تقریبا یک میلیون بیت کوین در دست دزدها، کلاه‌بردارن و بازار سیاه شبکه است!

کلاه برداران بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ مرداد ۱۳۹۹

طبق گزارشات ارائه شده توسط تحلیل‌گران زنجیره، تقریبا یک میلیون بیت کوین در تصرف بازارهای سیاهِ شبکه، مجرمان سایبری و فعالانِ غیر قانونی و کلاه برداران بیت کوین می‌باشد که در این بین صرافی‌های ارزهای دیجیتال نقش اساسی برای اجرای مقاصد آن‌ها را دارند.

از این یک میلیون بیت کوین تقریبا نصف آن در بازار سیاه معامله می‌شود.

تقریبا ۵۸۵,۰۰۰ بیت کوین در اختیار بازارهای سیاه، ۹۹,۰۰۰ بیت کوین در اختیار کلاه‌برداران، ۲۰۵,۰۰۰ بیت کوین در لیست بیت کوین‌های سرقت شده و ۳۰۰۰ بیت کوین نیز به صورت اضافه در اختیار افراد دیگر قرار دارد، که مجموعا چیزی حدود ۸۹۲,۰۰۰ بیت کوین می‌باشد.

مطابق نظر این تحلیل‌گران، حدود ۳۲ درصد از بیت کوین‌های جاری در بازار، در دست فعالان غیرقانونی و کلاه برداران بیت کوین می‌باشد.

فارغ از اینکه کلاه‌بردارن و دزدان بیت‌ کوین‌های خود را از کجا به دست آورده‌اند، در نهایت مقصد نهایی همه آن‌ها صرافی‌های ارزهای دیجیتال می‌باشد. همان‌طور که در هک توییتری اخیری که رخ داد، هکرها به سرعت اموال دیجیتال دزدیده شده خود را به صرافی‌های کریپتویی انتقال دادند.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال به تازگی و در سال‌های اخیر اقدامات جدی برای تشخیص هویت مشتری و مبارزه با کلاه‌برداری و پول‌شویی را آغاز کرده‌اند؛ با این‌حال همان‌طور که گفته شد، در حال حاضر تقریبا ۳۰۰,۰۰۰ بیت کوین توسط کلاه‌برداران و سارقان نگهداری می‌شود و این موضوع می‌تواند بر بازار رمزارزها تاثیرات سوئی داشته باشد زیرا فروش گسترده توسط مجرمان می تواند به سقوط قیمت منجر شود.

 

خرید و فروش ارز دیجیتال

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.