صرافی Deribit هک و ۲۸ میلیون دلار از آن به سرقت رفت

هک ۲۸ میلیون دلاری صرافی Deribit
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ آبان ۱۴۰۱

صرافی Deribit که بزرگترین صرافی معامله مشتقات ارزهای دیجیتال است، هک و ۲۸ میلیون دلار از آن به سرقت رفت. این صرافی برداشت‌ها را برای بررسی‌های امنیتی و جزئیات دقیق هک ۲۸ میلیون دلاری صرافی Deribit موقتاً متوقف کرده است. برای خواندن جزئیات بیشتر با بیتستان همراه باشید.

بر اساس اعلامیه‌ای که در توییتر منتشر شد، Deribit بزرگترین صرافی جهت معامله مشتقات ارزهای دیجیتال، هک و ۲۸ میلیون دلار به سرقت رفت.

این صرافی پس از هک برای بررسی‌های امنیتی مداوم، برداشت‌ها را موقتاً متوقف کرده است. البته به طور دقیق مشخص نیست صرافی Deribit چه زمانی می‌تواند امکان برداشت را برای کاربران خود دوباره ارائه کند.

این پلتفرم معاملاتی مدعی شده که وجوه مشتریانش دست نخورده هستند و  زیان‌های وارده به خاطر هک، توسط ذخایر خود این صرافی پوشش داده خواهد شد. این بدان معنی است که هک تاثیر زیادی بر صندوق بیمه Deribit نخواهد گذاشت.

Deribit ادعا می‌کند که ۹۹٪ از وجوه مشتریان خود را در آدرس‌های مخصوصی ذخیره می‌کند که قابل دسترسی هکرها نباشند و سارقان فقط موفق شده‌اند به کیف پول فعال این صرافی دستبرد بزنند.

درباره‌ی بزرگترین صرافی معامله مشتقات

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط Coinglass، پلتفرم داده‌های معاملات مشتقات ارزهای دیجیتال، صرافی Deribit همچنان در بخش معامله مشتقات ارزهای دیجیتال حرف اول را می‌زند.

این صرافی هلندی، که مرکز اصلی آن در حال حاضر در پاناما مستقر است، ۸۹/۷۶ درصد از کل بازار معامله مشتقات بیت‌کوین را در اختیار دارد.

صرافی CME غول دیگر معامله مشتقات که دفتر اصلی آن در شیکاگو قرار دارد، با سهم ۶/۸۷ درصدی از بازار معامله مشتقات بیت‌کوین در جایگاه دوم قرار دارد. صرافی‌های Okex و FTX نیز بین پنج صرافی برتر معامله مشتقات بیت‌کوین قرار دارند.

با توجه به آمار اخیر می‌توان گفت صرافی Deribit تقریباً کنترل کاملی بر بازار معامله مشتقات اتریوم با داشتن سهم ۹۶/۶۴ درصدی دارد.

منبع: u.today

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.