بیت کوین‌ راهی برای دور زدن تحریم‌ها و دشمن احتمالی کشور آمریکا

بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ آذر ۱۳۹۹

بیت کوین، برترین رمزارز بازار، از زمان پیدایش تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته و تقریبا مسیر خود را با موفقیت طی کرده است. اما اقدامات دولت آمریکا می‌تواند عامل تهدیدی برای این رمزارز باشد.

رایان سلکیس (Ryan Selkis)، مدیرعامل پلتفرم مساری اخیرا پیش‌بینی و فرضیات خود درباره ارز های دیجیتال در سال ۲۰۲۱ میلادی را بیان کرده است؛ وی در این گزارش به وضعیت کلی این حوزه و چالش‌های پیش رو پرداخته و اظهار داشت دولت آمریکا آخرین رقیب بیتکوین است که باید بر آن غلبه کند.

بیت کوین می‌تواند تهدیدی برای آمریکا باشد زیرا می‌تواند به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم‌های بین المللی مورد استفاده قرار گیرد؛ درحال حاضر ۸۰ درصد از ظرفیت استخراج بیت کوین در اختیار دشمنان آمریکا یعنی کشورهای چین، روسیه و ایران است. اکنون این سوال پیش می‌آید که آیا دولت بایدن بیت کوین را خواهد پذیرفت؟

این رمزارز در طول عمر ۱۲ ساله‌اش همواره به دنبال کسب پذیرش دولت‌ها بوده و به عنوان یک کالا توانسته محبوبیت خوبی را کسب کند. پس‌ از انتخاب رییس جمهور جدید آمریکا، نگرانی‌ها درباره اعمال ممنوعیت توسط این کشور همچنان در حال افزایش بوده است؛ با این حال اخیرا یکی از مدیران کنترل ارز این کشور اظهار داشت که قوانین جدید به سود بیت کوین تصویب خواهند شد. 

اتفاق دیگری که ممکن است بیفتد، این است که شاهد اقدامی مشابه با سال ۱۹۳۳ میلادی باشیم که طلای شهروندان مصادره شد. اگر چه مصادره‌ی بیت کوین برای دولت کار سختی است، اما قطعا ممنوعیت آن می‌تواند به شدت قیمت این رمزارز را تحت تاثیر قرار دهد. 

وی در ادامه اظهار داشت: 

بیتکوین را می‌توان نوعی پول دانست که از بین بردن آن بسیار سخت است. این رمزارز از زمان پیدایش خود از هر دارایی بهتر عمل کرده است.

با وجود مسائلی مانند چاپ بی‌رویه پول توسط کشور آمریکا و نگرانی‌های اقتصادی، بیت کوین در سال ۲۰۲۰ رشد قابل توجهی داشت؛ سرمایه‌گذاران موسسه‌ای و افراد بزرگی مانند Microstrategy و Paul Tudor Jones، با خرید و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در بیت کوین، منجر به پذیرش بیشتر این رمزارز شدند.

 

 

بیتکوین در سال ۲۰۱۷ رکورد قیمتی‌اش را در نزدیکی ۲۰,۰۰۰ دلار ثبت کرد و پس از آن باوجود ریزش‌های چشم‌گیر، چند روز پیش دوباره این رکورد را شکست؛ همین موضوع را می‌توان دلیلی بر پایداری این رمزارز دانست.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.