یک مقام دولتی کشور آمریکا: «دوراهی سختی پیش روی صنعت کریپتوکارنسی است.»

کریپتوکارنسی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ آذر ۱۳۹۹

برایان بروکس (Brian Brooks)، سرپرست دفتر نظارت بر ارز (Office of the Comptroller of the Currency) کشور آمریکا، اخیرا اظهار داشته که قانون‌گذاران در حوزه کریپتوکارنسی، اکنون یا می‌توانند بر امنیت کاربران تمرکز کنند، یا این‌که در غیر این‌صورت کلیه‌ی پیشرفت‌های به دست آمده بی‌ثمر می‌شوند.

در نیمه دوم سال جاری میلادی ما شاهد رکورد زدن قیمت بیت کوین و تعدادی تحولات در زمینه قانون‌گذاری‌های مهم، مانند رمزارز بانک ملی تحت حضانت دفتر نظارت بر ارز آمریکا (OCC)، بوده‌ایم. در حال حاضر آینده‌ی سیاست حقوقی صنعت دارایی‌های دیجیتال مبهم و نامشخص است؛ ، با این حال همان‌طور که برایان بروکس مدیر سابق صرافی Coinbase و رهبر فعلی OCC اشاره کرد، به دلیل مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تعدادی از مقامات دولتی عوض خواهند شد و این اتفاق ممکن است این صنعت را تحت تاثیر قرار دهد. وی طی مصاحبه‌ای اظهار داشت:

«من نمی‌توانم راجع به روند قیمتی بعدی به صورت دقیق صحبت کنم، اما چیزی که مرا نگران کرده این است که ما در شرف تغییر دولت ریاست جمهوری هستیم و از Capitol Hill درخواست خواهد شد که برخی از قوانینی که تاکنون اعمال شده‌اند، عوض شوند.»

در هفته‌های اخیر چندین قانون جدید در این حوزه پیشنهاد شده است. به عنوان مثال می‌توان به شایعات مربوط به ممنوعیت یا محدودیت کیف پول‌های رمزارز با حضانت شخصی اشاره کرد. همچنین در یک لایحه پیشنهادی جدید نیز تلاش شده تا به صورت سخت‌گیرانه‌تری روی استیبل‌کوین‌ها نظارت شود.

بروکس ضمن اشاره به نیازِ امنیت بیشتر در حوزه کریپتوکارنسی خاطرنشان کرد:

 «آژانس من تلاش کرده که حق حضانت در بانک‌های ملی را برای مردم امن‌تر کند. همچنین ما درباره‌ی بانک‌هایی که از پروژه‌های رمزارزهای پایدار حمایت کنند، صحبت کرده‌ایم. اگر محافظت‌هایی این چنینی صورت نگیرد، من واقعاً نگران این حوزه هستم.»

بروکس در مصاحبه خود با CNBC خاطر نشان کرد که دنیای رمزارزها از نظر مقررات در یک دوراهی قرار دارد و ما در حال حاضر در نقطه عطف بسیار مهمی هستیم:

«یکی از راه‌ها این است که به منظور افزایش ایمنی مردم در بازار، اکوسیستم بر معاملات غیرقانونی تمرکز کند و بانک‌ها بخش حیاتی این اقدام هستند.»

به عقیده‌ی او راه دوم چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و این است که:

«ما بیخودی برخی از مسائل فناوری را سیاسی می‌کنیم، چه مسائل مربوط به کریپتو و چه فین‌تک، مثل کاری که واترز (Maxine Waters) کرد.

با این‌کار، ما همه اقدامات خوبی که دولت برای ایمن‌تر کردن این حوزه انجام داده را خنثی می‌کنیم و اگر ادامه دهیم، فکر می‌کنم که در آینده پیشرفت چندانی در این زمینه حاصل نشود.»

ماکسین واترز (Maxine Waters) رئیس کمیسیون خدمات مالی مجلس ایالات متحده آمریکا، در اوایل ماه دسامبر (آذر)، طی نامه‌ای خواستار توقف تحولات نظارتی مالی تا زمان تحکیم مواضع دولت در سال ۲۰۲۱ شد. وی همچنین در سال ۲۰۱۹ خواستار توقف توسعه‎ی لیبرا (Libra)، رمزارز شرکت فیس‌بوک شد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.