تغییر صنعت تلویزیون و فیلم با NFTها در حال انجام است!

تغییر صنعت تلویزیون و فیلم با NFTها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ مهر ۱۴۰۰

NFT‌ها امروزه با یک پیشنهاد بسیار وسوسه انگیز پا به عرصه‌های مختلف گذاشته‌اند و آن پیشنهاد نیز کسب درآمد از طریق همین NFT‌ها است. بعد از ورود به دنیای هنر، موسیقی، عکاسی، ورزش و بازی‌های موبایلی و کنسولی، حال نوبت درنوردیدن صنعت بزرگ و بسیار پرطرفدار فیلم و تلویزیون است. اما تغییر صنعت تلویزیون و فیلم با NFTها چگونه امکان پذیر خواهد بود؟! با بیتستان همراه باشید.

تغییر صنعت تلویزیون و فیلم با NFTها

NFTها دارای برخی ویژگی‌های بسیار خاص خود هستند و به افرادی که از آن‌ها استفاده کنند، برخی خدمات و امکانات ارائه می‌کنند. مثلا می‌توانند محتوای خاصی را در این صنعت تماشا کنند، تولید کنندگان محتوا بتوانند از طریق فروش برنامه‌های خود در قالب NFT‌ها درآمد کسب کنند و … . اما لازمه این امر این است که بستر مناسبی به وجود آید.

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) قبلاً صنعت موسیقی را در دست گرفته‌اند و اکنون به بخش فیلم و تلویزیون روی آورده‌اند.

به عنوان مثال مجموعه انیمیشن “Stoner Cats” در پایان ماه جولای، ۸/۴ میلیون دلار در فروش در قالب NFTs (که به دارندگان این NFTها حق انحصاری تماشای قسمت‌ها را می‌دهد) جمع آوری کرد.  تنها در ۳۵ دقیقه توانست به این میزان فروش دست پیدا کند.

این تنها آغاز راه است، زیرا فعالان صنعت بیان می‌کنند که تعداد فزاینده‌ای از استودیوهای فیلم سازی و برنامه‌های تلویزیونی در حال بررسی NFT هستند.

در حقیقت، شرکت تولیدی Enderby Entertainment در ماه ژوئن با CurrencyWorks همکاری کرد و VUELE، اولین پلتفرم مشاهده و پخش فیلم بلند به صورت NFT را ایجاد کرد.

در واقع NFT‌ها تنها برای کسب درآمد کاربرد ندارند، بلکه می‌توان از طریق آن اقدام به برگزاری نظر سنجی کرد، یا به کاربران حق انتخاب جهت تماشای محتوای مورد علاقه‌شان را داد و … .

در لینک زیر می‌توانید به صورت کامل با NFT و نحوه کارکرد آن‌ها آشنا شوید

چطور توکن NFT بسازیم؟

الکس سالنیکوف (Alex Salnikov) که موسس بهترین سایت ساخت و فروش NFT است، می‌گوید:

در همه بخش‌ها اعم از فیلم، عکاسی یا موسیقی، NFT یک پیشنهاد ارزشمند را به عنوان منبع جایگزین درآمد و مشارکت مخاطبان دیجیتالی ارائه می دهد

وی همچنین اضافه کرد که:

هر شرکت بزرگ تولیدی به دنبال استفاده از NFT برای جلب مشارکت طرفداران و یافتن کانال درآمدی جدید است.

مدیر عامل و موسس Mintable زاک برکس (Zach Burks)، موضوع افزایش علاقه به NFTها در صنعت فیلم و تلویزیون را تأیید می‌کند و نشان می‌دهد که اکثر افراد به طریقی درگیر آن خواهند شد.

من فکر می‌کنم ما قبلاً استودیوهای تلویزیونی و شرکت‌های تولید کننده را دیده‌ایم که ابتدا وارد NFT می‌شوند. از CNN گرفته تا فاکس و …

الکس سالنیکوف همچنین انتظار دارد که استفاده از NFT در هالیوود با گذشت زمان تکامل یابد و در این باره چنین اظهار نظر می‌کند:

در آینده نزدیک، انتظار دارم برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های بیشتری از NFT برای توزیع محتوای دیجیتالی منحصر به فرد خود استفاده کنند و با چاشنی‌هایی مانند تجبربه کاربری، کالاهای فیزیکی و محتوای منحصر به فرد آن را به چالش بکشند.

کامرون چل (Cameron Chell) از VUELE معتقد است که NFTها تبدیل به یک روش جدید تکاملی برای توزیع و لذت بردن از فیلم‌ها می‌شوند.

 NFT راه‌های جدیدی را برای سازندگان ایجاد می‌کند تا بتوانند روابط عمیق‌تر و معناداری را با طرفداران خود ایجاد کنند

منبع: cryptonews

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.