یک خبر خوب برای ماینرهای ایرانی!

ماینر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ آبان ۱۳۹۹

با این‌که حوزه رمزارزها هنوز به صورت قطعی در کشور ایران قانون‌گذاری نشده است، اما با گذشت زمان و هر چند وقت یک بار، خبرهای امیدوارکننده‌ای درباره‌ی ماینینگ ارزهای دیجیتال در کشور منتشر می‌شود. اخیرا مدیرعامل شرکت توزیع  برق استان البرز در این‌باره اظهار داشته که: «مشکلی برای تامین برق استخراج ارزهای دیجیتال نداریم».

طبق گزارش ارائه شده توسط پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت برق، برق نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع  برق استان البرز، بهنام بیات، طی مصاحبه‌ای اظهار داشت: 

تا کنون فرودگاه پیام، شرکت ماموت و چند واحد در شهرک‌های صنعتی استان، مجوز استخراج ارز دیجیتال را دریافت کرده‌اند و با پرداخت تعرفه مشخص شده برای استخراج، هیچ مشکلی برای مصرف برق ندارند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که هر دستگاه استخراج رمزارز حدود پنج کیلو وات، یعنی به اندازه مصرف برق سالانه یک خانوار، برق مصرف می‌کند، خاطرنشان کرد: 

برای بهره‌برداری از مزارع استخراج رمز ارز، فعالان ماینینگ باید نسبت به دریافت مجوز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند در غیر این صورت فعالیت آن‌ها غیرقانونی تلقی می‌شود.

بیات با اشاره به دستورالعمل صادر شده در خصوص ضرورت استفاده‌ی ادارات و دستگاه‌های دولتی از انرژی‌های نو افزود:

طبق قانون بودجه سال ۹۷، باید ۲۰ درصد مصرف برق ادارات از طریق انرژی‌های نو تامین شود. بهره گیری از انرژی‌های نو در کشور‌های رو به توسعه جایگاه ویژه‌ای دارد و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم. دستورالعمل اجرایی استفاده از انرژی برق به تمامی وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های تابعه اعلام شده و طبق این دستورالعمل، مدیران باید تدابیر لازم را برای کنترل میزان مصرف و صرفه جویی در استفاده از انرژی برق بیندیشند.

او در ادامه اظهار داشت:

 هر سال در فصل تابستان از طریق اعزام تیمی از شرکت برق، وضعیت استفاده دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص استفاده از انرژی‌های نو بررسی می‌شود. دستگاه‌هایی که این مصوبه را اجرایی نکرده اند شناسایی و در قالب لیستی به استانداری معرفی می‌شوند تا تصمیم لازم در خصوص توجیه آن‌ها برای استفاده از انرژی‌های نو اتخاذ شود.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.