دستگیر شدن سارقان ATM بیت‌کوین در هنگ کنگ

سارق بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

طبق گزارشی که اخیرا توسط cointelegraph منتشر شده است مقامات  هنگ کنگی موفق شدند، سارقانی که از یک دستگاه خودپرداز بیتکوین حدود  ۳۰,۰۰۰ دلار رمزارز بدزدند، را دستگیر کنند.

اخیرا سه مرد به اتهام دزدیدن ۲۲۶,۰۰۰ دلارِ هنگ کنگ از یک خودپرداز بیت کوین، توسط مقامات این کشور دستگیر شدند.

بر اساس گزارشی که در ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد) در یک مجله چینی چاپ شد، این سه مرد دستگیر شده از ۲۶ تا ۵۵ سال سن داشتند و از شش دستگاه خودپرداز بیت کوین برای دزدیدن دلار هنگ کنگ که معادل ۳۰,۰۰۰ دلار آمریکا بود استفاده کردند. این سارقان از طریق ۱۱ تراکنش، وجوه نقدی دزدیده شده را برداشت کردند.

در مقاله ای که در South China Morning Post آمده است، مقامات اظهار داشته‌اند که فکر می‌کنند این سه مرد، بخشی از یک عملیات جنایی بزرگتر را تشکیل می‌دهند.

پیش از این دستگیری نیز دو صرافی ارزهای دیجیتال، مسئولان را از انجام جرم‌هایی مطلع کردند. ویلسون تم (Wilson Tam)، سرپرست دفتر امنیت سایبری و جرایم فناوری سایبری در هنگ کنگ، روش‌های دقیق مورد استفاده توسط  دزدان را فاش نکرد، اما این اداره دستورالعمل‌هایی برای افزایش امنیت دستگاه‌های ATM ارائه داد.

تم اظهار داشت:

این اولین بار است که ما با کلاه‌برداری در رابطه با دستگا‌‌ه‌های خودپرداز بیت کوین روبرو می‌شویم.

 

در ژوئن سال ۲۰۲۰ (خرداد ۱۳۹۹)، تعداد دستگا‌ه‌های خودپرداز بیت کوین در جهان، به ۸۰۰۰ رسید. بیت کوین در سال‌های اخیر به عنوان یک دارایی با دوام و قابل قبول بیشتر پذیرفته شده است و همین موضوع آن را به هدف مناسبی برای کلاه‌برداران تبدیل می‌کند.

 

بیتکوین در ایران

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.