تصمیمات جدید هیئت وزیران برای ماینرهای ایرانی

ماینر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ آبان ۱۳۹۹

مدت‌هاست که قانون‌گذاری صنعت ماینینگ یا استخراج رمزارزها در ایران، با چالش‌هایی روبه‌رو بوده است. 

حدود سه ماه پیش در خبری اعلام شد که نیروگاه‌های صنعتی برق کشور، با دریافت مجوز‌های لازم، مجاز به استخراج ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین خواهند بود. پس از آن نیز در مهر ماه امسال اعلام شد که برقِ برخی نیروگاه‌های کشور برای استخراج رمزارز به ماینرها فروخته خواهد شد

به گزارش وب‌سایت خبری ایسنا، هیئت وزیران کشور برای تعیین تکلیف رمزارزهای استخراج شده توسط ماینر های داخلی، تصویب‌نامه جدیدی ارائه دادند.

در این مصوبه اعلام شد که رمز ارزهای استخراج شده، صرفاً برای تامین ارز وارداتی کشور هستند و بر اساس مقرراتی که بانک مرکزی تعیین می‌کند، قابل مبادله خواهند بود. همچنین ماینر ها موظف هستند تا  رمز ارز دست اول تولید شده را تا سقف مجاز و به صورت مستقیم (بدون واسطه) به کانال‌های معرفی شده بانک مرکزی عرضه کنند. بنابراین کلیه‌ی ماینرها، باید رمزارزهای خود را تنها به پلتفرم‌هایی که توسط بانک مرکزی معرفی خواهند شد بفروشند.

طبق اعلام وزارت نیرو، بر این اساس، سقف مجاز رمزارز استخراج شده و قابل مبادله توسط هر واحد استخراج کننده، بر اساس میزان انرژی مصرف شده از سوی آن واحد، طبق دستورالعملی که توسط وزارت نیرو تدوین می‌شود، تعیین و به صورت دوره‌ای به بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

ماینر

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.