مدیرعامل صرافی wex در کرواسی دستگیر شد

دستگیری مدیرعامل صرافی wex
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

رسانه‌های محلی روسیه گزارش دستگیری مدیرعامل صرافی wex را منتشر کردند. دیمیتری واسیلیف، سهامدار و مدیرعامل سابق صرافی رمزارز روسی منحل شده‌ی Wex، هنگام ورود به کرواسی دستگیر شده است. این کارآفرین کریپتو از طرف قزاقستان تحت تعقیب بوده و به سرقت پول از یک سرمایه گذار متهم شده بود. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

دستگیری مدیرعامل صرافی wex

طبق گزارش Jutarnji List، دیمیتری واسیلیف (Dmitry Vasiliev)، مدیر عامل سابق Wex، روز چهارشنبه، ۲۵ می، در فرودگاه فرانجو توجمان (Franjo Tudjman)، در پایتخت کرواسی بازداشت شد. صرافی Wex زمانی بزرگ‌ترین پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال در روسیه بود.

با توجه به خبر منتشر شده در این روزنامه، مقامات Zagreb بر اساس حکم صادر شده توسط اینترپل به درخواست قزاقستان، عمل کرده و واسیلیف را دست‌گیر کردند.

واسیلیف که در روسیه زندگی می‌کرد، به دلیل کلاهبرداری ۲۰۰۰۰ دلاری از یک سرمایه گذار در این کشور آسیای مرکزی تحت تعقیب بود.

نهادهای نظارتی قزاقستان مدتی بود که به دنبال استرداد واسیلیف بوده‌اند ولی کلاهبرداری وی در مقایسه با سایر جرایم که به آن مشکوک است، زیاد سنگین نیست. صرافی Wex در سال ۲۰۱۸ ورشکست شد و مجموع زیان وارد شده به کاربران بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

واسیلیف حدود دو سال پیش به طور موقت در ایتالیا دستگیر شد، اما مقامات ایتالیایی پس از چند هفته وی را آزاد کردند.

منبع: bitcoin.com

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.