ادامه کاهش ارزش توکن های DeFi و آینده تاریک آن

ادامه کاهش ارزش توکن های DeFi
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

بیتستان: در چند روز گذشته بازار رمز ارزها در اصلاح قیمت قرار گرفته است و اغلب توکن‌ها سقوط قیمت را در نمودارهای خود دارند. در این میان بعد از مناقصه بیت کوین در السالوادور بازار ارزهای دیجیتال وارد فاز شوک و ریزش قیمت شده است که کاملا برخلاف پیش‌بینی‌های معامله‌گرها در چند روز گذشته بود. با ادامه کاهش ارزش توکن های DeFi، اینبار معامله‌گران این ارز دیجیتال در بازار خرسی قرار گرفته‌اند. اما اینکه توکن‌های Defi سقوط چند درصدی تجربه کرده‌اند را در ادامه بخوانید.

اصلاحات دیروز در بازار رمز ارزها باعث شده است که توکن غیرمتمرکز (DeFi) سنگین‌ترین قیمت را در بازار رمز ارزها تجربه کند. و با ادامه کاهش ارزش توکن های DeFi، شاهد ادامه اصلاحات تا چند روز آینده خواهیم بود.

به گفته CoinGecko، پروژه‌های بلو چیپ مانند Aave ، Uniswap ، Chainlink و Terra بیش از ۲۰% از ارزش خود را در یک شب از دست داده‌اند، این درحالی است که رهبران بازار که بیت کوین یا اتریوم هستند ریزش قیمت شدیدتری را تجربه کرده‌اند.

امروز بیت کوین با قیمت ۵۲،۷۷۴ دلار در بازار روند صعودی داشت. این در حالی است که اتریوم از قیمت ۴۰۰۰ دلاری خود که قبل از اصلاحات داشت ۴۰ دلار پایین‌تر معامله شد.

کاهش قیمت ادامه خواهد داشت؟

کاهش قیمت توکن defi

بیش از ۲۴ ساعت قبل از سقوط قیمت‌ها، بازار جهانی ارزهای رمزنگاری شده سیر صعودی داشت. اما وقوع یک فاجعه تمام بازار رمز ارزها را تحت تاثیر قرار داد. با برگزاری مناقصه قانونی بیت کوین در السالوادور، بازار دچار شوک ریزش شد. این درحالی است که نتیجه این مناقصه و تاثیر آن بر بازار، کاملا با پیش‌بینی معامله‌گرهای خوش بین مغایر بود.

رویکرد آمریکا در مورد مناقصه قانونی بیت کوین در السالوادور چیست؟

اینجا بخوانید

بازار تمامی ارزهای دیجیتال به سرعت ۱۳ درصد کاهش یافت و به دنبال آن ۱۱ درصد از قیمت بیت کوین و ۱۵ درصد از قیمت اتریوم سقوط کرد. این ضررها به همان اندازه شدید هستند که دارندگان توکن‌های DeFi آن را احساس می‌کنند و ادامه کاهش ارزش توکن های DeFi باعث نگرانی آن‌ها شده است.

Chainlink، شبکه اوراکل مبتنی بر اتریوم که داده‌های زنجیره‌ای را برای قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهد، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶٫۴ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر ارزش آن ۲۷٫۱۳ دلار است.

Uniswap، توکن قدرتمند صرافی غیر متمرکز مشهور، یک شبه ۱۴٫۷ درصد ریزش کرد و در حال حاضر با قیمت ۲۲٫۷۷ دلار معامله می‌شود.

علاوه بر ادامه کاهش ارزش توکن های DeFi، اتفاقات بدتری پروژه DeFi را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به گفته خبرگزاری‌ها این توکن قرار است توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مورد بررسی قرار بگیرد و فعلا آینده بازار این ارز مشخص نیست.

پروتکل وام دهی غیر متمرکز Aave نیز ۱۲٫۵ درصد سقوط کرد. ارزش Aave در حال حاضر ۳۱۵ دلار است.

یکی دیگر از ده توکن برتر DeFi از نظر ارزش بازار، Pancake Swap یک شبه ۱۷٫۴ درصد از ارزش خود را از دست داد تا با قیمت ۱۹٫۲۲۲ دلار معامله شود. در ادامه کاهش ارزش توکن‌های DeFi امروز توکن Terra شاهد کاهش ۸٫۳ درصدی بوده و در ۲۷٫۰۶ دلار فرود آمد.

با توجه به سقف بازار جهانی رمزنگاری، در حال حاضر ضررهای دو رقمی در توکن‌های DeFi نشان می‌دهد که این توکن با اصلاحات فعلی ضربه سختی خورده است و احتمالا در چند روز آینده نیز شاهد ادامه کاهش ارزش توکن های DeFi خواهیم بود.

منبع: decrypt

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.