نمایشNFT‌ های سولانا در پلتفرم موسیقی آئودیس

نمایش توکن‌های سولانا در آئودیس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

همزمان با افزایش توکن‌های غیرقابل تعویض سولانا، صاحبان پلتفرم‌های موسیقی به نمایش مجموعه‌های NFT از طریق این رمزارز تمایل پیدا کرده‌اند. آئودیس (Audius) یکی از سرویس‌های پخش و اشتراک‌گذاری موسیقی است که این روزها امکان نمایش توکن‌های NFT را برای  کاربرانش فراهم کرده است.

رشد و توسعه سولانا در هفته‌های اخیر، علاقه‌مندان زیادی را به سمت این ارز رمزنگاری شده جذب کرده است. با افزایش قیمت سولانا، مجموعه توکن‌های NFT این رمزارز نیز گسترش یافته‌اند.

در حال حاضر، سولانا رقیب اتریوم در موج ایجاد توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT است. رشد فعالیت‌های سولانا در زمینه توکن‌های NFT و پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi)، پلتفرم‌های خدمات موسیقی را به پذیرش این توکن‌ها وا داشته است. آدیوس نیز به عنوان یکی از پلتفرم‌های خدمات موسیقی که از ارزهای رمزنگاری شده قدرت می‌گیرد، توکن‌های NFT سولانا را پذیرفت.

امروز جمعه ۱۲ شهریور (۳ سپتامبر)، آئودیس اعلام کرد که کاربرانش می‌توانند از طریق سیستم یکپارچه این پلتفرم و کیف پول فانتوم، توکن‌های NFT سولانا را به نمایش بگذارند. گفتنی است فانتوم، کیف پول محبوب سولانا است.

همچنین گفته می‌شود که آئودیس جایگزینی برای سرویس‌های پخش موسیقی در فضای اینترنت است. اپل موزیک و اسپاتیفای، سرویس‌های پخش متمرکز موسیقی هستند که از طریق گره‌های توزیع‌شده خدمات‌رسانی انجام می‌دهند. این در حالی است که آدیوس، مانند بسیاری از پروژه‌های رمزنگاری شده، به وسیله توکن‌های غیرقابل تعویض به کاربرانش پاداش می‌دهد.

هرچند پلتفرم آئودیس تلاشی برای فروش ارزهای دیجیتال نمی‌کند، اما امکان نمایش‌ مجموعه‌های NFT را برای کاربرانش فراهم کرده است.

پیش از این، کاربران پلتفرم آئودیس تنها می‌توانستند توکن‌های NFT ضرب شده روی شبکه اتریوم را در کلکسیون خود ببینند. رشد سولانا سبب تغییر رویکرد پلتفرم آئودیس شد و این شرکت خدمات غیرمتمرکز موسیقی، نمایش توکن‌های غیر قابل معاوضه سولانا را نیز برای کاربران خود فراهم کرد.

توکن‌های NFT در ماه‌های اخیر توانسته‌اند رشد چشمگیری را به ثبت برسانند. یک توکن NFT  مانند یک رسید برای یک اثر دیجیتالی است. این اثر ممکن است تصویری ثابت، متحرک یا حتی یک ویدیو کلیپ را شامل شود. در نه ماه گذشته، تعداد هنرمندانی که به تولید و فروش آثارشان از طریق توکن‌های NFT  ترغیب شده‌اند، افزایش یافته است. 

بازار توکن‌های غیرقابل تعویض در یک ماه اخیر به اوج خود رسیده و فقط در یک ماه، بیش از ۳/۴ میلیارد دلار معامله در بزرگترین بازار NFT ها انجام شده است.

مجموعه NFT

معمولا توکن‌های NFT بر روی شبکه اتریوم ایجاد می‌شوند، اما با داغ شدن بازار سولانا، توکن‌های غیرقابل تعویض بر روی این شبکه نیز تولید می‌شوند.

در حال حاضر گالری‌های آنلاین و پلتفرم‌هایی مانند آدیوس تصمیم گرفته‌اند علاوه بر نمایش توکن‌های NFT ساخته شده روی شبکه اتریوم، توکن‌های موجود روی شبکه سولانا را نیز بپذیرند.

به گفته بنیان‌گذار آئودیس، با ادامه روند توسعه سولانا و کوچ بخش‌هایی از این پلتفرم خدمات موسیقی با شبکه سولانا، مهم‌ترین کار ادغام پایگاه‌های داده گسترده است.

مدیر محصول پلتفرم آئودیس همچنین از تولید توکن‌های NFT در بستر سولانا اظهار امیدواری کرد و گفت: «با دیدن توکن‌های غیرقابل تعویض بیشتر در شبکه سولانا خوشحال می‌شویم. به نظر ما این کار راه‌ را برای پذیرش جمعیت غیربومی رمزارزها آسان می‌کند.»

براساس داده‌های سایت کوین گکو (CoinGecko)، سولانا در یک ماه گذشته بیش از ۲۷۹٪ رشد داشته است. همچنین رکورد بالاترین قیمت این رمزارز در تمام زمان‌ها با ۱۲۶ دلار شکسته شده است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.