تحلیل ارزهای دیجیتال Matic، الروند ایگولد و ALGO

تحلیل ارزهای دیجیتال Matic، الروند ایگولد و ALGO
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ دی ۱۴۰۰

اصلاح قیمت بیتکوین مثل همیشه روی قیمت ارزهای دیگر نیز تاثیرگذار بود و بازار تا حد قابل توجهی طی روزهای اخیر قرمز و نزولی بوده است.

ارز دیجیتال پالی‌گان یا Matic، ارز ALGO‌ و ارز دیجیتال الروند ایگولد در فهرست ارزهای پرطرفدار و مورد توجه معامله‌گران در هفته گذشته بودند. در ادامه به تحلیل تکنیکال این آلت‌کوین‌ها خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

تحلیل ماتیک (MATIC)

ارز دیجیتال پالی‌گان یا MATIC طی چند روز گذشته در کانال صعودی معامله شده است. گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت کانال در روز جمعه رساندند اما نتوانستند به سطوح بالاتر برسند؛ بنابراین ممکن است برخی تریدرها و سرمایه‌گذاران در این شرایط سیو سود کرده باشند.

تحلیل ارز ماتیک

قیمت MATIC به میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱/۵۴ دلار) سقوط کرد؛ میزان خرید این ارز در این بازه قیمتی افزایش داشت. با این حال، نمودارها نشان می‌دهد خرس ها نزدیک به خط مقاومت شروع به فروش می‌کنند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱/۸۵ دلار) در حال افزایش است و شاخص RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان دهنده فرصت مناسب برای خرید است. اگر روند فعلی ادامه داشته باشد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای خط مقاومت برسانند.

از سوی دیگر، یک شکست و بسته شدن قیمت پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱/۷۶ دلار) می‌تواند قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه برساند. بهبود Matic با فروش در سطح اصلاحی فیبوناچی ۷۸/۶% در ۲/۲۱ دلار مواجه است.

اگر خرس‌ها قیمت را به پایین‌تر از میانگین نمایی ۲۰ روزه برسانند، قیمت ارز ماتیک می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه کاهش یابد. رفتن قیمت به پایین‌تر از این حمایت می‌تواند راه را برای کاهش قیمت تا ۱/۵۴ دلار باز کند.

اما اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد ماتیک را به بالای ۲/۲۱ دلار برسانند. اگر موفق شوند، قیمت ارز MATIC می‌تواند تا ۲/۴ دلار افزایش یابد. گاوها باید این مانع را پشت سر بگذارند تا MATIC به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۲/۷۰ دلار برسد.

تحلیل ارز matic

تحلیل الگوراند (ALGO)

قیمت ارز دیجیتال الگوراند (ALGO) روز شنبه به پایین‌تر از سطح حمایت روانی ۱/۵ دلار سقوط کرد، اما گاوها در این شرایط شروع به خرید به‌صورت تهاجمی کردند و همچنان در تلاش‌اند تا قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک روزهای گذشته برسانند.

اگر موفق شوند ارز ALGO‌ می‌تواند تا خط مقاومت افزایش قیمت داشته باشد. این یک سطح مهم برای دفاع خرس ها است، زیرا شکستن بالای آن می‌تواند الگوی مثلث نزولی را باطل کند و قیمت این ارز می‌تواند تا ۲/۳۶ دلار و پس از آن به ۲/۵۵ دلار افزایش یابد.

تحلیل ارز الگوراند

اما اگر قیمت از میانگین‌های متحرک پایین‌تر برود، نشان‌دهنده فروش خرس‌ها در رالی خواهد بود؛ بنابراین ALGO می‌تواند حمایت خود را با قیمت ۱/۵۰ دلار دوباره تجربه کند. شکستن و بسته شدن زیر این سطح، روند نزولی را کامل می‌کند و قیمت این ارز می‌تواند به ۰/۸۰ دلار کاهش پیدا کند. ممکن است ارز ALGO مدت زمانی در بازه قیمتی ۱/۶۰ تا ۲ دلار باقی بماند. 

خرس‌ها در روزهای اخیر توانستند قیمت را به پایین‌تر از سطح ۱/۶۰ دلار برسانند اما تلاش آن‌ها برای پایین‌تر بردن قیمت از این سطح بی‌فایده بود؛ این شرایط نشان‌دهنده خرید تهاجمی در روند نزولی است.

اگر تریدرها بتوانند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک‌ها برسانند، قیمت ALGO می‌تواند به مقاومت بالاتر یعنی ۲ دلار برسد. اما اگر قیمت از سطح میانگین‌های متحرک کاهش پیدا کند، خرس‌های دوباره تلاش می‌کنند تا قیمت ارز ALGO را در سطوح پایین‌تر از ۱/۶۰ دلار نگه دارند. اگر موفق شوند احتمال دارد این ارز مجددا رسیدن به کانال ۱/۳۲ دلار را تجربه کند.

تحلیل ALGO

تحلیل الروند ایگولد (EGLD)

ارز دیجیتال الروند ایگولد که با نماد اختصاری EGLD در بازار شناخته می‌شود؛ از تاریخ ۲۶ آبان ماه با قیمت ۲۷۸ دلار یک روند صعودی را در پیش گرفت و در روز چهارشنبه هفته گذشته بالاترین قیمت تاریخ خود را تجربه کرد. قیمت هر واحد رمزارز EGLD در روز دهم آذر ماه به ۵۴۴/۲۵ دلار رسید. این شرایط شاخص RSI را به عمق منطقه خرید بیش از حد هدایت کرد. 

اما این روند افزایشی ادامه نداشت و در روز شنبه شاهد کاهش قیمت EGLD تا محدوده ۲۲۴/۶۲ دلار بودیم و اصلاح قیمت ۱۰۰ درصدی رالی افزایش قیمت این ارز را پایان داد.

تحلیل ارز EGLD

گاوها این شرایط را موقعیت خرید دیدند و در تلاش برای دفاع از روند صعودی EGLD و رساندن قیمت آن به بالای متحرک نمایی ساده ۵۰ روزه و قیمت ۳۲۴ دلار هستند.

اگر موفق شوند، قیمت این ارز می‌تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶۴ دلار) برسد، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره مقاومت سختی داشته باشند. اگر گاوها بر این مانع هم غلبه کنند، قیمت ارز الروند می‌تواند تا ۴۲۵ دلار برسد.

اما اگر قیمت کاهش داشته باشد و به پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه (۲۷۱دلار) بسته شود، قیمت ارز الروند ایگولد می‌تواندتا ۲۰۰ دلار نیز برسد.

میزان بالای فروش قیمت EGLD‌ را به پایین‌تر از خط روند صعودی رساند، اما خرس‌ها نتوانستند این شرایط را حفظ کنند و قیمت خیلی سریع به بالاتر از خط روند صعودی بازگشت، اما گاوها نتوانستند از مانع متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کنند.

این شرایط می‌تواند سیگنال‌ها را منفی نگه دارد و میزان فروش همچنان بالا باقی می‌ماند. اگر قیمت همچنان زیر خط روند صعودی بماند وقفه بعدی قیمتی می‌تواند ۲۲۴/۶۲ دلار باشد.

اما اگر قیمت از سطح فعلی بالا برود و از متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها ممکن است کنترل بازار را از دست بدهند و روند افزایشی مجددا آغاز شده و به متحرک ساده ۵۰ روزه برسد. شکستن و بسته شدن بالاتر از این مقاومت می تواند مسیر رالی احتمالی را به منطقه مقاومت ۴۲۵ تا ۴۴۰ دلاری باز کند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.