صرافی کراکن به دنبال مجوزهای اروپایی

کراکن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ شهریور ۱۴۰۰

صرافی کراکن (Kraken)، برای دریافت مجوز فعالیت، در حال مذاکره با چند کشور اروپایی است. این صرافی که دومین صرافی رمزارز در آمریکا از نظر حجم معاملات است، قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ (دی ۱۴۰۰)‌ کار خود را گسترش داده و وارد بازار اروپا شود.

سخنگوی این صرافی، هدف از مذاکره با قانون‌گذاران اروپایی را جذب مشتریان بیشتر در کشورهای دیگر دانسته‌ است. اگرچه صرافی کراکن در حال حاضر مشتریان اروپایی دارد، اما این کاربران در اداره رفتار مالی انگلستان احراز هویت انجام داده‌اند.

کراکن مدعی است که مطابق قانون پنجم مبارزه با پولشویی اتحاد اروپا عمل می‌کند. با این حال، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، صرافی کراکن و دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال را با مشکلاتی مواجه کرده است. صرافی‌های رمزارز برای ورود دوباره به قاره اروپا باید روش‌های جایگزینی را امتحان کنند.

به گفته مسئولین صرافی رمزارز کراکن، برگزیت چشم‌انداز فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال را تغییر داده است. جسی پاول (Jesse Powell)،‌مدیرعامل و بنیانگذار کراکن نیز در مصاحبه با نشریه آلمانی هندلسبلت (Handelsblatt) گفت:‌ «ما به دنبال مجوزهایی در اتحادیه اروپا هستیم»

براساس صحبت‌های پاول، صرافی کراکن قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی با کشورهایی در اتحادیه اروپا همکاری کند. این صرافی رمزارز برای ورود دوباره به بازار اروپا در حال مذاکره با قانون‌گذاران ایرلند، مالت و لوکزامبورگ است. با اینکه مذاکرات صرافی کراکن با کشورهای اروپایی در جریان است،‌ هیچ تصمیم قطعی‌ای درباره مجوزهای ورود این صرافی به بازارهای اروپایی گرفته نشده است.

صرافی کوین‌بیس (Coinbase) که بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در آمریکاست،  توانست در ماه ژوئن (خرداد ماه) مجوزهایی را از اروپا بگیرد. کوین‌بیس از سازمان نظارت بر امور مالی آلمان مجوز دریافت کرده است. این سازمان، بافین (BaFin) نام دارد.

به گفته جسی پاول، مدیرعامل کراکن، آن‌ها هم مانند کوین‌بیس،‌ مذاکراتی را با بافین داشته‌اند ولی شرایط قانون‌گذاری در آلمان سخت‌گیرانه و پروسه دریافت مجوز گران است. در نتیجه، مذاکره با کشورهای بزرگ اروپایی مانند آلمان، انگلستان و فرانسه همچنان در دستور کار صرافی کراکن نیست. این صرافی تصمیم گرفته راه خود را برای ورود به بازارهای اروپایی با دریافت مجوز از کشورهایی مانند ایرلند، مالت و لوکزامبورگ هموار کنند.

کراکن از ابتدای سال ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) تاکنون بیش از ۴۸۵ میلیارد دلار تراکنش رمزارزی داشته است. گفتنی است حجم معاملات ارزهای دیجیتال در کراکن نسبت به سال ۲۰۲۰، سه برابر شده است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.