مانا، ماتیک و الروند در فهرست برترین‌های هفته گذشته بازار کریپتوکارنسی بودند

مانا، ماتیک و الروند در فهرست برترین‌های هفته گذشته بازار کریپتوکارنسی بودند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ دی ۱۴۰۰

ارزهای دیجیتال مانا (MANA)، ماتیک (MATIC) و الروند (EGLD) در هفته‌ای که گذشت در فهرست برترین ارزهای بازار کریپتوکارنسی قرار گرفتند. این ارزها تغییرات قیمتی را تجربه کردند و تحلیل‌گران بسیاری در رابطه با آن‌ها صحبت کردند.

 در ادامه به تحلیل و بررسی وضعیت این رمزارزها طی روزهای اخیر می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

تحلیل ارز دیجیتال ماتیک

بازار کریپتوکارنسی 

قیمت ارز دیجیتال ماتیک در روزهای اخیر روند صعودی را تجربه کرد و گاوهای بازار توانستند قیمت این رمزارز را به بالای سطح مقاومت روزهای ششم و هفتم آبان ماه برسانند؛‌ اما نتوانستند این روند را ادامه دهند و این شرایط باعث شد حجم فروش ارز ماتیک افزایش پیدا کند

خرس‌ها توانستند از خط مقاومتی که از ۱۲ آبان شکسته نشده بود، دفاع کنند. همچنین شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱/۶۹ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI)، درست زیر نقطه میانی نشان‌دهنده یک موقعیت مناسب برای فروشندگان است. 

نمودار ۴ ساعته ارز دیجیتال MATIC نشان می‌دهد که گاوها در تلاش برای شروع یک رالی از ناحیه مقاومت ۱/۵۰ تا ۱/۴۰ دلار هستند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حرکت صعودی آغاز کرده است و شاخص قدرت نسبی نزدیک به مرکز است که این نشان‌دهنده کاهش فروش ارز ماتیک است.

در صورتی‌که گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۱/۷۰ دلار برسانند، قیمت ماتیک به ۱/۸۰ دلار هم خواهد رسید. این شکست قیمت نشان‌دهنده برتری گاوها در بازار خواهد بود.

پس از آن ممکن است شاهد ورود قیمت این ارز به کانال ۲/۱۵ دلار باشیم. اما اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۱/۴۰ برسانند، شاهد افزایش حجم فروش MATIC خواهیم بود.

تحلیل ارز دیجیتال الروند

در روزهای آخر هفته گذشته خرس‌های سعی کردند قیمت ارز دیجیتال الروند را به پایین‌تر از سطح شکست ۳۰۳/۰۳ دلار برسانند، اما گاوها در این شیب شروع به خرید کردند و در روز جمعه قیمت ارز الروند به بالای مقاومت ۳۳۸/۷۰ دلار رسید. این روند EGLD‌ را به قیمت هدف ۴۲۷ دلار نزدیک کرد.

تحلیل ارز EGLD

افزایش شاخص قدرت نسبی سبب شده است که این ارز به منطقه خرید بیش از حد برسد و امکان دارد یک اصلاح قیمت جزئی را در این نقطه شاهد باشیم.

اولین حمایت در روند نزولی، سطح شکست در ۳۳۸/۷۹ دلار و سپس متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲۵ دلار) است. اگر قیمت از هر یک از این سطوح بازگردد، همچنان به تریدرها سیگنال خرید با قیمت پایین را می‌دهد. گاوها در این شرایط تلاش می‌کنند روند صعودی با هدف ۵۰۰ دلار را آغاز کنند. اگر قیمت کاهش پیدا کند و به پایین‌تر از سطح شکست در ۳۰۳ دلار سقوط کند، این دید مثبت از بین می‌رود.

نمودار ۴ ساعته EGLD نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاش‌اند تا حرکت صعودی به سمت ۴۰۰ دلار را متوقف کنند؛ اما گاوها قصد کوتاه آمدن و تسلیم شدن ندارند.

افزایش متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص قدرت نسبی در منطقه خرید بیش از حد نشان می‌دهد که گاوها در هدف خود راسخ‌اند.

سطح مهمی که در حال حاضر باید به آن توجه کرد ۳۸۰ دلار است؛ اگر خرس‌ها قیمت را از این سطح حمایتی پایین بیاورند، ممکن است شاهد سقوط قیمت ارز EGLD به متحرک نمایی ۲۰ روزه باشیم. 

یک بازگشت قوی از این حمایت می تواند تضمین ادامه روند صعودی باشد، اما شکست در پایین‌تر از آن نشان می دهد که حرکت صعودی ممکن است ادامه‌دار نباشد.

تحلیل ارز دیجیتال مانا

ارز دیجیتال بازی دیسنترالند یا همان مانا که در هفته‌های اخیر شاهد رشد چشم‌گیر قیمت و محبوبیت آن بودیم؛ از سطح ۷۸/۶% فیبوناچی اصلاحی در ۴/۳۵ دلار در روز پنجشنبه عبور کرد. شاید تریدرها در این شرایط فروش را آغاز کنند.

قیمت ارز دیجیتال مانا اکنون می تواند تا سطح حمایت فوری در ۳/۵۰ دلار کاهش یابد و اگر از این سطح عبور کند، این اصلاح قیمت می تواند تا متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳/۱۱ دلار) عمیق شود. اگر قیمت از هر یک از این حمایت‌ها بازگردد، نشان می‌دهد که سیگنال‌های بازار همچنان مثبت باقی می‌ماند و تریدرها در شرایط کاهش قیمت خرید می‌کنند.

پس از آن گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به ۴/۳۶ دلار برسانند. شکست این سطح و بسته شدن بالاتر از این مقاومت می‌تواند شروع رالی ۴/۹۴ دلار باشد. اما اگر روند نزولی ادامه‌‌دار باشد و قیمت به پایین‌تر از متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد این دیدگاه‌های مثبت از بین خواهند رفت. شکست نقشه گاوها برای بالا بردن قیمت از خط مقاومت می ‌تواند باعث ریزش قیمت ارز الروند به متحرک نمایی ۲۰ روزه، منجر شود.

وضعیت متحرک‌های نمایی ۲۰ روزه و ۵۰ روزه و همچنین شاخص قدرت نسبی به نقطه میانی کاهش پیدا کرده است که نشان‌دهنده تضعیف حرکت صعودی قیمت این ارز است.

اگر قیمت از روند حال حاضر به بک‌باره بازگردد می‌توان امید داشت که روند صعودی ارز EGLD ادامه‌دار باشد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.