ارزش کل قفل شده بازارهای غیرمتمرکز در سال جدید افزایش یافت: 4 درصد افزایش در 4 روز

رشد ۴ درصدی ارزش کل قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ دی ۱۴۰۰

ارزش کل قفل شده (TVL) در بازار مالی غیرمتمرکز (defi) در چهار روز اول سال جدید با ۴ درصد افزایش از ۲۴۵میلیارد دلار به ۲۵۵ میلیارد دلار رسیده است. پروتکل کرو فایننس (Curve Finance) با ارزش کل قفل شده ۲۴ میلیارد دلار و پروتکل کانوکس فایننس (Convex Finance) با ارزش کل قفل شده ۲۱ میلیارد دلار در رقابت با یکدیگر هستند. برای بررسی بیشتر خبر رشد ۴ درصدی ارزش کل قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای با بیتستان همراه باشید

رشد ۴ درصدی ارزش کل قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای

پول درحال برگشت به سمت بازار مالی غیرمتمرکز (defi) بوده و تعداد توکن‌های این بازار در حال افرایش است.

با توجه به آمارهای defillama.com ارزش کل قفل شده در بازار defi در ۱۱ دسامبر به ۲۲۸ میلیارد دلار رسیده بود که این ارزش کل از آن تاریخ با ۱۲ درصد افزایش به ۲۵۵ میلیارد دلار رسیده است. ارزش کل قفل شده این بازار در ۴ روز اول سال جدید میلادی ۴ درصد رشد کرده است.

ارزش کل قفل شده

۲۵۵ میلیارد دلار قفل شده در بازار دیفای بین بلاک چین‌های متعددی از جمله اتریوم، Terra، بایننس اسمارت چین (BSC)، سولانا و غیره تقسیم شده است.

دراین میان ارزش کل قفل شده اتریوم در ۳۸۳ پروتکل، ۱۶۰ میلیارد دلار است که این عدد برای ترا (Terra) 19 میلیارد دلار تنها در ۱۴ پروتکل است. TVL بایننس اسمارت چین (BSC) نیز ۱۶ میلیارد دلار در ۲۶۳ پروتکل می‌باشد.

آمارهای defillama.com

بااینکه ترا و BSC در رتبه دوم و سوم این آمار قرار دارند اما این مبلغ تنها ۲۲ درصد ارزش قفل شده اتریوم است.

ارزش کل قفل شده Terra نیز هفته گذشته ۱٫۹۸ درصد افزایش داشته است. بر اساس داده‌ها، امروز Curve بیشترین ارزش کل قفل شده (۲۴ میلیارد دلار) در بازار دیفای را بین ۷ بلاک چین داشت.

پس از کرو فایننس، Convex با ۲۱ میلیارد دلار، Makerdao با ۱۸ میلیارد دلار، Aave با ۱۴ میلیارد دلار، Lido با ۱۲٫۴۸ میلیارد دلار، WBTC با ۱۲٫۱۱ میلیارد دلار و Instadapp با ۱۰ میلیارد دلار قرار دارند.

آمارهای defillama.com

امروز ارزش کل قفل شده اتریوم در مبادلات cross-chain به ارزش ۲۴ میلیارد دلار بود. TVL اتریوم نسبت به ۳۰ روز گذشته، ۱٫۵ درصد تغییر داشته است.

مبادلات cross-chain پالیگان (Polygon) روز سه‌شنبه بیشترین ارزش کل قفل شده را با ۶٫۶ میلیارد دلار به خود اختصاص داده است. بعد از پالیگان، Ronin با ۶٫۱ میلیارد دلار، Avalanche با ۵٫۸ میلیارد دلار، Arbitrum با ۲٫۸ میلیارد دلار TVL قرار دارند.

هفت smart contract (قرارداد هوشمند) همگی هفته گذشته بین ۳٫۲ تا ۱۲٫۵ درصد کاهش داشتند. این هفت قرارداد هوشمند شامل اتریوم، سولانا، کاردانو، پولکادات، ترا، Avalanche و پالیگان هستند.

دراین میان سودآورترین قرارداد هوشمند این شبکه در هفت روز گذشته، FUSE با ۱۸۳ درصد افزایش بود. انیگما (ENG) و velas نیز در هفت روز گذشته به ترتیب 48 و 35 درصد افزایش یافته‌اند.

منبع: news.bitcoin

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.