‌های وب سایت‌های جعلی خود را برای کاربران ارسال کرده و سعی کنند کاربران را فریب دهند تا برای NFT های جعلی هزینه کنند.

منبع: Zycrypto

اگر اخبار مربوط به دنیای ارزهای را دنبال می‌کنید و به دنبال جدیدترین خبرها هستید حتما بخش خبرستان ما را دنبال کنید. برای مشاهده جدیدترین اخبار روی لینک زیر کلیک نمایید

خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.