چگونه NFTهای صوتی می‌توانند صنعت موسیقی را برای همیشه تغییر دهند؟

NFT های صوتی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ مهر ۱۴۰۰

در چند دهه اخیر صنعت موسیقی دست خوش تغییرات بسیار زیادی شده و اخیرا با پیشرفت صنعت رمزنگاری دیجیتالی همراه گردیده است. با ورود NFT که یکی از ابزارهای قوی در زمینه رمزارزها محسوب می‌شود، به صنعت موسیقی NFTهای صوتی به وجود آمدند. در این خبر نیز به تعریف NFT و NFTهای صوتی، تاثیرات آن در صنعت موسیقی و سوالات رایج در مورد آن می‌پردازیم. با بیتستان همراه باشید تا از اخبار روز رمزارز و صنعت رمزنگاری دیجیتالی مطلع شوید.

بسیاری بر این باورند که NFTهای صوتی می‌توانند تا حد زیادی زمینه‌ای بکر و تازه باشند و به همین دلیل NFTها توجه خیلی از سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کارهای هنری را به خود جلب کرده‌اند.

در حالی که NFTهایی با فرمت JPEG به خودی خود بسیار پرطرفدارند، اما روز به روز محبوبیتشان کمتر می‌شود. پس کاربران عرصه بلاک‌چین به دنبال پروژه‌هایی تازه و بکر برای صنعت NFT هستند که یکی از این پروژه‌ها NFTهای صوتی هستند.

پروژه‌هایی مثل Bored Ape Yacht Club، فضای دیجیتالی، انحصاری و سرگرم کننده برای کاربران فراهم کرده‌اند. برخی از این پروژه‌ها مثل Axie Infinity نیز دارای موارد استفاده منحصر به فرد هستند که می‌توانند اقتصادهای آنلاین را در سراسر جهان ارزشمندتر کنند.

NFTهای صوتی چه هستند؟

به زبان ساده NFTها یا Non-Fungible Tokens توکن‌های غیر قابل تعویض و منحصر به فردی هستند که رمزنگاری شده‌اند و مشخص می‌کنند که چه کسی مالک این محتوای دیجیتالی است.

به زبان ساده‌تر NFTها دارایی‌های دیجیتال منحصر به فرد و غیر قابل معاوضه هستند.

(audio NFT) یا Crypto Music و یا همان NFTهای صوتی، یک دارایی صوتی دیجیتال منحصر به فرد هستند که به شخص تعلق گرفته و قابلیت معاوضه هم ندارند. توکن‌های NFTهای صوتی می‌تواند آلبوم، ترک موسیقی و محصولاتی مرتبط با هنر هنرمند باشد.

موسیقی و NFT

رمزنگاری و بلاک‌چین به آرامی در صنایع و فعالیت‌های روزمره بشر نفوذ می‌کند که هنر و موسیقی یکی از این زمینه‌ها است. دنیای موسیقی به طور مداوم در حال تغییر و پیشرفت است. در این بین غالبا بین هنرمندان، سرویس‌های پخش کننده یا استریمر و شنوندگان کشمکش‌هایی ایجاد می‌شود.

در چند دهه اخیر تغییرات زیادی در عرصه‌ی موسیقی اتفاق افتاده، از ضبط موسیقی روی صفحات موسیقی تا استریم‌ها و پخش برنامه‌ها به صورت‌های آنلاین و دیجیتالی. صنعت موسیقی در بیشتر مواقع بر ساختار copy and paste deal structures پایبند بوده است که امکان دست کاری در معاملات در این عرصه را نیز محتمل‌تر می‌کرده.

اینجاست که NFTهای صوتی به ابزاری بسیار قوی  با پتانسیل بالا در این عرصه تبدیل خواهند شد.

با افزایش تاثیر NFTها و ارزهای دیجیتال، بستری برای مشارکت هنرمندان در این عرصه و پول‌سازی هنر و موسیقی برای آن‌ها فراهم گردیده است. باید به این نکته نیز توجه کرد که NFTها به عنوان ابزاری که توانایی تاثیر بر آثار هنرمندان، بلیط‌های اجراهای زنده و تعامل کلی با طرفداران دارند، هستند.

علاقمندی نوه وارن بافت به اتریوم و NFT ها

ادامه خبر را در اینجا بخوانید

وضعیت و شرایطی که صنعت موسیقی در آن قرار دارد

بدون شک NFT های صوتی پتانسیل بالایی دارند. کریس دیکسون (Chris Dixon)، سرمایه گذار بزرگ Andreessen Horowitz crypto در توییت اخیر خود بیان کرد که:

موسیقی به زودی شاخه‌ی بسیار فوق‌العاده‌ای برای NFTها خواهد شد و در این شرایط؛ فاصله‌ی بین اشتیاق طرفداران و درآمدزایی سازندگان به بیشترین حد خود خواهد رسید.

کریس دیکسون (Chris Dixon)، این اظهارات را همراه با نقل قول از توییت کارآفرین سوهیل داشی (Suhail Doshi)، با عنوان “Songs for Tunes” ادامه داد. با این حال مشکل بزرگ، سازگار سازی طرفداران با این تغییرات است.

مگدالنا کالا (Magdalena Kala)، یکی از سرمایه گذاران در عرصه فرهنگ و رمزنگاری دیجیتالی، در توییت اخیر خود از هزاران نوع NFT یاد کرد. واقعیت این است که NFT های صوتی می‌تواند مرزهای این صنعت را جابه کنند و امکانات بسیاری برای آن فراهم آورند.

برای مثال موسیقی با فرم NFT می‌تواند شامل پکیج‌های طرفداران ثابت باشد و یا به عنوان اشتراک مدت دار استفاده شود.

علاوه بر این‌ها بعضی هنرمندان مثل ۳LAU، به دنبال ایجاد پلتفرم NFT منحصر به فرد خود هستند.

پلتفرم‎های میزبان NFT های صوتی

برخی از بزرگترین پلتفرم‌هایی که در آن‌ها از فناوری NFT استفاده شده، در حال حاضر از NFT های صوتی پشتیبانی می‌کنند. از جمله این پلتفرم‌های بزرگ که میزبان NFT های صوتی هستند، می‌توان به: OpenSea ,Rarible ,NiftyGateway و SuperRare اشاره کرد.

با این حال پلتفرم‌های صوتی مثل Catalog و Audius هر روزه در حال پیشرفت هستند و این خود باعث سردرگمی کاربران شده است.

سوالات رایج در مورد NFT های صوتی

برای بسیاری از خریداران بالقوه NFTهای صوتی سوالاتی پیش می‌آید که خرید NFT های صوتی چگونه صورت خواهد گرفت؟ یا دقیقا چه چیزی خریداری می‌کنند؟ آیا صاحب یک قطعه موسیقی خواهند شد؟ و یا حق کپی رایت قطعات موسیقی چه می‌شود؟ ما اینجا سعی می‌کنیم پاسخ این سوالات را بدهیم.

در مجموع، انحصار و اجتماع دو ویژگی مهم و تاثیر گذار هستند که در پروژه‌های موفق NFT باهم در ارتباط بوده‌اند. این دو ویژگی به طور کل نتایج مثبتی در تجارت موسیقی و NFT های صوتی به همراه دارند.

NFTها می‌توانند بر کالاهای هنرمندان، بلیط‌های اجرا، رویداد های زنده پخش موسیقی و یا اجراهای زنده این هنرمندان به شیوه‌ای جدید بسیار تاثیر بگذارند. در این بین حتی نیازی به پرداخت غرامت نیز به هنرمند، نیست.

منبع: bitcoinist

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.